Kurír - reggeli kiadás, 1996. május (7. évfolyam, 119-147. szám)

1996-05-08 / 125. szám

1996. május 8. 3­9 NAP ALATT A FÖLD KÖRÜL Tudjuk, a vállalkozások korát éljük, ám az alábbi írás szereplői különleges ötletükből nem akarnak meggazdagodni, hanem „csak” a Rekordok köny­vében szeretnének kiharcolni maguknak egy kis bejegyzést. Amely azt taglalná, miszerint Adonyi Gábor és Kerekes Gyula kevesebb mint harmincki­­l­­enc nap alatt autóval megkerülte a Földet. A két­­ fiatalemberben annyi a közös, hogy élnek-halnak az autózásért. Adonyi tudását már a ralisportban is kipróbálta, Kerekesnek pedig egyik szenvedélye az autós kirándulás. Innen jött az ötlet, s egy kö­­­­zös barangolásuk során egyszer csak egymásra­­ néztek és szinte egyszerre mondták ki: mi lenne, ha továbbmennénk és megkerülnénk a Földet? ! Azt azért tudták: a dolog nem­­ ilyen egyszerű, mert hosszas, alapos előkészület nélkül sem­mire sem mennek. Csaknem­­ négy éve szervezi már az útját a két fiatalember és egy harma­dik társuk, Suba Tibor - aki amolyan tanulmánynak szánja­­ ezt ez utat, mivel jövőre motor­ral szeretné megkerülni a boly­gót. Az Adonyi-Kerekes duó a Porsche Hungáriától kapott egy Transporton­, ezzel a 2,5 li­teres turbódízel kocsival róják majd a kilométereket több mint egy hónapon át.­­ - Európából eddig még senk­i­kinek nem sikerült ez a vállal­kozás - mondja Adonyi Gábor (képünkön). - Eddig csupán egy kanadai páros és egy indiai trió tette meg ezt a távot. Utóbbiak 39 nap, 2 óra 55 perc alatt ke­rülték meg a Földet. Mi ennél kevesebb idő alatt szeretnénk célba érni. Nem lesz könnyű, hiszen kiszámoltuk, naponta 1400 kilométert kell teljesíte­nünk. Hétszáz kilométerenként vagy tizenkét óránként váltjuk majd egymást, épp ezért lelki­leg és fizikailag is fel kell ké­szülnünk. Már konzultáltunk pszichológussal, hogy miként lehet növelni a tűrőképességet, hiszen nem kis alkalmazkodó­képességet igényel az, hogy több mint egy hónapig össze leszünk zárva egy kocsiban. - Aludni sem álltok meg? - Talán csak háromszor lesz erre lehetőségünk, illetve ezt kötelezővé tettük magunknak, hogy normálisan, emberi mó­don pihenjünk. A többi időt a kocsiban töltjük, mert még így is nagyon feszített tempóban kell haladnunk. - Mit visztek magatokkal? - Nagy pakolást nem ter­veztünk, mivel több helyen elő­re meghatározták, hogy mit le­het bevinni az országba, így az­tán napról napra élünk majd. A ruházkodást sem visszük túlzás­ba. Persze mindenre fel kell ké­szülnünk, hiszen amikor átlép­jük az Andokot, ott épp tél lesz. - Van-e valam­ilyen szabály, amit feltétlenül be kell tartani? - Nincs, csak a végered­mény fontos, hogy minél ha­marabb megkerüljük a Földet. Természetesen mindent doku­mentálnunk kell. A határátkelé­seknél pecsételtetjük az okmá­nyokat, útinaplót vezetünk, gyűjtjük a különböző számlá­kat, ezenkívül a Guinness-bi­­zottság két tagja kétszer is ellen­őrizni fog majd bennünket. Ezenkívül gyűjtjük a helyi pub­likációkat is. - Könnyű volt szponzorokat találni? - Nem mondanám. A Por­sche Hungária, a Kartográfiai és Geodéziai Vállalat, valamint a Kontrax nagyon készséges volt, de még tucatnyi dologra szüksé­günk van. Többek között egysé­ges sportfelszerelésben szeret­nénk mutatkozni az út során, ezért egy sportszergyártó céggel is szívesen megállapodnánk. - Végig jó körülmények között autóztok majd? - Terveink szerint autópá­lyán haladnánk, de van néhány ország, ahol a legjobb út is kö­ves, poros, hepehupás. Ezért is fontos, hogy jó erőben és ideg­állapotban legyünk akkor, ami­kor ezekre a szakaszokra érünk. - Szellemi frissítőt miből me­rítetek? - A zene mindig szólni fog, de viszünk sakkot is. - Fáradtnak látszol, ez már a versenyláztól van? - Csodákat. A nap tizenkét óráját szervezéssel töltöm, s már-már kezdem azt hinni, hogy az előkészületek nehezeb­bek, mint a megvalósítás. Citroen és Peugeot: furgonizált kézfogó A népi bölcselet, miszerint közös tónak tú­rós a háta, bizony idejét múlta: a Citroen és a Peugeot ugyanis közösen, mit ne mond­junk, vállt, vállnak vetve alkotta meg leg­újabb modelljét. S hogy a nagy konkuren­ciaharcban egyelőre ritka az ilyen együtt­működés? Nos, a kor szelleme időnként befolyásolja az álláspontokat. Egyszóval a két multi egymásra talált, és a duó csapásiránya a kishaszongépjármű kategóriára összpontosult. A Citroën Terve­zőközpont álmai a spanyolországi Vigóban öltenek majd testet, hiszen az itteni gyár évenként 100 ezer darabbal szándékozik belekavarni az eu­rópai piacba. A Citroennél Berningo, a Peugeot-nál viszont Partner névvel illetett mobilok egyébként alig, s nem lényegi kérdésekben különböznek egymástól. Hűen a motorháztető vonalvezetése, az oldalvédelem, a dísztárcsák és a kárpitozás. Mindazonáltal a 4,11 méter hosszú kishaszongép­jármű három négyzetméteres rakterével, 800 ki­logrammos terhelhetőségével nagy hasznot hajt­hat. Az alkotók szándéka szerint íziben forradal­masították a kategóriát, lévén az ebben a szekció­ban tapasztalható hagyományos normákat­­ bé­relték, és a robusztus felépítés a praktikummal párosult. Ráadásul eközben nem szenvedett csor­bát a kényelem sem, merthogy az újszülött felsze­reltség terén a limuzinok szintjén áll, vagyis van benne légzsák, előfeszített biztonsági őr, ABS, légkondi és távvezérelt központi zár. A motorválaszték a 60 és 75 lovas benzinestől a 61 és 71 pacit a motorháztetőbe gyömöszölő dízelig tart. Az európai bemutató júliusban ese­dékes, de ne csüggedjenek: ezután hónapok vagy csak hetek kérdése hazai feltűnése. Alig egy évvel ezelőtt a Shell Hungary Rt. egy új üzemanyag­családot vezetett be Shell For­mula néven. A Shell Formulánál valamennyi benzin, gázolaj és ke­verék-üzemanyag tartalmazza a Shell által kifejlesztett, műszaki­lag legfejlettebb adalékanyagot. A Shell Hungary Rt. az elsők kö­zött volt, amely a Shell Formulát bevezette. A Shell Formula üzem­anyagok legfőbb tulajdonsága a motorra gyakorolt tisztító hatás. A részben elégetett üzemanyag- és kenőanyag-maradvány ugyanis lerakódásokat okoz a motorban, s ez zavarja az erőforrás finom szerkezetének működését, a telje­sítményt, a gazdaságosságot, és ez az emissziók nagyfokú romlá­sához vezethet. A Shell Formula üzemanyagok tavalyi bevezeté­sének szlogenje a „Ha tiszta, job­ban muzsikál” volt. Az egyéves születésnap méltó megünnep­lésére április 16-án újra a Shell Formulára figyel az ország egy játék révén, amelynek címe: „Tombola Formula A többhetes rombolás kereté­ben óriási litergyűjtési akció in­dult. Minden 10 liternyi üzem­anyag után egy matrica jár a Shell töltőállomásokon tankoló­­nak. A visszaküldött üzemanyag­­kártyák között kéthetenként sor­solnak (először május 27-én), s tizenhárom hét alatt öt alkalom­mal juthatnak értékes nyeremé­nyekhez mindazok, akik a Shell Formulával együtt tombolnak. A sorsolások tétje nem más, mint egy­­egy darab villámpiros Volkswagen Golf. A kevesebbet tankoló vásár­lók is nyerhetnek egy autót, amennyiben az utolsó sorsolásig összegyűjtik a részvételhez szük­séges 10 darab matricát. A sor­solásokat a tévé Mindent vagy semmit! adásában láthatják az érintettek, a szerencsés nyertese­ket levélben is értesü­k. Itt a lehetőség: tomboljon a Shell-lel! ‚o ■ H H ■4' Li 1 ■ ,álmí ` / Az autósoldalakat szerkesztette: TÖRÖK FERENC M­ennyi?? TOYOTA DYNA 100 1.900.000 Ft-tól* A Toyota most a Dyna 100-as, 150-es és 500-as változatával - amelyek mindegyi­ke platós illetve dobozos kivitelben is kapható - a jól ismert Toyota-minősé­­get meghökkentő­en alacsony áron kínálja. Nézzen be a legközelebbi már­kakereskedőhöz, és győződjön meg róla személyesen! A Toyota Dyna várja Önt. TOYOTA DYNA 150 2 .150.000 Ft-tól* DYNA ›íg• TOYOTA Bízhat a jelben • ANGYAL#­ KIT8000 Székesfehérvár, Kadocsa utca 59.Tel.:00-22-5160 • ALTÓFÖKI SZ2 ZALA BT8900 Zalaegerszeg, Alsó erdei u. 5/A. Tel.: 06-92-516-672• AUTOFÓKUSZ KFT 9700 Szombathely, kőszegi út. Tel.: 06-94-517-449 • AUTOHAL­L KOPF KFT 2050 Érd. Érési út 19. Tel.: 06-25-569-444 • AUTÓHÁZ KOCSIS Vie, Dererake dali 4558/5 hrsz. Tel/Fax: 06-27-516-872 • AUTÓN­ÁZ VESZPRÉM KFT 8200 Veszprém, Budapest út 72. Tel.: 0688427-088 • AJTÓSZOLG 2000 Szentendre, Pannónia u. 1-5. Tel.: 06-26-512-92­­­ CSEPEL KFT 2510 Szigetszentmiklós- Lakihegy. Külső Rákóczi Ferenc út 0266/5 Itrsz. Tel.: 06-60-549-225 • EMIL FIVEY HUNGARY KFT 1149 Budapest, Mogyoródi út 52. Tel.: 165-5885 • HF­RING JÁNOS 5100 Jászberény, Nagykátai út Tel/Fax: 0657-4154158 • HÓD-ALTÓ KFT 6800 Hódmezővásárhely , Kutasi u. 12. Tel.: 06­62-541-628 • ILKO KFT 4551 Ny­írpazony, Szabolcs u. 12 Tel: 06424804M0 • KAKI­K JÓZSEF MAGYAR­­OSZTRÁK KFT 3100 Salgótarján, Task­and Tel.: 06-52-516-646 • KOCSIS ÉS TÁRSA KFT 6500 Baja, Szegedi út 84. Tel.: 06-79-521-810 • KOTO AUTÓHÁZ KFT 7400 Kaposvár, Zöldfa u­. 58. Tel.: 0682411456• KOVÁCS AJTÓN­ÁZ 2200 Monor, 4-es föl­s 55. km Tel.: 06-29415-581 • KÖGÁZ 8801 Nagy­kanizsa, Zrínyi M. u­ 52. Tel.: 06-95-313-140 • MIF AUTÓ BT 6200 Kiskőrös, Izsáki u. 46. Tel.: 06-78-511-106 • MŰAUTÓKERESKEDEL­­I KFT1142 Budapest, Komáromi út 12. Tel.: 252-2715 • MIKRO SPORT KFT2092 Budakeszi, Pátyi út 55. Tel/Fax: 06-23-451-961 • MOLNÁR JÁNOS 6725 Szeged, Cseri Mihály u. 18. Tel.: 06-62-511-062 • NÁFRÁDI KFT 5600 Békéscsaba, Berényi út 155. Tel.: 06-66-524-564 • NIPPON MOTORS KFT 5527 Miskolc, Besenyői u. 8. TeL 0646-515-258» ROAD SERVICE KFT 5500 Kartag. Eötvös úl 10. Tel.: 06-59-512-588» SAKIRA KFT 1035 Budapest, Szölőkert u. 1.Tel.: 250-0684* SCHRBER AUTÓHÁZ BT 7626 Péra, Búza tér 8/A. Tel: 06-72-51­ 4880 • TOYOTA PEST 1107 Budapest, Szállás u. 21422. Tel.: 2634­ 190 • TROMF KFT 6000 Kecskemét, ládám bencs él 1. Tel.: 06-76-32­ 4627 • TROSKA­­AUTÓHÁZ KFT 7627 Pécs, Engel J. u. 1/2. Tel : 06-72-525-553 • TVV1­ M­ÁRKAKERESKEDÉS 9027 Győr. Puskás T. u. 2. Tel.: 06-96-518402 •­Í­JHELYI ALTÓ KFT A225 Debrecen-Józsa, Szentgy­örgylaki út Tel.: 06-52-587-655

Next