Közlekedéstudományi Szemle, 1959 (9. évfolyam, 1-12. szám)
1959 / 1-2. szám
г & . 1. ÁLTALÁNOS KÉRDÉSEK Dr. Czére Béla: A közlekedési ágazatok komplex fejlesztésének tudományos feladatai . . Dr. Czére Béla: ,,A Közlekedési Múzeumért” kiállítás Dr. Czére Béla: A teljesítőképesség számításának elvi alapjai a közlekedésben .................. Dr. Czére Béla: Közlekedési eszközök a Budapesti Ipari Vásáron ...................................... Dr. Czére Béla: Közlekedéstudományi Napok Drezdában ........................................................... Dr. Felföldi László: Az egyes közlekedési ágazatoknál alkalmazott különböző rakodási módok költségeinek vizsgálata........... Gerle György: A regionális tervezés néhány időszerű közlekedéstudományi vonatkozása Dr. Horváth László Gábor: Közlekedésbiztonság és homálybanlátás ............................................................. Jándy Géza: Optimális szállítások tervezése........... Dr. Kádas Kálmán: Az első közlekedési gazdasági mérnöki diplomák az Építőipari és Közlekedési Műszaki Egyetemen ................ Kánya Ernő: Gazdaságossági számítások a közlekedési ágazatok komplex fejlesztésénél Dr. Palotás Zoltán: Csehszlovákia közlekedése . . ............ Párkai István: Diesel Rudolf ........................................... V. Petrov: A beruházások hatékonysága a Szovjetunió közlekedésében .................... Dr. Rehbein, Gerhard: A közlekedési és távközlési gazdasági mérnökképzés jelentősége és szervezete a Német Demokratikus Köztársaságban .......................................... Tartalom: Szám Oldal Turányi István: A főbb elvi és módszertani kérdések a Szám személyforgalom megosztásánál . . . Turányi István: 4. A teljesítőképesség problémája a köz-11. 492.lekedési ágazatok komplex fejlesztésénél ...................................................... 11. Varga János: Áruraktározási tanulmányúton Belgiumban és Hollandiában .................. 5—6. Dr. Varga József: Bánki Donát élete és munkássága . . 2. VASÚTI KÖZLEKEDÉS Axjonov, I. Ja.: A kibernetika alkalmazásának perspektívái a Szovjetunió vasúti közlekedésében ............................................... Biacs Nándor: Hozzászólás Érti Róbert ,,Az irányváltós ingaszerelvények bevezetésének lehetőségei és előnyei a MÁV budapestkörnyéki személyforgalmában” c. cikkéhez ............................... 5—6. Brodszky Dezső: A Ganz—Jendrassik motor 30 éve a vasúti közlekedésben......................... 3. Dr. Czitáry, Eugen: Adalékok a hullámos sínkopás problémájához ................................................. 8. Érti Róbert: Az irányváltós ingaszerelvények bevezetésének lehetőségei és előnyei a MÁV budapestkörnyéki személyforgalmában........................................... Fischer, Klaus: Az önműködő térközbiztosító berendezések problémái : javaslat egy új rendszerre............................................... Mangel János:: A Magyar Államvasutak építészeinek találkozója............................................... Nemesdy Ervin: A vágányok kivetődésbiztonságának számítása ............................................... 12. Németh József: A vasút fejlesztési feladatai ............. Párkai István: A vasúti vontatási rendszerek fejlődése ........................................................... 11. 525. 8. 362. 5—6. 198. 5—6. 249. 5—6. 233. 10. 430. 12. 548. 11. 501. 1—2. 1. 5—6. 189. 7. 9. 10. 1—2. 324. 421. 387. 26. 8. 7. 4. 7. 12. 12. 1—2. Oldal 137. 515. 240. 333. 285. 277. 103. 349. 148. 316. 561. 47. 537. 8.