Kurír - reggeli kiadás, 1997. április (8. évfolyam, 88-117. szám)
1997-04-30 / 117. szám
z alsó középkategóriás jószágnak toább javították a passzív biztonságát is. A három-, négy-, illetve ötajtós 306- sok orrkiképzése erőteljes, de mégis megőrizte kecsességét. Nem változtak mentesen a kocsi méretei sem. A megrősített karosszéria, az ajtókban elnevezett energiaelnyelő anyagok védik az tastérben ülők testi épségét, életét. Rendelhető esőérzékelő ablaktörlővel is a 06-os, de az aszférikus külső visszapillanó tükrök szériafelszerelésnek számítanak. A felső kategóriákra jellemző felszereltég egyre gyorsabban válik a kiskategóiás autók szerkezeti elemévé. Alig néhány esztendeje mutatták be z oldallégzsákot, és a Peugeot 306-osa máris megrendelhető. A dinamikus etetési stílus kedvelői örömmel veheik tudomásul, hogy a nagyobb testvérktől örökölte a legifjabb a 16 szelepes, ötliteres erőforrást a legkorszerűbb slokkolásgátló fékrendszerrel egyetemien. Új autóhoz új belső kell, ezt a terezők sosem felejtik el. A 306-os műtorfala átalakult, előnyére. Követte ebben középkonzol is. A háromküllős kormány mutatja, a franciák nem maradnak le a Hág gépkocsidivat- és biztonsági irányzási mögött. Ezt bizonyítja egyebek mek az állítható magasságú biztonsági ív és a szintén állítható ülés megfelelő ámaszt nyújtva a lábnak. Ugyancsak a harmonikus vezetési élményt szolgálják a lazán, könnyedén elérhető kezelőszervek, a „bajuszok” is. A városi közlekedést, a zsúfolt parkolók használatát segíti az alapfelszereléshez tartozó szervokormány. A vezető felőli légzsák és a színezett üveg is jár a gazdagon kistafírozott kicsikéhez. Megfelelően a kor elvárásainak, a 306-osból nem hiányzik az indításgátló sem, és a lökhárítók, valamint a kötények a kocsi színére fényezettek. A látni és látszani elvét követve a hátsó világítótestek még funkcionálisabbak lettek. Az égőket fedő bura felül piros, alul füstszínű. A 106-oshoz hasonlóan a csomagtartó fogantyúját a jól ismert oroszlános emblémába foglalták. Persze azért a lényeg mégiscsak a motorháztető alatt lapul. A választékra igazán nem lehet panasz. A már említett 16 szelepes, kétliteres hajtómű mellett még nem kevesebb mint két benzines, egy szívódízel és egy turbódízel oroszlánszív bővíti a az étlapot. Minden benzinmotor hengerenkénti befecskendezéssel készül és megfelel a roppant szigorú európai környezetvédelmi előírásoknak. A benzines izompacsirták 75-től 167 lovas ménesig röpítik a Peugeot 306-osokat. Érdekesség, hogy míg a három- és ötajtós változatok futóműves és papucsai változatlanok maradtak, a sportmodell „zöld” abroncsokon falja a kilométereket. A 306-os tavaly a Peugeot Hungária eladási listáján kiharcolta magának az első helyezést. Az összes eladott modell 32 százaléka a 306-osok közül került ki. Ezt a pozícióját minden valószínűség szerint az új, alaposan fölfrissített kisoroszlánokkal tovább erősítheti, és az sem kizárt, hogy általában is a saját kategóriájában növelheti részesedését a hazai piacon. Ezt ösztönözheti az Assistance-szolgáltatás bevezetése, hiszen ma már a magyar vevő sem kizárólag a gépkocsi tulajdonságait vizsgálja, hanem a háttérszolgáltatásokat is számításba veszi. A most bemutatkozó Peugeot 306-os persze minden körítés nélkül is megáll a lábán, pontosabban a négy kerekén. (BIHARI) Lassacskán fél évtizede jelent meg az utakon a Peugeot 306-os, és azóta, vagyis 1993-tól napjainkig másfél millió kisoroszlán lelt új gazdára. Összesen három európai országban gyártják a 306-ost. A franciaországi Poissy-ben, az angliai Bytonban, valamint a spanyolországi Villaverdében. A nagy sikerre való tekintettel sem henyéltek a gallok és most korszerűsítették a kedvelt modellt. Megőrizték megbízható úttartását, kedves, gömbölyded formáját és „étvágytalanságát”. A korábbinál azonban sokkal gazdagabb fölszereltséggel és egyedibb, egyénibb megjelenéssel kínálják az újszülöttet. Nem csak száguldani képes, a széria szerve a manőverezést segíti A felújított modell a nagyobb testvér megoldásait hordozza A lökhárítókról a kocsi színe köszön vissza A Peugeot bizonyította: nyitott az új kihívásokra Az Önhöz legközelebbi szakkereskedésről az (1) 431-3867-es telefonszámon adunk felvilágosítást. Kutya idők járnak a tolvajokra! Éberen őrizzük álmát, s álmai BLAUPUNKT-ját. A statisztikák szerint a BLAUPUNKT egyedülálló fejlesztésű, kódkártyás autó hifi-jei közül lopják el a legkevesebbet. S ez a rendszer már az Ön számára is elérhető. Sőt, április 14. és június 20. között a legújabb fejlesztésű Verona RCR 127, Montreux RCR 127 és a Paris RCM 127 készülékek vásárlásakor egy BLAUPUNKT pólóval is meglepjük. A tolvajoknak meg legfeljebb felkopik az álluk. BLAUPUNKT Bosch csoport * A BLAUPUNKT tapasztalati értékei alapján minden 10.000 eladott kódkártyás autórádióból 6 ellopását regisztrálják.