Közlekedéstudományi Szemle, 1957 (7. évfolyam, 1-12. szám)

1957 / 1-3. szám

KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE A Közlekedés- és Közlekedésépítéstudományi Egyesület lapja НАУЧНЫЙ ЖУРНАЛ ТРАНСПОРТНОЙ ТЕХНИКИ Орган Научного Общества Транспорта и Транспортного Строительства VERKEHRSWISSENSCHAFT­LICHE RUNDSCHAU Zeitschrift des Vereins für Verkehrs­und Tiefbauwissenschaft REVUE DE LA SCIENCE DES COMMUNICATIONS Organe de la Société scientifique pour la commu­nication et la construction de la communication SCIENTIFIC REVIEW OF COMMUNICATION Monthly of the Scientific Association for Commu­nication and Construction of Communication Megjelenik havonta Felelős szerkeszt­ő : Harmati Sándor Szakszerkesztő : Dr. Czére Béla • Szerkesztőbizottság : Dr. Csanádi György, Érti Róbert, Fekete György, dr. Gáli Imre, Nemesdy Ervin, Kovák István, dr. Papp Endre, Proh­ászka László, Rostásy István, dr. Ruisz Rezső, Szabó Dezső, Szent­­györgyi Károly, dr. Vásárhelyi Boldizsár Szerkesztéség : Budapest, VIII., Vas utca 19 Telefon: 330-118 és 342-991 Felelős kiadó: Solt Sándor • Kiadja: Műszaki Könyvkiadó Budapest, V., Bajcsy-Zsilinszky út 22 Telefon: 113-460, 113-452, 112-291 Terjeszti : Posta Központi Hírlap Iroda, Budapest, V., József nádor tér 1. Telefon: 180-850 Előfizetés és ügyfélszolgálat: József nádor tér 1. (üzlethelyiség). Telefon: 183-022 Előfizetési ára : 1 évre 72,— Ft, félévre 36,— Ft negyedévre 18,— Ft Csekkszámlaszám : 61.229 vn. ÉVF. 1—3. SZÁM: 1957. JANUÁR—MÁRCIUS HÓ TARTALOMJEGYZÉK Oldal T mányi I­stván : A magyar közlekedési üzemmérnökképzés ... 1 A. E. Gibsman : Az új technika alkalmazásának gazdasági hatékonysága a Szovjetunió vasúti közlekedésében ... 6 Mestyanek Ervin : A brnoi II. Csehszlovák Gépipari Kiállítás — vasutas szemmel ................................................................... 9 Kánya Ernő : A munkatermelékenység kérdése a vasutaknál. . 12 Dr. Gáli Imre : Budapest 60 éves földalatti vasútja............. 25 Nemesdy Ervin : A kitérők ívesítésének módszere és az íves kitérők alkalmazása................................................................... 28 Berczik András : A korszerű hazai közúti villamosvasúti motor­kocsitípus kialakításának alapkérdései ............................. 43 Szabó Dezső: A budapesti lóvasút története (1866—1887) . 54 Kubinszky Mihály : Légiforgalmi felvételi épületek............... 62 Dr. Horváth László Gábor : A közúti közlekedési balesetek okairól ........................................................................................... 75 Farkas Gábor : Az infravörös hőközlés alkalmazásának lehe­tőségei a közlekedés és a közlekedési javítóipar területén. 83 Nagy Rudolf : A Phőnix-sínes villamosvasúti pálya állékonysá­gi hibáinak okai................................................................... 92 Rácz Lajos : A forró festékszórás............................................. 95 Somhegyi Ferenc : Hozzászólás Veroszta Imre : „Egyes fuvareszközök legkedvezőbb szállítási távolsága“ c. cik­kéhez ................................................................................................ 99 Veroszta Imre : Válasz Somhegyi Ferencnek : kiegészítő vizsgálatok „Az egyes fuvareszközök legkedvezőbb szállítási távolsága“ c. tárgykörben............................. 102 Címképünk: A csehszlovák 3200 Le-s b'ob'0 tengelyberendezésű 3000 voltos egyenáramú villamos mozdony.

Next