Köznevelés, 1982 (38. évfolyam, 1-44. szám)

LOTHRINGER Miklós: Tíz éve tanítanak. Pedagógusportrék — 4­­10 LOTHRINGER Miklósné: Óradíj ? — — — — — — — — — 37/16 LOVÁSZI Gyula: Magunkról — Haraggal — — — — — — — 8 23 LUKÁCS István: sok a látszattevékenység — — — — — — 12/10 MAUAI Istvánná: Apró dolgok — — — — — — — —— 2/9 ------Kapcsolatok műanyagból — — — — — — — — — — 39/10 MAGASSY László: Dolgozatírás — — — — — — — — — 39/16 ------Képességfejlesztés — — — — — — ----- — — — 3/20 Magyar nyelv tanítása itthon és külföldön, A — — — — 21/17—27. MAGYARI Imre, D.: Az abonyi kettő — — — — — — — — -------Beszédek és mellébeszédek — — — — — — — — — — — Diákparlament után — — — — — — — — — — — -------Levél a tanyára — — — — — — — — — — — — -------Meghalt Ádám Jenő — — — — — ______ ------Nem Petőfi alkuszik — — — — — — — — — — — -------Pályaválasztás — — — — — — — — — — — — — ------A pedagógusok a legfontosabb szövetségeseink. Beszélge­tés dr. Varga-Sabján Lászlóval — — — — — — — — -------Séták Ildikóval — — — — — — — — — — — — -------Szalagok és nyakkendők — — — — — — — — — — -------Színházban — diákokkal — — — — — — — — — — -------Egy tanár halálára — — — — — — — — — — — -------T inc és illemtan — — — — — — — — — — — — *— A tudás értelme — — — — — — — — — — — — ------Új iskola, új testület — régi gondokkal — — — — — — MAJZIK Lászlóné—SZENTESTVÁNYI C­­­ula: Nevelési terv a rakotthonoknak — — — — — — — — — — — — MAHAY Gusztáv: Arany János tanár úr — — — — — — — 14/9 ------Dolgozat javítás — — — — — — — — — — — — — 22/11 MARon Andor: Közoktatás és közművelődés. Mit tehetnénk, hogy közelebb kerüljenek egymáshoz? — — — — — — 33/19 A.­OTT Gábor: Kutatások a felnőttoktatásról — — — — — 18/3 MARÓTT Sándor: A technika és a gyakorlati foglalkozás kap­csolata — — — — — — — — — — — — — — 3/26 MÁTYÁSI Károlyné: Óvodásokkal felfedező úton — — — — 43/5 MEDVEGY Antal: Az íróasztal — — — — — — — — — — 44/8 ------Egy ütközet története — — — — — — — — — — — 42/6 MÉHES József: A vakok és gyengénlátók helyzete — — — — 3/29 MÉHES Vera, B.: Fontosabb a darázscsípésnél — — — — — 30/10 -------Köszönjük — — — — — — — — — — — — — — 24/16 MÉM állásfoglalása az őszi diákmunkákról, A — — — — — 12/2 MÉSZÁROS István: Skála és literatúra. Ady Endre: A magyar tanítókhoz — — — — — — — — — — — — — — 31/8 Arany János: Bolond Istók — — — — — — — — — 33/18 Bolgár György: Komédiás-néznivaló játék — — — — — 41/8 Janus Pannonius: Dicsőitő ének a veronai Guarinóhoz — 36/7 Kazinczy Ferenc: Az iskola törvényei — — — — — — 27/9 Ney Ferenc: Ballada — — — — — — — — — — — 42/22 MÉSZÁROS Lajosné: Elengedtem a kezét — — — — — — 32/10 MEZEY Katalin: Milyen jól lehet inni „Aranyul” — — — — 33/16 Mi történhet meg egy Bánk bán előadáson? Hozzászólások — 39/9 MIKLÓSY" TibOTOS: Ez is karrier! — — — — — — — — — 42/23 MTKODI József: Egy tantestület öt pontja — — — — — — 7/10 (MIKSA Lajos): Játékos helyett szekundáns — — — — — 39/7 Miniszterünk: Köpeczi Béla — — — — — — — — — — 27/2 Mit kell tudni az új iskolaévről? I. Az 1982—83. tanév munka­rendje — — — — — — — — — — — — — — — 21/9 Óratervek — — — — — — — — — — — — — — 22/8 HI. Az Országos Testnevelési és Sporthivatal elnökének irányelve az ötnapos munka- és tanítási hér bevezetésével kapcsolatos teendőkre — — — — — — — — — — — 23/5 IV. Útmutató az általános iskolák számára — — — — — 25/23 V. Útmutató az általános iskolák számára — — — — — 25/23 MOJZES János: Hatékony tanítási órát! — — — — — — — 20/11 MOLNÁR Mátyás: „Kenyérmezei csata” — — — — — — — 3/32 MÓNUS Béla: A pályaválasztás előkészítése a gimnáziumban — 3/28 MUNKÁCSI Éva: Többszörös a munka hibás tankönyvvel — — 8/19 NAGY Dezsőné: Ne kívülről dörömböljetek! — — — — — — 18/10 NAGY József: Nincs szükség iskolaelőkészítésre? — — — — 20/9 Nagysikerű múzeumi pályázat, Egy — — — — — — — — 23/7 NÉMETH József: Munkamegosztás, bizalom — — — — — — 11/10 NÉMETH Lászlóné: A levelező többet ér — — — — — — 10/16 NÉMETH Miklósné: A napisajtó, mint forrásanyag — — — — 22/15 NÉMETH Tibor György: Amit hozzá kell tennünk a műelem­zéshez — — — — — — —— — — — — — — — 32/6 ------Veszélyes túlzások — — — — — — — — — — — 29/12 NOVÁK Gábor: Diplomás KISZ-tagok. Beszélgetés Fekete Ti­borral, az értelmiségi fiatalok tanácsának titkárával — — 10/6 ------Egy felmondás története — — — — — — — — — — 3/6 -------Félreértett vádak — — — — — — — — — — — — 25/6 ------Iskola, ahol négy nyelvet tanítanak — — — — — — 44/5 -------Kihasználatlan könyvtárak — — — — — — — — — 22/7 ------Mitől jó egy iskola? Látogatás Nagykőrösön — — — — 16/10 -------Egy múzeum a pályaválasztásért — — — — — — — 41 8 -------Névtelen levél — — — — — — — — — — — — — 11/4 -------Pedagógusképzés az NDK-ban — — — — — — — — 40/12 ------A szerkesztő válaszol — — — — — — — — — —— 30/11 ------Egy tanács a pedagógusokért. Kiskőrösi tapasztalatok — 12/6 -------Terhes ügy — — — — — — — — — — — — — — 5/7 ------Továbbképzési adatbank — — — — — — — — — — 1/5 -------Új utakon az iskolaszövetkezetek — — — — — — — 37/6 ------A változó gyógypedagógus-képzés. Beszélgetés Gordosné Szabó Annával — — — — — — — — — — — — — 42/19 NOVAK Imre: Ajándékok — ma — — — — — — — — — 33/12 NOVAK Lászlóné: Az 5. osztályos matematika tanterv anyagá­nak csomópontjai. I—II. — — — — — — — — 30/15, 31/15 NYIKOS Edit: Miért nem szerettem főiskolára járni? — — — 2/5 NYITRAI Tamás: Beszélgetés a magyar nyelv óráin — — — 21/19 NYITRAI Zsoltné: Báboznak a cigánygyerekek — — — — — 43/8 Nyuszi és a kiskacsa, A — — — — — — — — — — — 14/5 OLÁH Ernőd: „Tanítása tilos” — — — — — — — — — — 14/5 ORBÁN Józsefné: A gimnáziumi fakultatív oktatás első évé­nek tapasztalataiból — — — — — — — — — — — 29/26 ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI INTÉZET Gyermek-, Ifjúságvédelmi és Felügyeleti Osztálya: A gyermek- és ifjúságvédelem a nevelési-oktatási intézményekben. A tavaszi nevelőtestületi értekezlet elé — — — — — — — — — — — — — 12/17 ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI INTÉZET Tantervelméleti Osztály: Valóságközelben az iskolai nevelés. Egy országos pedagó­giai vizsgálat fontosabb következtetései — — — — — 32/3 OSZKÓ Zoltán: Terheink nyolc és fél pontban — — — — — 10/10 ÓVÁRI Ágnes: Tanárjelöltek volt tanáraikról — — — — — 1/4 ÓVÁRI Miklós: A közoktatás helyzete és kiegyensúlyozott fej­lesztésének feladatai — — — — — — — — — — — 19/3 Óvodák, az alsó- és a középfokú intézmények pedagógusainak besorolás szerinti bérátlaga, Az — — — — — — — — 25/20 ÖRSY Károly: Szeretek levelet kapni — — — — — — — — 29/14 -------Tanmenetgyártás — — — — — — — — — — — — 38/6 ötnapos munkarend a művelődési otthonokban. Az — — — 23/6 ÖVEGESNÉ TERJÉK Éva: Középiskolai orosz nyelvi tábor Ti­szakécskén — — — — — — — — — — — — — — 34/7 PAÁL László: „Beszéljünk oroszul” — a televízióban — — — 4/15 PAAL Tamás: Hogyan érettségiztek 1982-ben az ápolónők fizi­kából — — — — — — — — — — — — — — — 38/27 PALDI János: A fakultáció örömei és gondjai — — — — — 43/6 PAPP Andrea: Motiváció a nyelvtanulásban — — — — — — 9/7 PAPP István: A megújított „világnézetünk alapjai” a közép­iskolában — — — — — — — — — — — — — — 29/22 PÁSZTOR Emil: „Ide vele régi kardunk” — — — — — — 17/8 -------Miféle két ország „bámulhassa” Arany Toldiját? — — — 35/9 PATAKI Ferenc: Nemzedékváltás és a szocialista fejlődés foly­tonossága — — — — — — — — — — — — — — 38/9 PATAKY Iván: Hogyan tanítsuk a polgári védelmet? — — — 23/15 (PÉK Józsefné): De szép szeme van, tanár néni! — — — — 34/10 PERÉNYI Bálint: Bízzuk a nevelőkre! — — — — — — — 17/10 PESTI János: Mire való a zene? Beszélgetés Újfalussy József akadémikussal — — — — — — — — — — — — — 16/5 -------Ugyanúgy nem tanulják — — — — — — — — — 40/10 PÉTER M. László: Dolgozatírás a munkáról — — — — — — 12/32 PETHŐ Géza: Ötnapos m­unkahét az óvodákban — — — — 9/6 PETRINÉ FEYÉR Judit: Amit nem felejtenek el — — — — 25/12 FLETSER József: Közlekedés és magatartás — — — — — 24/15 Polinszky Károly hatvan éves — — — — — — — — — — 14/9 PÓR Edit: Etiópiai változások — — — — — — — - - — — 10/12 -------Kész a leckéd? — — — — — — — — — — — — — 38/14 -------Miért nem olvasnak a tizenévesek? (Anglia) — — — — 15/11 -------Mit tartogat a jövő a csodagyerekek számára? — — — 5/11 POZSGAY Imre: Az oktatási és nevelési intézmények alapvető közművelődési feladata a műveltség megalapozása és fej­lesztése — — — — — — — — — — — — — — — 15/3 ------A szocialista társadalom minden lényeges célja összefügg az oktatással, a neveléssel — — — — — — — — — 26/7 PRO­KAI Judit: Kiben van a hiba? — — — — — — — — 22/10 RÁCZ János: Fakultációs órarend az István Gimnáziumban — 40/6 RÁCZ—SZÉKELY Győző: A fiatal pedagógusok II. országos par­lamentjéről — — — — — — — — — — — — — — 20/7 -------Még egy betű — — — — - - — — — — — — — — 37/10 -------Pedagógiatörténeti gyűjtemény Tapolcán — — — — — 28/9 -------Szórakaténusz. Játékműhely és játékmúzeum Kecskeméten 3/8 -------Az új tanév tankönyvei — — — — — — — — — — 21/9 RAPOLTHY Viktor: „Ki felügyel a szakra ...” Kodály Zoltán rigmusa zenei szakfelügyelőknek — — — — — — — 42/13 -------Szép ez az út — — — — — — — — — — — — — 27/10 REÖTHY Ferenc: A Balaton-tudományok művelője — — — 17/8 RÉVAY Valéria: A tanárképzés reformja Finnországban — — 17/11 RICHTERNÉ KROPF Anikó: Játékos képességfejlesztés — — 33/30 RIGÓ András: Német nyelvű médiatár — — — — — — — 3/9 RÓKA Lajosné: Kevés az idő, sok az anyag — — — — — 11/15 ROLLE, Hans: Hogy minden tanuló eséllyel induljon az életbe 37/11 RUDOLF Ottó: Túlterhelő tankönyv? — — — — — — — — 21/11 SAJÓKELYI Gábor: Filmesztétika a középiskolában — — — 29/28 SALGÓVÁRI László: Ha szerda, akkor értekezlet — — — — 9/10 SALLAY Mária: Készülés a nyelvvizsgára — — — — — — 29/29 SÁNDOR László, N.: Csingiz Ajtmatov a pedagógushivatásról 23/9 -------A nevelési ártalmak és az urbanizáció. Egy szovjet szo­ciológus a család és az iskola munkamegosztásáról — — 42/16 SARKADI László: Dinamikus stabilitásra van szükség az is­kolában. Beszélgetés Pataki Ferenccel, az MTA Pszicholó­giai Intézetének igazgatójával — — — — — — — — 22/4 -------Kiskarácsony, nagykarácsony — — — — — — — — 42/5 -------A tanárképzésről, a neveléstudományról. Beszélgetés Szarka Józseffel — — — — — — — — — — — — 7/8 SÁRKÁNY Ernő: Számítástechnika a gimnáziumban — — — 13/15 SCHELKEN Pálma: „Könyvben az Ember” — Nyomdaipari szakközépiskolások minikönyvei — — — — — — — — 33 23 -------Szakmunkástanulók énektanára — — — — — — — — 15/8 SCHÜTTLER Tamás: Iskolaválasztási szándék, pályaválasztási motivációk — — — — — — — — — — — — — — 38/23 SIMON István, M.: Beilleszkedés a kollégiumokban — — — 5 3 STRASSER Judit: Óvoda az iskolában? — — — — — — — 21/11 ------öt én a bukások ellen (Franciaország) — — — — — — 43/11 SURÁNYI Béla: Az iskolai bélyeggyűjtésről — — — — — — 24/8 SZABÓ Lajos, R.: A szakmunkástanulók ösztönzéséről — — 12/7 SZABÓ László: A demokrácia iskolája. A VH. országos diák­parlamentről — — — — — — — — — — — — — 18/8 ------Az MNV válasza: Együtt keressük a legjobb megoldást — 16/17 ------Ötnapos munkarend az iskolában — — — — — — — 5­6 SZABÓ Mihály: Köszönjünk! — — — — — — — — — — 40/10 SZABOLCS Ottó: A közlekedésre nevelés — — — — — — 3/17 -------Az OFI válasza (Róka Lajosné Kevés az idő, sok az anyag c. írására) — — — — — — — — — — — — — — 11/15 -------Történelem tankönyv a gimnázium IV. osztályának a fa­kultatív foglalkozásokhoz — — — — — — — — — 23/29 -------Új tanév, új feladatok a tantárgypedagógiai munkában — 29/17 SZABOLCSI Miklós: A továbbképzés rangjáért — — — — — 27/15 SZAB­ONÉ FEHÉR Erzsébet: Rousseau Emilie — mint magyar nemesifjú. Fáy András kritikája a hazai nevelésről 1816- ban — — — — — — — — — — — — — — — — 42/20 SZAKONYT Péter: Gyűjtögetünk — tapasztalatokat is — — — 21/5 ------Hadgyakorlat — — — — — — — — — — — — — 33/32 ------Kiváltságos helyzet — — — — — — — — — — — 41/16 ------A leszivárgott modell — — — — — — — — — — — 9/16 SZALAY Ildikó: Kellenének „nyelvi” technikusok is — — — 21/12 SZÁNTÓ Károly: Rekviem egy pedagógusképző főiskoláért — 15/9 SZARKA József: Rousseau, Emil — vagy a nevelésről — — — 11/8 SZEDLAK Éva: Az előadás elmarad — — — — — — — — 21/32 ------Gyakorolgatunk — — — — — — — — — — — — 17/16 ------A gyűjtő — — — — — — — — — — — — — — 7/16 -------Ki engedte el a kezüket? — — — — — — — — — — 10/5 -------Varázsszó — — — — — — — — — — — — — — 38/32 ------Üzenetek — — — —­­ — - — — — — — — 40/16 SZÉKELY György: Új tanár érkezik — — — — — — — — 29/12 SZEKERES László: Munkaügyi szabályozás az ötnapos tanítási rendben — — — — — — — — — — — — — — — 29/8 SZENDE Aladár: Anyanyelvi nevelés tantárgyközi együttmű­ködéssel — — — — — — — — — — — —­­ — — 21/17 SZÉPVIZY Balázs: Kitől függ a teher mértéke? — — — — — 13/7 SZILÁGYI Lajosné: Tagozatosok lesznek — — — — — — — 5/8 SZILÁGYI Róza: Mi hárul az osztályfőnökre? — — — — — 11/10 39/5 25/9 1/3 17 5 23/11 11/5 10/12 44/3 14/10 13/16 3/11 12/8 30/5 27 /5 40/4 3/21

Next