Köznevelés, 1951 (7. évfolyam, 1-24. szám)
Pecsernyikova: ’A szülői értekezlet (Regényrészlet) ) Scsipacsev, Sztyepán: A halhatatlan dátum — — — — 856 Tompa Mihály: Ikarus — — — — — — — — — 792 Zetk Zoltán: Vörös katonák — — — — — — — — 270 A nevelésügy történetéből Felkai László: A klerikális reakció harca Eötvös népoktatási törvénye ellen — — — — — — — 891 — Hogyan valósították meg Eötvös népoktatási törvényét — — — —■ •— — — — ■— 921,957 Fogarasi Béla: A Tanácsköztársaság kultúrpolitikája — 228 Ravasz János: Az 1848-as egyetemes tanítógyűlés -- — . 827 Glosszák A Berlini VITA — — — — — — — 063 A HISZ Központi Vezetősége — — — — — — — 130 A DISZ új feladatok előtt — — —* — — — — — 17 A Kossuth-díj — — — — — — — — — — — 273 A könyv ünnepe — — — — — — — — — — 719 A minisztertanács határozata a kiváló pedagógusok kitüntetéséről és a Pedagógus Napról — — — — 954 A Szovjet Hadsereg napja — — — — — — — 127 A Sztálini Alkotmány évfordulójára — — — —— — 923 Békénk védelmezője — — — — ~ — — — — 794 Egyéves a DISZ — — — — — — — — — — 572 Kitüntetés érte a magyar közoktatásügy dolgozóit — — 2 Köszöntjük a Pedagógiai Szemlét — — — — — — 932 Lenin — — — — — — — — — — — — — 43 Október 6 — — — — — — _ — — — — 792 Öt esztendővel ezelőtt — — — —* — — — — — 83 Pedagógusaink küldöttsége a Szovjetunióban — — — 929 ■ Rákosi elvtárs születésnapja — — — — — — — 175 A nevelés elmélete és gyakorlata Általános pedagógiai és didaktikai kérdések * Arkin, J. A.: Az akaratra és fegyelemre nevelés — —■ 51 Aszajev, G.: A XI. Komszomol Kongresszus határozatainak végrehajtása — — — — — — — — — — 838 Ágoston György: Az ifjúsági mozgalom az iskolában — 805 Bencsáth Aladárné: Iskolai fegyelmünk megszilárdítása 189 Bicskov, N. V.: Vidékkutató munka iskoláinkban .— — 629 Boriszov, A.: A köztulajdon megbecsüléséről — — — 735 Bolyai Imréné: A középiskolai szakkörök feladatai az új tanévben — — — — — — — — — — — 725 Dubrovszkaja, Sz.: Barátság és elvtársiasság —_ — — 683 Duró Lajos Az úttörőcsapat és az iskola együttműködése 501 Gaál Géza: Az évfolyampótló osztályok szervezése — — 547 Gábor Emil: A novemberi nevelési értekezletek tanulságai 939 Golubkov, V. V.: A szóbeli közléskészség fejlesztése — 237 Heszer József: A táblai vázlat — — — 151 Huszár Pál: Iskoláink tanulmányi fegyelméről — — 141 — Az iskolákban folyó versenyekről — — — — 437 — Munkatervezés az iskolában — — — — — 903 Kairov: A tanulók tudatos fegyelemre nevelése — — 11 Kanizsai-Nagy Antal: Az oktatómunka tervszerűsége — 771 Kuzmin, G. I.: Hogyan feleltessünk — — — — — 927 ^ Kálmánchey Tibor: A DISZ és az igazgató nevelőmunkája 103Kerékgyártó Imre: Osztályozás, számonkérés — — — 65 Korojev: A nevelésnek, mint társadalmi jelenségnek néhány sajátossága — — — — — — — — 482, 539 Kovács Béla: Helyes volt-e nevelői eljárásom a Vili. ősz- ^ Kovács József: Az osztályozásról — — — — — —7 887 Lapkin, V. Je.: A tudatos fegyelem nevelése — — — fő IV Jaszirjuk, G.: Nem kihallgatni kell, hanem kérdezni ■ 340 Monoszon, E. J.: Hogyan neveljük tanítványainkat tudatos fegyelemre — — — — — — — — — — 187 Mosonyi Mihály: A dolgozók oktatásának módszertani kérdései — — — — — — — — — — — 4421 Novikov, I. K.: Munkatervezés az iskolában — *— — 626 Ogyincov, M. V.: A tanulók utazásának oktató-nevelő hatása — — — — — — — -- — — — 562 Pomagajba, N.: A gyenge előmenetelő tanulók nyári foglalkoztatása — — — — — — — — — — 495 Radina, K. O.: Az órák alatti fegyelmezetlenség indító okairól — —• — — — — — — — — — — 101 Scserbak, M. K.: Az első tanítási óra — — — —— 675 — A második tanítási óra — — — — — — — 727 Szabó Zoltán: Az általános iskolai szakkörökről — — 49 — Az általános iskolai szakkörök munkájáról — — 328 — A nyári szakköri munkáról — — — — — — 585 — Az általános iskolai szakkörök munkaterve — — 678 — Szakköreink jobb munkájáért — — — , — — 970 Székely Ilona: Az iskolai versenyek kérdéséhez — — 580 — Didaktikai vita a Szovjetunióban — — — — 723 Szigeti Mária: Hogyan harcolunk a mulasztások ellen — 149 Szkamarodov, A. N.: A Nagy Október ünnepe a szovjet iskolákban — — —— — — — — — — — — 864 D e Szkatkin, M.: A neveléstudomány és az iskola — — —■ 577 Szolovjev, A.: A szovjet tanfelügyelő — — — — — 375 — Vizsgák a szovjet iskolákban — — — — — 481 * Szorokina, R. J.: A tanító kérdéseinek szerepe a tanulók gondolkodásra nevelésében — — — — — — 808 Szőkefalvi-Nagy Zoltán: Súlypontképzés a fegyelmezésben 15 Sztudnyicina, R. Sz.: Hogyan teremtsünk fegyelmet az elemi iskolában — — — — — — — — — 773 Tettamanti Béla: Kairov Pedagógiába — — — — 7 Tímár György: Hozzászólás az iskolai versenyek kérdéséhez — — — — — ■— — — — — —• ■— 493 .Tóth Béla—Baczi László: A korrepetálásról — — 961 Vajnsteín, E. P.: Egy szovjet osztályfőnök munkatapasztalatai — — — — — — — — — — — — 537 Végh Mihály: Tudatos fegyelem kialakitása a körösladányi ..Italános iskolában — — — — — — — 143 Vojjulovics. V. I.: Az ismeretek számonkérése a középiskolában — — 769, 801 Voroncova. K. I.: Hogyan képezem magamat? — — — 637 Udvarlaki Sándorné: Hazaszeretetre nevelés az úttörőmozgalomban — — — -- — — — — — — 13 A nevelő munkájának pedagógiai ellenőrzése — — — 498 A tanórák fegyelméről — — — — — — — — — 387 Az olvasómozgalom könyvei (Sándor András: Huszonnégyen kezdték) — — — — — — — — 775 ,,Az osztályfőnök nevelőmunkája” pályázatról — — — 384 Az osztályfőnöki munkatervekről — — —7 — — 906 Az óravázlatok készítéséről — — — — — — 691 Egységes, fegyelmezett osztályközösség megszervezése 53 Fegyelemre nevelés — — — ——. — — — —0, 99 Ismétlések a tanév elején — — — — — — — — 729 Nagyjelentőségű útmutatás a fegyelmezéshez — — — 952 Sztálin nyelvtudományi cikkeinek hatása a neveléstudományra — — •*- ‘— — — — — — -- — 949 Törekedjünk az osztály tanulmányi eredményeinek megjavítására — — — — - —- — _ — — — 297 írás-olvasás tanítás Faragó Lászlóné: Javítsuk meg írás tanításunkat! — — 974 Illés Lajos: Első könyvünk — — — — — — — — 795 Illés Lajos—Fülöp Béla: Első könyvünk (Befejező közlemény) — - - - — — — - - - 833 Józsa Ferencné: A Mjelnyikov módszer bevezetésével kapcsolatos munkatapasztalataim — — — — — 289 Kálmán György: Az osztatlan és részben osztott iskolai módszer tapasztalatai — — — — — — 194 Kovács Lajos: önálló foglalkozások a nyelvtan és helyesírás tanításában — — — — — -—- — — 930 Makoldi Mihályné: Az olvasás-írás tanítás új módszerének egyéves tapasztalatai — — — — — — — — 594 Németh István—Gaál Géza: A tanulási óra tervszerű beosztása kétosztályos tanulócsoport esetén — — — 968 Seres Józsefné: Osztatlan és részben osztott iskoláink * legfontosabb gyakorlati problémái — — — — 443 Speizer Márton: Olvasás és olvasmány tárgyalás az alsó tagozatban — — — — — — — — — — — 697 — A hangoztató-elemző-összetevő módszer néhány kérdése — — — — — — — *— — — — 944 Szinanovszkaja, E. B. és Rosenberg, E. I.: Az olvasás megszervezése a II. osztályban — — — — — — — 145 Az írás-olvasás tanítása hangoztató-elemző-összetevő módszerrel — — — — — — — — — — 63 Helyesírástanításunk jelenlegi helyzete — — — — H6 Május 1. a világ dolgozóinak nagy ünnepe (óravázlat) — 338 Nyelv és irodalom — történelem Babos Ernő: Számonkérés és osztályozás a nyelvtanításban — — — — — — — — — — —— — 499 Bárd Miklós: A szovjet, középiskola IX. osztályának irodalmi tankönyvei — — — — — — — — — 377 — Az irodalomelmélet tanítása a szovjet iskolákban (első közlemény) — — — — — — — — — 96. Bognár Gyula: Lenin évforduló az orosz nyelvi órán — 58 Bóka László: Arany János ,,Toldija” — — — — — 811 Bolyai Imréné: Történelmi tankönyvbírálat •— — — 541 Daki, N.: A történelem ismétlése a 10. osztályban — —• 341 Faludi Szilárd: Egy „régi" történelmi tankönyvről — — 960 Faragó Lászlóné: A tanító kérdései az olvasmány tárgyalási órákon — — — — — — — — 874 Hahn István: Két új orosz tankönyv — —— — — — 867 Harkay Pál: Rajzos történelemtanítás a középiskolában 843 Illés Lajos: Maxim Gorkij — — — — — — — — 565 Julow Viktor: Arany János Bolond Istókja(elemzés) 860, 901 Kanizsai.Nagy Antal: A hűség és hála éneke (verselemzés) 279 — A Urai versek elemzésének módszertanához 937, 663 Károly Sándor: Nyelvtani stilisztikai gyakorlatok 590,689,777 Kosaras István: Sztálin útmutatása és az orosz nyelv tanításának kérdései —" ■— — — — — ", T -81 Krammer Jenő: Milyenek legyenek az új idegennyelvű tankönyvek — — — — — — — ~ ~~ 5/1 Makay Gusztáv: Golubkov művének felhasználása irodalomtanításunkban — — — — — — — — 084 Ökrös László: A magyar dolgozatok osztályozása -- — 20 Papp Kálmán: Az orosz főnevek hangsúlyváltozásainak jelöléséről —- — — — -- — — — — —* 302 Pecsernyikova: Kamaszok (Útmutató a regény tanulmányozásához) — — — — — — — — — 341 Polgár László: A történelemtanár előkészülete az órára — 193 Potjerin, I .1.: Nyelvtanóra a szovjet iskolában — — — 439 Seres József: Az irodalom nevelő hatásának tanulmányo-• zása az általános- és középiskolában — •— 10. — Olvasómozgalom iskoláinkban — — 77 *7 "T Solt Andor: A magyar tanítás a közgazdasági középiskoláinkban — — — — * — ". ~~ *7 Suara Róbert: Feladatok az orosz nyelvoktatás terén - 381 Székely Béla: „Győzelmes napok” (Beszámoló egy szakköri óráról) — — — — — — ~ 431 Tímár György: Hogyan tanítja az irodalmat a csepeli gimnázium magyar tanára —-----,“7 „7" Újvári Pálné: Magyar nyelvtanóra a gimnázium IV. osztályában — -- ~ — — — — “ ~ 7* 7 440 V. Szabó Ferencné: Az Irodalom nevelőhatásának tanulnmányozása — — — — — — — — — A kifejezőkészség fejlesztése a magyar órákon — 283 A magyar dolgozatok osztályozása — — — — — — IAZ A márciusi forradalom a magyar órákon — — — — —— t