Kurír - reggeli kiadás, 1997. április (8. évfolyam, 88-117. szám)

1997-04-30 / 117. szám

z alsó középkategóriás jószágnak to­­ább javították a passzív biztonságát is. A három-, négy-, illetve ötajtós 306- sok orrkiképzése erőteljes, de mégis megőrizte kecsességét. Nem változtak mentesen a kocsi méretei sem. A meg­­rősített karosszéria, az ajtókban elne­­vezett energiaelnyelő anyagok védik az tastérben ülők testi épségét, életét. Rendelhető esőérzékelő ablaktörlővel is a 06-os, de az aszférikus külső visszapillan­­ó tükrök szériafelszerelésnek számítanak. A felső kategóriákra jellemző felszerelt­ég egyre gyorsabban válik a kiskategó­­iás autók szerkezeti elemévé. Alig néhány esztendeje mutatták be z oldallégzsákot, és a Peugeot 306-os­­a máris megrendelhető. A dinamikus etetési stílus kedvelői örömmel vehe­­ik tudomásul, hogy a nagyobb testvé­­rktől örökölte a legifjabb a 16 szelepes, ötliteres erőforrást a legkorszerűbb slokkolásgátló fékrendszerrel egyetem­ien. Új autóhoz új belső kell, ezt a ter­­ezők sosem felejtik el. A 306-os mű­­torfala átalakult, előnyére. Követte ebben középkonzol is. A háromküllős kormány mutatja, a franciák nem maradnak le a Hág gépkocsidivat- és biztonsági irányzá­si mögött. Ezt bizonyítja egyebek mek­­­ az állítható magasságú biztonsági ív és a szintén állítható ülés megfelelő ámaszt nyújtva a lábnak. Ugyancsak a harmonikus vezetési élményt szolgálják a lazán, könnyedén elérhető kezelőszer­vek, a „bajuszok” is. A városi közleke­dést, a zsúfolt parkolók használatát se­gíti az alapfelszereléshez tartozó szer­vokormány. A vezető felőli légzsák és a színezett üveg is jár a gazdagon kistafíro­­zott kicsikéhez. Megfelelően a kor elvárá­sainak, a 306-osból nem hiányzik az indí­tásgátló sem, és a lökhárítók, valamint a kötények a kocsi színére fényezettek. A lát­ni és látszani elvét követve a hátsó vilá­gítótestek még funkcionálisabbak let­tek. Az égőket fedő bura felül piros, alul füstszínű. A 106-oshoz hasonlóan a cso­magtartó fogantyúját a jól ismert orosz­lános emblémába foglalták. Persze azért a lényeg mégiscsak a motorháztető alatt lapul. A választékra igazán nem lehet panasz. A már emlí­tett 16 szelepes, kétliteres hajtómű mel­lett még nem kevesebb mint két benzi­nes, egy szívódízel és egy turbódízel oroszlánszív bővíti a az étlapot. Minden benzinmotor hengerenkénti befecsken­dezéssel készül és megfelel a roppant szigorú európai környezetvédelmi elő­írásoknak. A benzines izompacsirták 75-től 167 lovas ménesig röpítik a Peu­geot 306-osokat. Érdekesség, hogy míg a három- és ötajtós változatok futómű­ves és papucsai változatlanok maradtak, a sportmodell „zöld” abroncsokon falja a kilométereket. A 306-os tavaly a Peugeot Hungária eladási listáján kiharcolta magának az első helyezést. Az összes eladott modell 32 százaléka a 306-osok közül került ki. Ezt a pozícióját minden valószínűség szerint az új, alaposan fölfrissített kis­oroszlánokkal tovább erősítheti, és az sem kizárt, hogy általában is a saját ka­tegóriájában növelheti részesedését a hazai piacon. Ezt ösztönözheti az Assis­­tance-szolgáltatás bevezetése, hiszen ma már a magyar vevő sem kizárólag a gépko­csi tulajdonságait vizsgálja, hanem a hát­térszolgáltatásokat is számításba veszi. A most bemutatkozó Peugeot 306-os persze minden körítés nélkül is megáll a lábán, pontosabban a négy kerekén. (BIHARI) Lassacskán fél évtizede jelent meg az utakon a Peugeot 306-os, és azóta, vagyis 1993-tól napjainkig másfél millió kisoroszlán lelt új gazdára. Összesen három európai országban gyártják a 306-ost. A franciaországi Poissy-ben, az angliai Bytonban, valamint a spa­nyolországi Villaverdében. A nagy sikerre való te­kintettel sem henyéltek a gallok és most korsze­rűsítették a kedvelt modellt. Megőrizték megbíz­ható úttartását, kedves, gömbölyded formáját és „étvágytalanságát”. A korábbinál azonban sok­kal gazdagabb fölszereltséggel és egyedibb, egyénibb megjelenéssel kínálják az újszülöttet. Nem csak száguldani képes, a széria szerve a manőverezést segíti A felújított modell a nagyobb testvér megoldásait hordozza A lökhárítókról a kocsi színe köszön vissza A Peugeot bizonyította: nyitott az új kihívásokra Az Önhöz legközelebbi szakkereskedésről az (1) 431-3867-es telefonszámon adunk felvilágosítást. Kutya idők járnak a tolvajokra! Éberen őrizzük álmát, s álmai BLAUPUNKT-ját. A statisztikák szerint a BLAUPUNKT egyedülálló fejlesztésű, kódkártyás autó hifi-jei közül lopják el a legkevesebbet.­ S ez a rendszer már az Ön számára is elérhető. Sőt, április 14. és június 20. között a legújabb fejlesztésű Verona RCR 127, Montreux RCR 127 és a Paris RCM 127 készülékek vásárlásakor egy BLAUPUNKT pólóval is meglepjük. A tolvajoknak meg legfeljebb felkopik az álluk. BLAUPUNKT Bosch csoport * A BLAUPUNKT tapasztalati értékei alapján minden 10.000 eladott kódkártyás autórádióból 6 ellopását regisztrálják.

Next