Köznevelés, 1999 (55. évfolyam, 1-41. szám)

1999-01-08 / 1. szám

55. ÉVFOLYAM OKTATÁSI HETILAP ÁRA: 85 FT Sérültek és egészségesek­­ együtt A másság elfogadtatása szempontjából rendkívül fontos, hogy az ember már gyermekkorában találkoz­zon a „te is más vagy­­ te sem vagy más” igazságával. Sérült és egészséges gyerekek számára közös rendezvényt szerveztek nemrég. Pokorni Zoltán oktatá­si miniszter nyitotta meg a kö­zös játékkal, sportolással kiegé­szített, a segítés különböző for­máival foglalkozó találkozót. Tudósításunk a 6. oldalon. Kárpátaljai pillanatok A köznevelés felhívására igen sok ado­mány érkezett a kárpátaljai árvízkárosult is­kolák megsegítésére. Az adományokat a Fáklya Klub tárolta, majd az Oktatási Mi­nisztérium mikrobuszát is igénybe véve si­került eljuttatni a Kárpátaljai Magyar Pe­dagógusszövetséghez. A helyzetről beszá­moló riportunk a 4—5. oldalon található. Fakultáció a Radnótiban 7 ország egyik legkiemel­kedőbb iskolája a budapes­ti Radnóti Miklós Gimná­zium. Ebben az iskolában dol­gozták ki, évtizedekkel ezelőtt, Lukács Sándor vezetésével a fa­kultáció elképzelését. A fakultáció lényege tulajdonképpen az, hogy ez a forma a továbbtanulás szem­pontjából fontosabb műveltség­anyag önkéntes elsajátítására na­gyobb teret nyit, mint a hagyomá­nyos gimnáziumi szerkezet. Mi­lyen módon tanítanak ma a Rad­nótiban? Hogyan működik ma a fakultáció? Riportunk a 12. olda­lon. A 1999. január 8. A TARTALOMRÓL: Szakértők egyesülete 2 Interjú a képességkutatásról 3 Botrányos vetélkedő 9 Szakképzés­­ hátrányos helyzetűeknek 15 Vajdasági óvodapedagógusok Gödöllőn 16 Munkajogi tájékoztató 21

Next