Köznevelés, 1963 (19. évfolyam, 1-24. szám)

1963-01-08 / 1. szám

MIHÁLYI SÁNDOR: Újra az adminisztrációról — — — 710 MIKLOSVÁRI SÁNDOR: Az új általános iskolai tanterv bevezetésének első üteméről 327 MORVAY ISTVÁN: Testnevelés-tagozati forma — — — 212 A Művelődésügyi Minisztérium Kollégiumának állásfoglalá­sa a gimnáziumi tagozatok kérdésében — — — — — 180 NAGY FERENC: Szakosított oktatás Békés megyében — — 205 NAGY JÁNOSNÉ: A nevelési terv országos vitájáról — — 231 NEMES JÁNOS: Az ellenőrző könyvekről — — — — — 655 A nevelési terv bevezetéséhez BENCÉDY JÓZSEF: A nehezebbik feladat — — — — 454 GÁL JÓZSEF: Ahogyan az igazgató látja — — — — 458 KADAR MIHÁLYNÉ: Együtt a Szülői Munkaközösség­gel — — — — — — — — — — — — — — 461 KECSKÉS LÁSZLÓ: Hogyan segítheti a felügyelő a Ne­velési terv bevezetését? — — — — — — — — 456 KISS FERENC: A napközi otthon és a nevelési terv — 460 NAGY SÁNDOR: Az iskolán kívüli nevelési tényezők koordinálása — — — — — — — — — — — 459 ORTUTAY ZSUZSA: Mindannyiunk felelőssége — — — 455 PATAKI ISTVÁN: Az iskolavezető dolga — — — — — 674 FETRO ANDRÁS: Jegyzetek a szakszervezet VII. kong­resszusáról. 1963. február 15—16. — — — — — — — 132 PETROVÁCZ ISTVÁN: Szeptemberi izgalmak. [Pedagógu­sok áthelyezése] — — — — — — — — — — — 635 RIBARITS ÁGNES — PRÉCSÉNYI ÁRPÁDNÉ: Tanárszem­mel az iskolavezetés demokratizmusáról — — — — 85 SÁNDOR LÁSZLÓ, N.: Csütörtököt mondott-e a csütörtök? A legérdekeltebbek a szakmai előképzésről — — — 361 — Nyílt levél Nagykarácsonyba egy fiatal igazgatónak. [A vezetési módszerek bírálata] — — — — — — — 740 — Szabolcsban járván... — — — — — — — — 511 SOMOGYI ELEK: Szakfelügyelők látogatták iskolánkat — 234 SURÁNYI KÁROLY: Az adminisztrációról — — — — — 586 SZABOLCS ÁRPÁD: Tegyük közüggyé az általános iskolai felnőttoktatást! — — — — — — — — — — — 472 SZILASSY ATTILA: Kollégiumok Csongrádban [tanyai gyermekek számára] — — — — — — — — — — 619 SZŰCS JÓZSEF: Nevelőotthon és Iskola. Válasz egy levele­zőpartnernek Pécsre — — — — — — — — — — 468 Tantervi reform a dolgozók általános iskoláiban. [Országos Pedagógiai Intézet Felnőttoktatási Tanszékei — — — 364 TARI JÁNOS: Egy megye kollektív tapasztalataiból. [So­mogy megye] — — — — — — — — — — — — 53 TATÁR ISTVÁN: Magnetofon és felügyelet — — — — — 363 Tervszerű nevelés — Nevelési terv BUJTÁR JÓZSEF: így kezdtem— — — — — — 700 CSÖREGH ÉVA, F.: A nevelési terv a rajztanítás gya­korlatában — — — — — — — — — _ __ _ 702 DOBOS LÁSZLÓ: A tervszerű nevelés néhány alapkér­dése a középiskolákban — — — — — — — — 651 FEKETE JÓZSEF: A felügyelőkön is múlik! — — — — 691 JÁKÓ MIKLÓSNÉ: A nevelőotthoni nevelés és a nevelési terv — — — — — — — — — — — — — 703 JUHÁSZ FERENC: Még egyszer a tervszerű nevelés lé­nyegéről — — — — — — — — — — — — 694 Kérdések és válaszok. [Országos Pedagógiai Intézet Pe­dagógiai Tanszéke] — — — — — — — — — 595 MAJZIK LÁSZLÓNÉ: A nevelési értekezletek vitái elé — 649 MIKLÓSVÁRI SÁNDOR: Adminisztrálunk, vagy neve­lünk? [Megjegyzések Balázs Mihály — Lázár István: Hogyan fogtak hozzá a nevelési terv beve­zetéséhez c. riportjához.] — — — — — — — — 654 SZARKA JÓZSEF: A tanterv és a nevelési terv — — — 689 VIDA JÓZSEFNÉ: Az osztályfőnök és a nevelési terv — 697 A [tíz­ezerk­encszázötvenkilenc] 10/1959. M. K. 5. M. M. számú utasítás hatálya alá tartozó pedagógusok rend­kívüli feljebbsorolással nyert éveinek kiszámítása 1963- ban — — — — — — — — — — — — — — 191 VAJEK RÓBERT: Szakmunkásképzés Tiszadobon. [Állami gondozottak szakképzése.] — — — — — — — — 660 VARGA KÁROLY: A központi népi ellenőrzés a munkaokta­tásról — — — — — — — — — — — — —— 708 VÉKÁS JÁNOS: Az esti tagozat nehézségei — — — — — 620 VENDÉGH SÁNDOR: Középfokú általános műveltség és szakmunkás képzettség. A szakközépiskolák időszerű kérdései — — — — — — — — — — — — — 533 AZ OKTATÁS—NEVELÉS ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA ÁGOSTON GYÖRGY: A programozott oktatás és az oktató­gép — — — — — — — — — — — — — — — 494 BAKSA JÓZSEF: Az első osztályos gyermek érdeklődése — 752 — Motiváció és tanulói aktivitás — — — — — — — 551 BARABÁS KLÁRA: Mit tehetünk a tervszerűbb testi neve­lésért? — — — — — — — — — — — — — — 813 BÁRTFAI ÖDÖN: Osztályfőnöki óráim — — — — — — 587 BÉLY MIKLÓS: Testnevelési tanmenet készítése — — — 585 BENEDEK ANDRÁS: Színház és iskola — — — — — — 72 BERENCZ JÁNOS: Érzelmi többszólamúság és ambivalen­cia — — — — — — — — — — — — — — — 790 BIRTALAN TIBOR: Tanulók a kondekációról — — — — 545 BODOR LÁSZLÓNÉ: Iskolarádió — osztályfőnöki óra — — 186 BOZÓKY GÉZA: Emlékezés a tanulásban — — — — — 628 BOGEL JÓZSEFNÉ: Egy formabontó szülői értekezlet — — 818 BUTI ERNŐ: „Korszerűsítsük a tanmenetet is!" [Hozzászó­lás J­ó­z­s­a István azonos c. cikkéhez.] — — — — 706 CSÁNYI GYÖRGYI: „Légy becsületes” [Osztályfőnök nevelő munkája.] — — — — — — — — — — — — — 297 CSISZÁR ALBERT: Tanítsuk meg a gyermekeket tanulni! 116 CSOMA GYULA: A közvélemény felelősségéről — — — — 207 CSÖREGH ÉVA, F.: Esztétikai ízlésünkről — — — — — 299 CSÖRGŐ FERENC: A palatáblától a munkafüzetig — — — 784 CZEGLÉDI IMRE: A tanári kutatómunkáról — — — — — 138 DEREGAN GÁBOR: Aki fiatal tudott maradni. (Honti Fe­renc igazgató tanító.] — — — — — — — — — — 425 — Vallomás Bárczi [Gusztáv]ról — — — — — — — 711 DEVECSRI LÁSZLÓ: Fogyatékos gyermekek áttelepítése a gyógypedagógiai intézményekbe — — — — — — — 57 — Hogyan bánjunk a gyenge előmenetelő tanulóval? 671 DEZSÉRY LÁSZLÓ: Évről évre. [A nevelésügyi dokumentu­mokról és a nevelés kérdésében folyó vitákról.] — — 394 Diáknapok — 1963. Lázár István: Sárospatak. — Fényi András: Gyula — — — — — — — — — — — — 368 DOBOS LÁSZLÓ: Az életkori és nemi különbségek szerepe a tanár—diák viszonyban — — — — — — — — — 9 DÓCZY ÁDÁMNÉ: Egy „botcsinálta” osztályfőnök vallomá­sai — — — — — — — — — — — — — — — 781 DOROSITS JÓZSEF: Újra a nevelőotthonokról — — — — 246 EGRI ZOLTÁN: Társadalmi munkával fokozzuk iskolaépít­kezésünk ütemét! — — — — — — — — — — — 49 Elmélet és gyakorlat a pedagógiában DÉKÁN PÁL: Dilettantizmus vagy műszaki képzés? [Hozzászólás Laki Pál nyílt leveléhez.] — — — — 142 FALUDI SZILÁRD: Az „Elmélet és gyakorlat a pedagó­giában” című vitáról — — — — — — _____ 163 KUN ANNA: Egy pályázat margójára. [A Család és Is­kola Ismered őket pályázata.] — — — — — — 51 LAKI PÁL: Levél egy kortársnőhöz — — — — — — 81 PETROVÁCZ ISTVÁN: Széljegyzetek a vitához — — — 108 SALAMON NÁNDOR: Szólnék, ha még lehet! — — — 107 ZAY BÉLA: Körültekintőbb véleményt! — — — — — 147 Egy fegyelmi margójára. [Vitaindító közlemény] — — — 616 Hozzászólások: [Bányai Mátyás, Székely Jenő, Regős Jó­zsef, Mohás Lívia] — — — — — — — — — — 734 [Salamon Nándor, Gránitz Györgyné, Surányi Ká­roly, Donáti Ferenc] — — — — — — — — _ 815 ERHARDT IMRE: Még egyszer a szünetek fegyelméről — — 308 FARAGÓ JENŐ: Segítsünk, de hogyan? Egy gimnáziumi vita és tanulságai. [Gyengébb tanulók tanulmányi tá­mogatása.] — — — — — — — — — — — — — 267 FEJÉR DÉNES: Közvetlen vallomás a közvetlenségről. Jegy­zetek a tanár—diák viszonyról — — — — — — — 371 FÉNYI ANDRÁS: A FISÉ végrehajtó bizottságának ülése Budapesten — — — — — — — — — — — — 279 — Példák az esztétikai nevelésre — — — — — — 334 FÓNAY TIBOR: Bukott tanulók nyomában — — — — — 21 — Jó könyvet a kézbe! [A nevelői könyvtárakról.] — 738 FRIED ISTVÁN: Mi lesz K. Jancsival? [A fiatalkorú bű­nözés megelőzésének szükségességéről.] — — — —■ —­ 407 — Szakadék? [Az alsó és felső tagozat viszonyáról.] — 707 — Virágcsokor helyett. . . [Dr. Szentkereszti Sándor 40 éves pedagógiai munkássága.] — — — — — 590 GAJDÁR ISTVÁN: Hogyan lettem én néptanító? — — — 784 GÁL LAJOS: Segítsük a KISZ-szervezetet a pártkongresz­szus anyagának feldolgozásában — — — — — — — 178 GÁLFFY ZOLTÁNNÉ: „Milliók védelmében.” Egészségügyi filmek felhasználása a biológiaórán _____ 377 GAZSÓ PÁL: Nevelési elveink helyes értelmezése. [Hozzá­szólás D­e­z­s­é­r­y László: Évről évre c. cikkéhez.] — 713 GEBRI ANTAL: Az úttörőszervezet szerepe a napközi ott­honi közösségekben — — — — — — — — — — 825 GÉCZY ETELKA: Szeretnek-e a gyermekek tanulni? — — 625 GUBICZA JÓZSEF — SZŐKE JÓZSEF: Hozzászólások a magatartási vitához — — — — — ____ — 379 GYÁRFÁS LAJOSNÉ — HIRSCHBERG FRIGYESNÉ: Dif­ferenciáltabb magatartási elbírálást! 659 GYÜSZI LÁSZLÓ: Bejáró pedagógusok — — — — — — 48 HABUDA MIKLÓS: A közösségi nevelés kérdéseiről — — 75 HANCZÁR JÁNO­SNÉ: A békési járás nevelőinek pályázata 22 HANZSÉROS GYÖRGY: Az Új Írás erkölcsi vitáiéhoz — — 139 HARSÁNYI ISTVÁN: A tanulás motiválásának lélektani kérdései. Hozzászólás Lénárd Ferenc: Semmi sincs feladva? című cikkéhez — — — — — — — — — 473 HARSÁNYI LAJOS — SUKI BÉLA: Világnézeti nevelés az osztályfőnöki órán — — — — — — — — — — 242 HAVRIL ANDRÁSNÉ — NÁDAS KATALIN: Iskolarádió — 553 HEITLER LÁSZLÓ: „Hogy állunk, fiatalember?” az osztály­­főnöki órán — — — — — — — — — — — — HERNÁDI SÁNDOR: Gyermekül szólni? Megjegyzések tan­könyveink nyelvéről és stílusáról — — — — — — 55 HOLLÓSY BÉLA: Új kutatási terület — a pedagógiai meteo­rológia — — — — — — — — — — — 631 HORVÁTH GYÖRGY: Makarenko és a mai szovjet iskola a szovjet pedagógiai sajtóban — — — — _ — — 269 Iskola és könyvtár. Hozzászólások Sylvester András [azo­nos című] cikkéhez. Gönczi Imre: A közművelődési könyvtáros szemével. — Gergely Győzőné: Iskola és könyvtárosok. — Kovács László: A mi kulturális kombinátunk — — — — — — — — 237 Az Iskolarádió kísérleti adásai. [A Művelődésügyi Miniszté­rium Közoktatásügyi Főosztálya.] — — ^ — — 499 11

Next