Közlekedéstudományi Szemle, 1968 (18. évfolyam, 1-12. szám)

Tartalom

Szám Oldal Lindner József: A vasútüzemi operációkutatás néhány idő­szerű problémája................................................... 10 433 Mendelényi Rudolf: Elkészült az ózdi fogaskerekű vasút máso­dik vágánya és új kitérője............................... 10 466 Mezei István: Diesel-hidraulikus vontatójárművek üzeme a Német Szövetségi Vasutaknál..................... 9 398 D­r. Nagy József A Vasúti Tudományos Kutató Intézet 1967. évi munkája............................................................ 5 223 Tárnai Géza: Vasúti központi forgalomirányító berende­zések kezelőkészüléke és visszajelentő vá­­gánytáblája kialakításának néhány kérdése 11 489 Tóth Lászlóné: A kisforgalmú vasútvonalak valószínű utas­kilométer-teljesítményeinek meghatározása 12 547 Vaszkov, Marin: A villamos és Diesel-vontatás bevezetésének eredményei a Bolgár Népköztársaság vas­útjain ......................................................... 1 7 Zaganescu, Ion-Popescu, Caius: A Diesel-mozdonyok teljesítményének nö­velésére vonatkozó alapvető megfontolások 5 217 Zobory István: Vontatási telepek üzemi folyamatának vizs­gálata ........................................................................ 8 346 3. KÖZÚTI KÖZLEKEDÉS Boromissza Tibor: A tengelynyomás növelésének költségkiha­tásai a közúti közlekedésben.......................... 1­35 Dániel Ferenc—Dr. Mestyanek Ervin: Gépkocsi forgalmi-műszaki telep tervpá­lyázata ...................................................................... 6 277 Koller Sándor: Forgalmi alapmozgások vizsgálata a számí­tott gépkocsi-mozgások összefüggései alap­ján ................................................................................ 4 145 Kovács György: Az Útügyi Kutató Intézet 1967. évi közle­kedéstudományi munkássága ........................ 5 228 Nagy Miklós: Az új gazdasági mechanizmussal kapcsola­tos vizsgálatok az Autóközlekedési Tröszt­nél .................................................................................. 7 306 Perczel Tamás: A közúti jelzők ismeretéről végzett vizsgála­tok néhány eredménye balesetező gépkocsi­vezetőknél ............................................................... 4 162 Sidó Ferenc: „Autófenntartás 1967” .................................... 5 233 Sidó Ferenc: Gépkocsik légfékezésének biztonsága és a kerékfékműködtető berendezések................. 12 553 Takács Ferenc: Az országos gépjárműállomány és a távlati fogalom várható fejlődése Magyarországon 3­97 Dr. Tőzsér István: Az Autóközlekedési Tudományos Kutató Intézet 1967. évi munkája............................... 6 257 Vásárhelyi Boldizsár: Úthálózatfejlesztés Franciaországban .... 11 498 4. VÁROSI KÖZLEKEDÉS Gyulai Géza: A „honnan-hová” útszámlálás felhasználási lehetőségei ............................................................... 2­75 Hiesz Győző: Miskolc tömegközlekedésének vizsgálata . 9 412 Jakab Sándor: Kutatási feladatok a városi közlekedés­i városépítés tárgykörében.................................. 7 317 Szám Oldal Köröndi Géza: Új módszer városi forgalmi viszonylatok előrebecslésére.......................................................... 10 446 Lehotzky Kálmán: Új utak a város közlekedés tervezésében . . 2­65 Lehotzky Kálmán: A Buchanan jelentés gyakorlati vizsgálatai a városi forgalom megjavítására................... 3 102 Dr. Szabó Dezső: J. O. Slezak „A Szovjetunió gyorsvasútjai” c. könyvéről............................................................. 2 89 Tóth Lászlóné: A Rákóczi úti villamosközlekedés............... 4 164 á. HAJÓZÁS Dr. Fekete György: A Dunai Konvenció aláírásának huszadik évfordulójára........................................................... 10 454 Dr. Jankó Béla: újfajta tolóegységek a Dunán ...................... 8 369 Nagy Mihály: A MAHART folyamhajózásnál a teljesít­mény változásának hatása a munkaerő, az állóeszköz és az önköltség alakulására .... 6 260 Széll Imre: A Duna—Tisza csatorna jövőbeni szerepe a nemzetközi hajózás szempontjából.......... 7 312 6. LÉGI KÖZLEKEDÉS Janovszky László: A hangrobbanás jelensége és a földön ész­lelt hatása ............................................................... 4 173 Janovszky László—Tátos Ferenc: Repülőgép üzemi adatainak rögzítése re­pülés közben .......................................................... 6 247 Kövesné, Gilicze Éva: A Ferihegyi repülőtér utaskezelőhelyszá­­mának meghatározása sorbanállási modell segítségével ............................................................. 5 213 Mikecz János: A ,,T” farokfelületű nagysebességű repülő­gépek stabilitási problémái ............................. 3 134 Rév Pál: Első légipostajáratunk 50. évfordulójára . . 7 323 7. EGYÉB KÖZLEKEDÉSI ÁGAZATOK Dr. Gosslau, Helmut: Gondolatok a posta és távközlés számára alkalmas információs rendszer kialakításá­ról ................................................................................ 6 241 Heidrich László: Kötélpályás szállítás elemzése a munka­szervezés szempontjából ................ 2­81­­­r. Takács Gyula: Összefüggés a kötelek élettartama és a kötél­pályák körülményei közt.................................. 11 514 8. EGYESÜLETI ÉLET Berczik András: Beszámoló „A nagytávlatú városi közleke­désfejlesztés tervezése” c. konferenciáról .. 3 120 Dr. Gáspár László: „Mezőgazdasági útépítés” — egyesületi an­két Debrecenben.................................................... 9 423 Gera György: Az V. Országos Anyagmozgatási Konferen­cia ................................................................................ 4 149 Dr. Juhász László: Országos Közlekedésgazdasági Ankét Szom­bathelyen....................................................................... 12 543

Next