Közlekedéstudományi Szemle, 1961 (11. évfolyam, 1-12. szám)

1961 / 1. szám

Szám Oldal Szám Oldal Halász Tibor: Koller Sándor­­nak elvi szempontjai ........................... Heller György—Rosta László: 1­20 Nagylejtőjű vasútvonalak fékezési üze­mének korszerűsítése ..................................7 318 Kereszty Péter: A vasúti hűtőkocsi igények felmérése .. 10 446 Kerkápoly Endre— dr. Ungi Béla: A hézagnélküli felépítmény gazdaságos­ságának vizsgálata ......................................8 333 Kubinszky Mihály: 15 év a külföldi vasutak felvételi épüle­teinek fejlődéséből ..................................9 380 Dr. Mészáros Pál: A menetrend hatásának vizsgálata a na­gyobb kocsiforgalmú állomások kocsitar­tózkodási idejére és az állomási dolgozó kocsipark tervezése ..................................3 121 Nagy József: A hézagnélküli vasúti felépítmény hő­igénybevételével kapcsolatos 1960. évi kí­sérletek ..........................................................9 406 Németh József: A tudományos kutatás eredményei és fel­adatai a magyar vasutak fejlesztésében 12 543 Dr. Pálvölgyi István: A vonatmegelőzés ......................................4 163 Rozsnyai Károly: Többtengelyű vasúti kocsik közlekedési feltételeinek megállapítása a hidak te­herbírása szempontjából .......................... 6­­ 275 Silbersdorff László: Vasúti járművek gumirugózása .............. 11 523 Szentgyörgyi Károly: A Vasúti Tudományos Kutató Intézet munkája ......................................... 12 536 Dr. Ungi Béla: Elkészült Magyarországon az első kor­szerű rugalmas sínszeges leerősítésű vá­gány ....................................................6 249 3. KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS Ábrahám Kálmán—Soltész Béla: Beszámoló a gépkocsi forgalmi telep pá­lyázatról .........................................................9 399 Bényei András—Györffy Lajos: Közúti jelzőlámpák összehangolása ....4 175 Boromisza Tibor—Gáspár László: Ú­tpályaszerkezetek teherbíróképességi vizsgálatának szabványosítása ........... 12 549 Gál Tibor—Nádasi Antal: A tehergépkocsik karbantartásának kér­dései Magyarországon ........................7 329 Gáspár László: Állékony és gazdaságos útpályák ........7 305 Kirchner, Siegfried: Az éjszakai közúti közlekedés biztonságá­nak fokozása fényvisszaverő anyagokkal5 212 Kolimár György Villamossziklás megmunkálás a gépjármű­alkatrészek felújításánál ........................én 74 Az útviszonyok hatása a közúti forgalom biztonságára .................................................. Kólya Tibor: Az Ikarus 60 típusú autóbusz zajvizsgá­lata és motor­ikus zajának csökkentése .. Dr. Kovács László: A beruházások hatékonyságának mérése a gépjárműközlekedésben ...................... Dr. Kovács László: Az emberi munka sokoldalú szerepe és termelékenységének növelése a gépjármű­közlekedésben .............................................. Lendér Jenő: A tehergépjárművek gépi rakodása — a rakodógépek osztályozása .......................... Rózsa László: Az első magyar gyártmányú csuklós autó­busz ................................................................. Dr. Szántó Emil: A rentabilitási függvények használata a tehergépkocsiközlekedésben ...................... Berczik András: A közlekedésfejlesztés néhány városren­dezési szempontja ...................................... Fekete András: Lineáris programozás a Fővárosi Villamos Vasút területén .......................................... Lehotzky Kálmán: Városi úthálózat csomópontjainak átfogó vi­zsgálata ..................................................... 5. HAJÓZÁS Fekete György: Duna-tengerhajózásunk egyes kérdései .. Dr. Gáli Imre—Tóth Lajos: Hajózás a Balatonon a XVIII. században Dr. Károlyi Zoltán: Az alföldi hajózás fejlesztésének néhány kérdése ......................................................... Dr. Szép Andor: A világ belvízi hajózása .............................. Tóth Lajos: Az Óbudai Hajógyár 125 éve..................... 6. LÉGIKÖZLEKEDÉS Dr. Mészáros Vince—Rév Pál: ,,A levegő meghódítása“ — repüléstörté­neti kiállítás a Rákospalotai Múzeumban Dr. Vilmos Endre: A légi utasok földi kiszolgálásával szem­ben támasztott követelmények .............. 7. EGYESÜLETI ÉLET - e - 2 : A Gépipari Tudományos Egyesület II. Országos Hajóipari Konferenciája .......... Feledy Béla—Veroszta Imre: A Közlekedéstudományi Egyesület Gép­járműközlekedési Értekezlete .................. 1 4 1 2 3 5 12 13 26 58 4. VÁROSI KÖZLEKEDÉS 6 3 11 11 8 9 4 12 6 5 7 8 162 557 118 233 245 132 511 496 360 416 141 564 284 266 315 364

Next