Lobogó, 1967. január-június (9. évfolyam, 1-26. szám)

1967-06-07 / 23. szám

A jó motorversenyeket nem lehet megunni. Ezt bi­zonyította a Bp. Honvéd nemzetközi bajnoki futama is, amelyre több mint harmincezer ember volt kí­váncsi a Népligetben. A zöld park, a friss levegő csalogatása párosulva a verseny ígérkező izgalmával sokezer embert hódított el vasárnap strandoktól, ár­nyékos hegyektől. A cserét senki sem bánta meg. Olyan nemzetközi mezőny gyűlt össze a rajtnál, ami­lyenre az utóbbi másfél évtized alatt egyetlen egy­szer sem akadt példa. Ezen a vasárnapon egész Euró­pában motoros „szabadnap” volt, így annyi fémjelzett motoros jelentkezett, hogy közülük több mint ötvenet vissza kellett utasítani, mert egy futamban csak harmincan indulhattak. Hartmut Bischoff (NDK), John Dodds (Ausztrália), Singer Molly (Új-Zéland), Billie Nelson (Anglia), Ar­­nand Nerger (NSZK) és társaik mind ismert szemé­­vei az európai nagy gyorsasági versenyeknek és a lépek, a motorok is hangzatos márkák képviselői. Vetélkedésükre igazán ráillett a vasparipák parádéja enevezés, hiszen olyan gépek dübörögtek a népligeti tér aszfaltján, mint a világhírű Norton, Matchies, Bustaco, Honda és MZ gyártmányok. A jó verseny nem is maradt el. Az ötszázasok küzdelmével és meglepetéssel kezdő­dött a verseny, mert kiderült, hogy az egyik legki­válóbb magyar motoros, Kurucz György sérülése miatt nem állhatott rajthoz. Az elsőségért vívott harc­ból így John Dodds, Billie Nelson és Armand Ner­ger közül az ausztráliai Dodds került ki győztesként, s ezzel bizonyított. A versenyt megelőző napon ugyanis elmondta a rendezőknek, hogy legutóbb Ju­­goszláviában, Skopja Lokában körrekordot futott Nortonjával. Kicsit kétkedve néztek a vékonydongájú legényre, s egyikük meg is jegyezte: — Ezzel a testtel? Igaz, ami igaz, Doddsot inkább nézni asztalitenisze­zőnek vagy sakkozónak, mint motorosnak, de a Nép­ligetben is megmutatta, a jó eredmény elsősorban nem az erőtől, hanem az ügyességtől, a jól előkészí­tett géptől függ. Az oldalkocsis motorok „betétszáma” után, amely­ben a Honvéd Pettenkoffer—Metzker párosa bizonyult a legjobbnak, a nap egyik legszebb versenye kö­vetkezett. Az MZ gépek csatájából — az első négy helyen MZ motor futott be — Szabó II. László mo­torja került ki győztesen. Ezúttal láthatta a közönség, hogy Szabó Laci, az MHS kitűnő versenyzője nem vé­letlenül érte el az utóbbi időben jobbnál jobb ered­ményeit, köztük a világbajnoki futamon harmadik helyezést. Magabiztosan, okosan versenyzett, s amint elsőnek haladt át a célon örömében magasra tartotta karját. Méltán örülhetett, akárcsak két honfitársa, a harmadik helyezett Spáth Tibor (MHL KMK) és a negyedik Reisz János (Bp. Honvéd), mert ilyen erős nemzetközi mezőnyben nagy értéke van a győzelem­nek, a jó helyezésnek. A 250-esek külföldiek nélkül lezajlott futama, ame­lyet Csepregi (BHSE) nyert, jó idegnyugtató volt a nap főszáma, a 350-esek versenye előtt. Ebben a klasszikus futamban klasszikus küzdelem folyt. Molloy, Bischoff, Nelson vívott nagy harcot az élen, majd bebizonyosodott, ha nem is az utolsókból, de az esélytelenekből is lehetnek elsők. Előbb Molloy, majd Bischoff esett ki a versenyből géphiba miatt, így Karl Hoppe (NSZK) törhetett az élre és győzött. A közönség hálás a szép és jó versenyekért. Ezúttal is az utolsó másodpercig a helyén maradt, hogy ün­nepelhesse a győzteseket. A technika, a száguldás népszerűsége semmit sem csökkent, így lesz ezentúl is, ha az egyesületek ilyen versenyek rendezéséről gondoskodnak. PÉTER RÓBERT VASPARIPIKK PARÁDÉJA Karl Hoppe (NSZK) John Dodds (Ausztrália) Itt még együtt a 350-esek mezőnye. Az élen a négyes rajtszámú Molloy, aki a tizenkettedik kör után kiesett géphiba miatt Szabó II. László A száguldás mit sem vesztett népszerűségéből Szabó László a száguldás mestere NAGY Z. IMRE felvételei

Next