Köznevelés, 2000 (56. évfolyam, 1-41. szám)

2000-01-07 / 1. szám

A diákok építették Nők és férfiak az oktatásban A­z UNESCO 1995- ös és 1997-es jelen­tése feltárja a nők és férfiak oktatási helyze­tében bekövetkezett válto­zásokat. Eszerint a nők hátránya valamivel csök­kent ugyan, de még min­dig nagyon nagy. Magyar­­ország több szempontból is elmaradást kénytelen el­könyvelni. (8. oldal) Létéért küzd egy iskola M­indig fájdalmas, ha a pénzügyi és a pedagógiai ésszerűség szempontjai egymással szembekerülnek. Külö­nösen nehéz a helyzet akkor, ha az iskolába sérült gyermekek járnak, s a tervek szerint az oktatási intézményt fenntartó kerület átadja az iskolát a fővárosnak - pontosabban csak a feladatot. Az épületet esetleg más célra hasz­nosítják? És a diákokat különböző intézmé­nyekben helyezik el? Riportunk a 4. oldalon. Ellentmond-e az iskolarendszer az emberi természetnek a­ z iskolarendszer fejlesztésének irányával kapcsolatban nagyon sokat vitatkoztunk az utóbbi tíz évben. Abban általában egyetér­tettünk, hogy iskolára szükség van. Ezúttal egy akadémikus fejti ki a véleményét: eszerint az ok­tatásügy egész fejlődése elhibázott, a jelenlegi is­kolarendszer lényegesen több kárt okoz, mint amennyi hasznot hajt, mert nem veszi figyelembe az emberi természet alapvető, több százezer év so­rán kialakult tulajdonságait. Interjúnk a 15-17. ol­dalon. A­ ­­­ Veszélyeztetett fiatalok alapítványa 2 Erdélyi nevelőotthoni gyerekek Debrecenben 5 „Poliház” - szakközépiskolát végzetteknek 6 Német gimnázium Baján Világlapok az oktatásról 8 1 Évkönyv Sárospatakról 19 A kisiskolák védelmében 20 Báthory-ünnepség 21

Next