Közlekedéstudományi Szemle, 1957 (7. évfolyam, 1-12. szám)
1957 / 1-3. szám
KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE A Közlekedés- és Közlekedésépítéstudományi Egyesület lapja НАУЧНЫЙ ЖУРНАЛ ТРАНСПОРТНОЙ ТЕХНИКИ Орган Научного Общества Транспорта и Транспортного Строительства VERKEHRSWISSENSCHAFTLICHE RUNDSCHAU Zeitschrift des Vereins für Verkehrsund Tiefbauwissenschaft REVUE DE LA SCIENCE DES COMMUNICATIONS Organe de la Société scientifique pour la communication et la construction de la communication SCIENTIFIC REVIEW OF COMMUNICATION Monthly of the Scientific Association for Communication and Construction of Communication Megjelenik havonta Felelős szerkesztő : Harmati Sándor Szakszerkesztő : Dr. Czére Béla • Szerkesztőbizottság : Dr. Csanádi György, Érti Róbert, Fekete György, dr. Gáli Imre, Nemesdy Ervin, Kovák István, dr. Papp Endre, Prohászka László, Rostásy István, dr. Ruisz Rezső, Szabó Dezső, Szentgyörgyi Károly, dr. Vásárhelyi Boldizsár Szerkesztéség : Budapest, VIII., Vas utca 19 Telefon: 330-118 és 342-991 Felelős kiadó: Solt Sándor • Kiadja: Műszaki Könyvkiadó Budapest, V., Bajcsy-Zsilinszky út 22 Telefon: 113-460, 113-452, 112-291 Terjeszti : Posta Központi Hírlap Iroda, Budapest, V., József nádor tér 1. Telefon: 180-850 Előfizetés és ügyfélszolgálat: József nádor tér 1. (üzlethelyiség). Telefon: 183-022 Előfizetési ára : 1 évre 72,— Ft, félévre 36,— Ft negyedévre 18,— Ft Csekkszámlaszám : 61.229 vn. ÉVF. 1—3. SZÁM: 1957. JANUÁR—MÁRCIUS HÓ TARTALOMJEGYZÉK Oldal T mányi István : A magyar közlekedési üzemmérnökképzés ... 1 A. E. Gibsman : Az új technika alkalmazásának gazdasági hatékonysága a Szovjetunió vasúti közlekedésében ... 6 Mestyanek Ervin : A brnoi II. Csehszlovák Gépipari Kiállítás — vasutas szemmel ................................................................... 9 Kánya Ernő : A munkatermelékenység kérdése a vasutaknál. . 12 Dr. Gáli Imre : Budapest 60 éves földalatti vasútja............. 25 Nemesdy Ervin : A kitérők ívesítésének módszere és az íves kitérők alkalmazása................................................................... 28 Berczik András : A korszerű hazai közúti villamosvasúti motorkocsitípus kialakításának alapkérdései ............................. 43 Szabó Dezső: A budapesti lóvasút története (1866—1887) . 54 Kubinszky Mihály : Légiforgalmi felvételi épületek............... 62 Dr. Horváth László Gábor : A közúti közlekedési balesetek okairól ........................................................................................... 75 Farkas Gábor : Az infravörös hőközlés alkalmazásának lehetőségei a közlekedés és a közlekedési javítóipar területén. 83 Nagy Rudolf : A Phőnix-sínes villamosvasúti pálya állékonysági hibáinak okai................................................................... 92 Rácz Lajos : A forró festékszórás............................................. 95 Somhegyi Ferenc : Hozzászólás Veroszta Imre : „Egyes fuvareszközök legkedvezőbb szállítási távolsága“ c. cikkéhez ................................................................................................ 99 Veroszta Imre : Válasz Somhegyi Ferencnek : kiegészítő vizsgálatok „Az egyes fuvareszközök legkedvezőbb szállítási távolsága“ c. tárgykörben............................. 102 Címképünk: A csehszlovák 3200 Le-s b'ob'0 tengelyberendezésű 3000 voltos egyenáramú villamos mozdony.