Közlekedéstudományi Szemle, 1964 (14. évfolyam, 1-12. szám)

1964 / 1. szám

Szám Oldal Szám Oldal Zaganescu, I.—Popescu, C.: A korrózió hatása a vasúti vontató­­járművek diesel-motorjainál...................... 11 506 Nádasi Endre: Finom acéllemezek ponthegesztése a hazai autójavító iparban ........................... 10 448 Steiner, Miroszlav: Merevtengelyes kéttengelyű gépjármű legkedvezőbb tengelynyomásának meg­állapítása ............................................................. 6 263 Scholze, Siegfried: Pihenőállomások tervezése a Német Demokratikus Köztár­saság autópályáin 5 223 Walter Medárd: A gépjárműfelújítás gazdaságosságáról. 7 295 3. KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS Erdős József: Kiépített közutaink a XVIII. század végén és a XIX. század első felében. . . 4 186 Feledy Béla: A gépjárművek karbantartásának fej­lettebb módszerei........................................... 2­67 Dr. Gáspár László: Az Izsáki Állami Gazdaságban talaj­­stabilizálással épített kísérleti úthálózat tapasztalatai ..................................................... 8 350 Dr. Gáspár László: Az olasz autópálya-hálózat gyorsütemű kiépítésének tapasztalatai.......................... 12 555 Horváth Dezső: A gyógyszerfogyasztás szerepe a közúti balesetek létrejöttében.................................. 1­46 Dr. Jancsó Béláné: Gépjárműabroncsok kopásának mérése radioaktív izotópos módszerrel ............... 4 181 Dr. Kaján Béla: Az utak műszaki jellemzőinek megvá­lasztása ................................................................. 1­39 Dr. Kaján Béla: Kétnyomú utakon kialakuló menetsebes­ségek ...................................................................... 10 436 Dr. Kiss László: „A magyar hídépítés fejlődése” c. ki­állítás .................................................................... 6 275 Koller Sándor: A hazai közúti balesetek összefüggése az út jellemzőkkel és a forgalommal.............. 11 486 Koller Sándor—Moharos Kálmán: A hazai útburkolat-érdesség vizsgálatok első eredményei................................................ 9 403 Kovács György: A régebbi és a jelenlegi országos közúti forgalomszámlálások módszerei és ered­ményei ................................................................. 1­17 Kucsara Pál: A közúti közlekedés biztonságát fokozó tényezőkről..................................................... 11 477 Dr. Lévai Zoltán—Rózsa Sándor: A gépjárművek értékcsökkenési leírásá­nak változása az útburkolat felületi mi­nőségének függvényében................... 4 156 Máriás Tibor: A járművezetők tájékoztatása magasabb­rendű utakon..................................................... 8 339 Moharos Kálmán: Az útburkolat érdességének mérésére irányuló kutatások a gépjárműközle­kedésben ............ 4 208 Nagy Miklós: Üzemanyagkiszolgáló helyek optimális számának és a kiszolgálásra várakozó gépkocsisor helyszükségletének megha­tározása a forgalmi telepeken ................. 11 515 4. VÁROSI KÖZLEKEDÉS Bárány Lajos—Pápai Béla: A Budapest környéki ingaforgalom.... 3­97 Dr. Bényei András: A személygépkocsik, tehergépkocsik, mo­torkerékpárok és autóbuszok forgalmá­nak időbeli lefolyása Budapesten .......... 11 499 Dr. Bényei András—Buecz Tibor: Az 1963. évi budapesti közúti forgalom­­számlálás végrehajtása ................................ 2­71 Dékány Lajos: A csuklós autóbuszok karbantartásának megszervezése és tapasztalatai a Fő­városi Autóbuszüzemnél............................... 9 413 Dr. Gáli Imre: Az ingavándorforgalom és a település­jelleg összefüggései......................................... 9 407 Kutas László: Hozzászólás Bognár István ,,A városi közlekedés helyzete és problémái“ c. cikkéhez ............................................................... 5 229 Dr. Nagy Ervin—Muszély Imre: A városi közlekedés egyes forgalmi prob­lémái Budapesten............................................ 4 171 Rózsa László: A Fővárosi Autóbuszüzem járműkor­szerűsítései és átalakításai ........................ 1­30 Tóth Ferenc: Műanyag-féktuskó kísérletek a Fővárosi Villamosvasútnál.............................................. 8 367 Újvári Károly: A kéregvasút és jelentősége a holnap városi tömegközlekedésében...................... 11 510 5. HAJÓZÁS Almási János: Jégtörő hajók a Dunán ............................. 12 542 Hegyi Ottó: Dunai tolóhajózási kísérletek az MS „Moszkva“ vezérhajóval........................... 7 313 Kiss András: A közlekedés-szomszédság zajterhelésé­nek értékelése belvízi hajóutak mentén 10 456 Székely János: A siófoki múzeumról................................... 2­92 Tarapcik, Josef: A nemzetközi jelentőségű dunai hajóút műszaki feltételeinek fejlődése................. 9 396

Next