Köznevelés, 1955 (11. évfolyam, 1-24. szám)

1955-01-01 / 1. szám

A Békekongresszuson — — — 130 Az érettségizettek kérdéséhez — — — — 52 A Jobb DISZ munkáért — — — — — — — — — — 325, 359 A közoktatás helyzete a bandungi konferencián résztvett néhány országban — — — — — — — — — — — — 243 A IV. Magyar Békekongresszus előtt — — — — — 73 A IV. Pedagógus Napon — — — —■ — — — — — — 277 A párthatározat évfordulóján — — — — — — — — — 49 A tanévnyitó rendelet végrehajtásáért — — — — — — 389 DISZ-szervezetek alakítása az általános iskolákban — — 611 Érettségizettek a termelésben — — — — — — — — — 76 Eredményhirdetés az általános iskolai pedagógusok nevelési tapasztalatainak gyűjtéséről — — — — — — — — — 189 Feladataink a Központi Vezetőség márciusi határozata alap­ján (Az OM. Kollégiumának határozata) — — — — — 244 Közoktatásunk a Központi Vezetőség 1955. márciusi hatá­rozata után — — — —— — — — — — — — — 321 Országos konferencia a közösségi nevelésről — — — — 3 Pedagógusküldöttek a békekongresszuson (R. J.) — — — 100 Pedagógusok a Központi Vezetőség határozatáról — — — 172 Pedagógusaink megbecsülésének újabb bizonyítéka — — 273 Üdvözöljük a DISZ II. Kongresszusát — — — — — — — 279 Tagfelvétel a középiskolai DISZ-szervezetekben — — — 173 Tettekkel és jobb munkával köszönjük — — — — — — gol A NEVELÉS ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA Árpássy Gyula: A tanulók kulturált magatartásra neve­lése — — — — — — — — — — — — — 515, 539 Angyal Sándor: Biológuskertünk a nevelés szolgálatában — 402 Arató László: Az osztálykrónika a közösségi nevelés szolgá­latában — — — — — — _________ — — 517 Ádám Emil: Énekoktatásunk két fontos kérdése — — — 269 Árokszállási Zoltán: Biológus ankét Sárospatakon — — — 524 Ákos István: Hogyan állítsunk össze rovargyűjteményt 210, 267, 292 Bártfai Ernő: Harmadik negyedévi ellenőrző konferenciánk­ról — — — — — — — — — — — — — — — — 203 Bárdi Imre: Az úttörőcsapatok nyári feladatai — — — — 289 Bánó István: Az ,,Útmutató és tanmenetek“ használatáról 116 Barra György: Vita a Rendtartásról — — — — — — — 265 — Az osztályozás, mint nevelőaktus értelmezése — — 134 Bayer István: Évvégi ismétlés az általános iskolai fizika­tanításban — — — — — — — — _____ 212, 235 Bellér Béla: A nacionalizmus és kozmopolitizmus jelenségei iskolai munkánkban — — — — —— — — — — — 444 Benyhe Sándor: Az anyanyelvi nevelés kérdései az ózdi já­rásban — — — — — — — — — — — — — — 566 Bessenyei Ákos: Az új tanév iskolai munkatervéről — — 400 Berencz János: Az úttörőszervezet néhány időszerű kérdése 205 Beresztóczy György: Évvégi ismétlés oroszból az általános iskolában — — — — — — — — — — — — — — 233 Benkő László: A főiskolai felvételi vizsgák néhány tanulsága 343 Bence Gyula: Hozzászólás ,,A természettudományok taní­tása“ első számának két cikkéhez — — — — — — — 371 Blázy László: Osztályfőnöki munka egy „nehéz“ osztályban 260 Benkő Lóránd: ötven éves a Magyar Nyelv — — — — — 213 Bolváry Ödön—Győri Gyula: Az általános gimnáziumok humán-reál tagozatáról — — — — — — — — — — 89 Bor­ók Imre: Az általános gimnáziumok humán-reál tagoza­táról — — — — — — — — — — — — — — — — 36 Borsi Lőrinc: Hogyan szervezzük az iskolai kirándulásokat? 471 Bors István: A Pedagógus Tudományos Intézet politechnikai ankétjáról — — — — — — — — — — — — — — 541 Brill Oszkárné: Felkészülés a Bartók Béla-évre — — — 428 Borbély György—Kazár Leona: Európa kapitalista országai (Bevezető óra az általános iskola VI. osztályában) — — 61 Czéhmester István: Az új magyar irodalmi olvasókönyvről 11 Császtvay István: A kulturált magatartás követelménye ré­gen és ma — — — — — — — — — — — — — — 467 — Vita a Rendtartásról — — — —— — — — — — 207 Cseppentő Miklós: A szolnoki Úttörőház jubileumi terveiből 405 Csem Pál: A társadalmi munka szerepe a hazafias nevelés­ben — — — — — — — — — — — — — — — — 177 Darvas Andor: Egyszerű láng ionizációs kísérletek — — 39 Davida Leóné: A sóképződés folyamatának módszeres fel­dolgozása — — — — — — — — — — — — — — 87 Farkas János: Szakfelügyelői tapasztalatok rajzoktatásunkról 118 Fekete Ottó: A pedagógusok politikai képzéséről Nógrád megyében — — — — — — — — — — — — — — 187 Fenyő Istvánná: Esztétikai nevelés leány-diákotthonainkban 115 Földi István: Az újtípusú osztályfőnöki órákhoz — — — 545 Gál Györgynél Az iskolai pártszervezet szerepe a pedagógus kollektíva nevelésében — — — — — — — — — — 421 Gaál Endréné: A Toldi tanítása a VI. osztályban — — — 44­­68 Geréb György: Pavlov tanainak jelentősége a pedagógusok munkájában — — —— — — — — — — — — — 374 Gólisz Ferenc: Nyári tanulmányutunk a hazafias nevelés szolgálatában — — — — — — — — — — — — — 451 Göcsei Imre: Földrajztanításunk helyzete a tanítóképzőkben 114 Győri Gyula—Bolván Ödön: Az általános gimnáziumok humán-reál tagozatáról — — — — — — — — — — 89 Ilartai Etelka: A VIII. vegyes osztály — — — ♦— — — 138 Hársing Lajos: Egy előadóest tanulságai — — — — — — 548 Horváth József: A tanulóközösség szerepe a fegyelemre ne­velésben — — — — — — — — — — — — — 341, 376 Holczer Róbert: Közösségi nevelés a nyári úttörőtáborban 339 Huszka Ernőné: Technikai szakkörök szervezése — — — 476 Huszár Pál: Vita a Rendtartásról — — — — — — — — 441 — Az általános iskolai pedagógusok nevelési tapasztalatai 189 Járó Miklósné: Az a bizonyos makarenkói pofon — — — 55 Jakab Miklós: Egy eredményes konferenciáról — — — — 139 Juhász Antal: Az általános iskolai rajztanítás eredményei egy kiállítás tükrében — — — — — — — — — — —— 349 Kántor Lászlóné: Városi és falusi iskola kapcsolata — — 309 Kardos Ferencné: A természetrajzi szaktárgyi tanácskozások tapasztalatai — — — — — — — — — — — — — 429 Kalász János: A testnevelők felkészültsége és a tanmenet­készítés — — — — — — — — — — — — — — — 185 Kairov I. A.: A tudatos fegyelem megszilárdítása az isko­lában — — — — — — — — — — — — — — — 491 Kasztovszkij J. L.: A porecsói falusi középiskola tapaszta­lataiból — — — — — — — — — — — — — — 131 Kazár Leonor-Borbély György: Európa kapitalista országai (Bevezető óra az általános iskola VI. osztályában) — — — 61 Kamarás Zoltán: Tervszerű feleltetés — — — — — — 472 Kerékgyártó Imre: Az általános iskola célja — — — — 259 Kiss Béla: A büntetésről — — —— — — — — — 178 Kovács Péter: A német nyelvoktatás továbbfejlesztéséről 500 — A német nyelvoktatás fejlesztéséért — — — — — — 310 Komlósi Sándor: A pedagógus nevelőmunkája a családban 498 — Gyakorlóéveseink — — — — — — — — — — — 227 Krajnyák Nándor: A helytörténeti elemek szerepe és fel­használása a történelemtanításban — — — — —­­— *— 15 Lénárd Ferenc: Az állandó ismétlés a fizikatanításban — 381 Lengyel István: Az iskolán kívüli magatartás problémái — 35 Lengyel Dénes: Helyesírásunk néhány kérdéséről — — — 519 Lovas László: Egy matematika szakfelügyelő tanítási mun­kája — — — — — — — — — — — — — — — — 347 Makay Gusztáv: Történetiség és pártosság az irodalomtaní­tásban — — — — — — — — — — — — — — — 448 Margócsy József: A helyesírási norma kérdéséhez — — — 58 Marosy Elemér: Hozzászólás Sasvári István szülő leveléhez 63 Michnay Rózsa: Tanév végén — — — — — — — — — 285 Molnár Jánosné:­ Hogyan használjuk fel a népművészetet az általános iskolai rajzoktatásban — — — — — — — 450 Molnár László: A munkára nevelés módszerei és eredmé­nyei iskolánkban — — — — — — — — — — — 572 Nagy Sándor: A tantervkészítés útja — — — — — — 425 Németh Emil: Az erkölcsi témájú osztályfőnöki órák megszervezéséről — — — — — — — — — — — — 565 Németh István: Hozzászólás a lakóhely és a haza földrajzá­nak tantervéhez — — — — — — — — — — — — 60 Németh István—Simon László: A haza földrajzának néhány tantervi kérdése — — — — — — — — — — — — 86 Nábrádi Mihály: A politikai témájú osztályfőnöki órák módszeréről — — — — — — — — — — — — — 522 Neukomm Gyula: Az 1955. évi Rákosi Mátyás matematikai tanulmányi versenyről — — — — — — — — — — 314 — Az 1955. évi Arany Dániel matematikai tanulóverseny 403 Nevelői Munkaközösség: A helyesírási norma kérdéséhez — 40 Nyíri János: A gyógyító testnevelés bevezetése iskoláinkban 43 Noviczki Miklós: A nagykállói járás oktatási osztályának munkájáról — — — — — — — — — —— — — — 337 Pataki József: A tanulmányi kirándulások nevelői hatása — 255 Pedagógus Munkaközösség: Egy tanév tapasztalatai a he­lyesírási norma alkalmazásáról — — — — — — — — 570 Pethő István: Növénykerti feljegyzéseink — — ----- — — 547 Radics Ferenc: Az elmélet és gyakorlat összhangja általános iskolai biológia oktatásunkban — — — — — — — — 225 Révész Pál: Diákotthoni nevelőmunkám­ — — — — — — 208 Róth József: Mulasztásmentes félév osztályomban — — — 291 Sabalov Sz.: A politechnikai oktatás és a tanulók termelő­­munkája — — — — — — — — — — — — — — 204 Sarov, J. V.: Az óránkívüli technikai foglalkozások rend­szere — — — — — — — — — — — — — — — 37,66 Simon László—Németh István: A haza földrajzának néhány tantervi kérdése — — — — — — — — — — — — 86 Simon László: A lakóhely és a haza földrajzának néhány tantervi problémája — — — — — — — — — — — 41 — Az általános iskolai földrajztanítás néhány tantervi kérdése — — — — — — — — — — — — — — 287 Szabó Zoltán: A szakköri munka újabb célkitűzései — — 446 — Az úttörőszervezet feladatai a DISZ KV. XII. ülése után 109 Szabó Kálmán: A negyedik Rákosi Mátyás középiskolai ta­nulmányi verseny — — — — — — — — — — — — 312 — Az általános gimnáziumok humán-reál tagozatáról —■ 232 Szabó István: A tanulók orosz nyelvi íráskészségének javí­tása a középiskolában — — — — — — — — — — — 377 Szávai Nándor: Középiskolásaink erkölcsi nevelése — — 229 Szepesy József—Szabolcs Árpád: Iskoláink és a termelőszö­vetkezetek kapcsolata Túrkevén — — — — — — — 316 Szentes Ervin: Helyesírási norma az általános iskolában 266 Széky Sára: Segítsük jobb tanulmányi eredményekhez munkás- és parasztszármazású tanulóinkat — — — — 563 Szidorenko G. M.: Az iskolai közösség megszervezéséről 367, 393 Szőkefalvi Nagy Zoltán: Az üzemlátogatások — a politech­nikai oktatás segítői — — — — — — — — — — — 13 Szobotka Tiborné: Az összefoglaló óra szerepe az ismeretek megszilárdításában — — — — — — — — — — — 474 Szűcs József: A helyesírási norma technikumi alkalmazása 182, 345 Tarnay Marianne: Az osztályfőnöki órákról — — — — 397 Takács Ferenc: A DISZ KV. és az Ifjúsági Rádió II. Szel­lemi öttusa Pályázata — — — — — — — — — — 544 Temesi Alfréd: Munkára nevelés a budapesti iskolákban — 491 Tibor István: Gyakorlóévesek „indítása“ Baranyában — — 396 Uherkovich Gábor: A mezőgazdasági ismeretek tanításáról 17 Várkonyi Imre: Helytörténeti anyaggyűjtés Somogyban — 568 Végh Mihály: Jubileumi esztendő a körösladányi úttörő­­csapatban — — — — — — — — — — — — — — 469 Vermes Miklós: Az általános gimnázium reál-humán ta­gozatáról — — — — — — — — — — — — — — 184

Next