Közlekedéstudományi Szemle, 1956 (6. évfolyam, 1-12. szám)
1956 / 1. szám
Schmidt, Lothar: A berlini nemzetközi talpfaértekezlet .................................................... 10. Schweiger Gáspár: Köríves kitérők alkalmazásának egyes kérdései a vasútállomások gazdaságos korszerűsítésével kapcsolatban .................................... 10. Dr. Vásárhelyi Boldizsár: A vasúti felépítmény anyagainak minősége ............................................... 11—12. 4. KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS Balogh Artúr: Gumiabroncsok teherbírásának megállapítása nomogram segítségével.. 2. Brodszky Dezső: Helyzetkép a gépkocsi-gázturbinák külföldi fejlődéséről........................... 5. Csentes Lajos—Hernádi Gyula: A rakodási idő hatása a gépkocsi termelékenységére és a szállítás önköltségére ..................................... 10. Hadfy Kovács Iván: Fáradt olajok ellenőrzése újabb kémiai és fizikai akémiai módszerekkel 5. Lehotzky Kálmán: A korszerű útmegvilágítás ............ 11—12. Lehotzky Kálmán: A közút kiképzésének a közlekedés gazdaságosságát befolyásoló tényezői .................................................... 1. Dr. Márkos Jenő: Hozzászólás dr. Várkonyi Dezső: „A közlekedési baleseti statisztika követelményeiről“ c. cikkéhez .... 5. Sulman, A.—Semfánn, M.: A közhasználatú autóközlekedés fejlesztése .......................................... 3. Dr. Szántó Emil: A munkatermelékenység vizsgálata gépkocsiközlekedési vállalatoknál.. 1. Dr. Szép Andor: Gépkocsiközlekedésünk fejlesztésének kérdései ..................................... 9. Szilágyi György: A munkatermelékenység statisztikai vizsgálata a közlekedésben .. 6. Szirtes Tamás: Új módszer a gépkocsi gördülési és légellenállási tényezőjének meghatározására ..................................... 7.8. Dr. Várkonyi Dezső: A közlekedési baleseti statisztika követelményeiről ............................. 1. Dr. Vásárhelyi Boldizsár: Az istanbuli X. Nemzetközi Útügyi Kongresszus ........................ 3. oldal 393 378 412 74 177 393 174 426 4 192 98 18 334 234 315 31 88 oldal Kürti Gusztáv: A közúti villamosvasúti közlekedés új külföldi járműtípusai .... 11—12. 437 Dr. Leibbrand, Kurt: Nagy közúti forgalmi csomópontok tervezése ..................................... 7—8. 276 Nagy Endre: A városi felszíni tömegközledés helyzete külföldön ........................... 2. 51 Nagy Endre: A városi felszíni tömegközlekedési eszközök alkalmazási területei . . 7—8. 281 Szabó Dezső: Miskolc és környéke közlekedése . . 11—12. 406 Torjai Béla: A moszkvai Metro utasszámlálásának eredményei ....................... 3. 109 Dr. Zsadányi Guidó: A várakozó járművek területigényeinek kielégítése városrendezési terveinkben .......................................... 9. 362 Dr. Zsadányi Guidó: Javaslatok Zürich közlekedésfejlesztési tervéhez ................................ 4. 139 fi. HAJÓZÁS Csehidi Géza: A Szovjetunió belvízi hajózó útjai 10. 395 Hankóczy Jenő—Székely János: Új típusú kis személy hajók alumíniumból .......................................... 11—12. 456 Dr. Mészáros Vincze: A siófoki hajózási kiállítás............ 7—8. 294 Schilling Ferenc: A hajózsilipöblök kialakítása a Közép-Dunán ..................................... 5. 167 Tóth Lajos: Széchenyi és a balatoni, gőzhajózás 10. 388 7. LÉGIKÖZLEKEDÉS Szűcs József: A légiforgalom irányításának új módjai .................................................... 6. 220 8. POSTA, HÍRADÁSTECHNIKA Dedics Imre: A posta fejlődése a felszabadulás után ......................................................... 4. 128 Kindzsevszky Emil: Harminc éves a Magyar Rádió .. 248 Dr. Vajda Endre: Az első távbeszélő-összeköttetés Magyarországon ............................. 9. 365 Dr. Vajda Endre—Dr. Kadocsa Gyula: Történeti visszapillantás a magyar távbeszélő 75 évére........................... 6. 217 5. VÁROSI közlekedés Berczik András: Városi villamosvasutaink korszerűsítése ................................................ 6. Faragó Béla: A BudapestiFöldalatti Vasút próbapályája ............................................. 2. Dr. Gáli Imre: Az Erzsébet-híd szerepe Budapest közlekedésében ................................ 9. Dr. Gáli Imre: ötéves a csepeli gyorsvasút............ 11—12. 197 66 340 401 9. EGYÉB KÖZLEKEDÉSI ÁGAZATOK Szemkeő Gáspár: A különféle kötélpálya-rendszerek minőségi és gazdaságossági kérdéseinek vizsgálata .......... 9. 366 10. EGYESÜLETI ÉLET A Közlekedés- és Közlekedésépítéstudományi Egyesület első félévi munkája ............................................... 7—8. 325