Köznevelés, 2000 (56. évfolyam, 1-41. szám)
2000-01-07 / 1. szám
A diákok építették Nők és férfiak az oktatásban Az UNESCO 1995- ös és 1997-es jelentése feltárja a nők és férfiak oktatási helyzetében bekövetkezett változásokat. Eszerint a nők hátránya valamivel csökkent ugyan, de még mindig nagyon nagy. Magyarország több szempontból is elmaradást kénytelen elkönyvelni. (8. oldal) Létéért küzd egy iskola Mindig fájdalmas, ha a pénzügyi és a pedagógiai ésszerűség szempontjai egymással szembekerülnek. Különösen nehéz a helyzet akkor, ha az iskolába sérült gyermekek járnak, s a tervek szerint az oktatási intézményt fenntartó kerület átadja az iskolát a fővárosnak - pontosabban csak a feladatot. Az épületet esetleg más célra hasznosítják? És a diákokat különböző intézményekben helyezik el? Riportunk a 4. oldalon. Ellentmond-e az iskolarendszer az emberi természetnek a z iskolarendszer fejlesztésének irányával kapcsolatban nagyon sokat vitatkoztunk az utóbbi tíz évben. Abban általában egyetértettünk, hogy iskolára szükség van. Ezúttal egy akadémikus fejti ki a véleményét: eszerint az oktatásügy egész fejlődése elhibázott, a jelenlegi iskolarendszer lényegesen több kárt okoz, mint amennyi hasznot hajt, mert nem veszi figyelembe az emberi természet alapvető, több százezer év során kialakult tulajdonságait. Interjúnk a 15-17. oldalon. A Veszélyeztetett fiatalok alapítványa 2 Erdélyi nevelőotthoni gyerekek Debrecenben 5 „Poliház” - szakközépiskolát végzetteknek 6 Német gimnázium Baján Világlapok az oktatásról 8 1 Évkönyv Sárospatakról 19 A kisiskolák védelmében 20 Báthory-ünnepség 21