Közlekedéstudományi Szemle, 1990 (40. évfolyam, 1-12. szám)

1990 / 1. szám

KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI SZEMLE A Közlekedéstudományi Egyesület lapja A lap megjelenését támogatják: a Magyar Államvasutak és a Volán Vállalatok. НАУЧНЫЙ ЖУРНАЛ ТРАНСПОРТНОЙ ТЕНХИКИ Орган Научного Общества Транспорта VERKEHRSWISSENSCHAFT­LICHE RUNSCHAU Zeitschrift des Vereins für Verkehrswlssenschaft REVUE DE LA SCIENCE DES COMMUNICATIONS Organe de la Société Sclentiflque des Communications SCIENTIFIC REVIEW OF COMMUNICATIONS Monthly of the Scientific Association for Communication Megjelenik havonta Szerkesztőbizottság: URBÁN LAJOS elnök DR. IVÁNY ÁRPÁD felelős szerkesztő HÜTTL PÁL szerkesztő Dr. Bajusz Rezső, dr. Berényi János, dr. Czére Béla, Erdei Tamás, dr. Fekete György, Garami Kálmán, Hegyi Kálmán, dr. Horváth Attila, dr. Jankó Domonkos, dr. Juhász György, dr. Kardos János, Katona András, dr. Kerkápoly Endre, dr. Koren Csaba, Murádin Péter, dr. Nagy József, dr. Nagy Rudolf, dr. Nemesdy Ervin, Paisch Nándor, dr. Simonyi Alfréd, dr. Szabó Dezső, Szécsi László, Takács Béla, Tari László, Tánczos Lászlóné, dr. Torma Imre, dr. Timár András, dr. Törőcsik Frigyes, Tóth László, dr. Turányi István, dr. Vásárhelyi Boldizsár. XL. ÉVFOLYAM 1. SZÁM 1990. JANUÁR TARTALOM Csákvári István: A MAHART elképzelései a Duna—Majna—Rajna­­ csatorna megnyitásával kapcsolatban............................................................. A Duna—Majna—Rajna csatorna megnyitása 1992-ben várható. A szerző ismerteti, hogy a MAHART miként kívánja kihasználni e csatorna megnyitásával kapcsolatban jelentkező szállítási lehetőségeket. Pörneczi Jenő: A mellékvonali rádiós forgalomirányítási rendszer prototípusának bevezetése a MÁV-hálózaton ......................................... 5 A szerző a vasúti mellékvonali rádiós forgalomirányítási rendszer kialakítását, elveit, technikai elemeit, ezek együttműködését és a szerzett tapasztalatokat mutatja be. Soós Gábor—Juhász Imre: A Dél-Buda—Rákospalota metróvonal fejlesztési elképzelései ............................................................................................ 12 A cikk a budapesti metróhálózat 4. vonala közlekedés és építéstechnológiai fejlesztési elképzeléseiről ad rövid áttekintést az elkészült tanulmányok, beruházási dokumentu­mok alapján. Bemutatja a vizsgált vonalvezetési változatokat és ismerteti a javasolt megoldást. Az építéstechnológia területén foglalkozik a lövelt betonos technika budapesti alkalmazásával kapcsolatos megoldásokkal. Katona Jenőné­—Dr. Vásárhelyi Boldizsár: A ,,Panamericana”-útháló­zat........................................................................................................... 33 A szerzők ismertetik az amerikai kontinenst behálózó „Panamericana”-úthálózat létesítését és a vele kapcsolatos együttműködési kérdéseket. Dr. Tóth László: „Maradó feszültségek mérése” szeminárium................. 40 A cikk a maradó feszültségek mérése témakörben rendezett szeminárium előadásaival és az 54 kg-os síneken végzett gyakorlati bemutatókról ad ismertetést. Könyvszemle .................................................................................................................... 42 1989. évi összevont tartalomjegyzék.................................................................... 45 Szerzőink Csákvári István közi. mérnök, a MAHART kereskedelmi és forgalmi igazgatója; Pörneczi Jenő oki. közi mérnök, távközlő és biztosítóberendezé­si szakmérnök, a Szombathelyi MÁV Igazgatóság osztályvezető-helyettese; Soós Gábor oki. mérnök, oki. vasbetonépítő szakmérnök, az UVATERV irodaigazgató-helyettese; Juhász Imre oki. mérnök, az UVATERV osztály­­vezetője; Katona Jenőné tanár, a Közlekedéstudományi Intézet tudomá­nyos ügyintézője; Dr. Vásárhelyi Boldizsár oki. mérnök, oki. alkalmazott matematikus, a Közlekedéstudományi Intézet tudományos tanácsadója; Dr. Tóth László a műszaki tudományok kandidátusa, tud. főmunkatárs, c. egyetemi docens, Nehézipari Műszaki Egyetem, Miskolc.

Next