Lobogó, 1968. július-december (10. évfolyam, 27-52. szám)

1968-10-09 / 41. szám

! Z­uhogott az eső és az agyagos talaj képte­len volt befogadni a természet áldását. Pörögtek a kerekek, ágaskodtak, csúszkáltak a vasparipák, de a sportolók akrobatikus ügyességgel versenyeztek a­­Hármashatár-hegyen. Az összetett Honvédelmi Ver­senyen, a férfias vetélke­désben ritka bravúr szüle­tett, a Pest megyei „né­gyesfogat’’ — miután Szőke Pálnak, a Váci Motoros Klub elnökének segítségé­vel alaposan felkészült az országos döntőre — három első és egy ötödik helye­zéssel fölényesen nyerte a csapatversenyt. Kik alkot­ták a négyesfogatot? A Spéci! Az a hír járja, hogy már hétéves korában jobban ül­te meg a motort, mint paj­tásai az iskolapadot. Ennnek hitelességéről ma már ter­mészetesen nem győződhe­tünk meg, az viszont biz­tos, hogy Csábi Tibor tényleg spéci a motorszak­mában. Nehéz lenne eldönteni, hogy a vezetés vagy a sze­relés az erősebbik oldala, de társai szerint nem is érdemes ezzel időt tölteni. Ez alkalommal idegen mo­toron kellett versenyeznie. — Az utolsó pillanatban sikerült motort szereznünk — meséli az ötven köbcen­timéteres kategória győzte­se, Csábi Tibor, ahogy tár­sai nevezik: Spéci. — Az idegen és ismeretlen gép, no meg a csúszós talaj miatt háromszor elestem. Hogy mégis győztem...? Egy kicsit a szerencse is segített! Egyik bukásomnál legnagyobb ellenfelem ma­gabiztosan felém intett: most már nem nyerhetsz! Ez a röpke mozdulata meg­bosszulta magát, elvesztet­te egyensúlyát és ő is el­esett. Így aztán fej-fej mel­lett folytathattuk a versen­gést. Nekem sikerült...­ Spéci még csak huszon­egy éves, így hát érthető Szőke Pál edző bizakodása. — Tibi még jónéhány ÖHV-n indul majd. Remé­lem ugyanilyen eredmé­nyekkel! A Búvár... A döntő után hallottuk: — Schenk Józsefnek nem volt nehéz győznie! Az esős időben, a tengernyi pocso­lyákban otthonosan moz­gott. Nemhiába, búvár...! Az esős motorverseny­nek persze édeskevés köze van a búvárkodáshoz. Vagy tán mégsem...? — A kettőt össze lehet egyeztetni — magyarázza Schenk József. — Az MHSZ dömsödi vízi klub­jának búvároktatója va­gyok és munkahelyemre, illetve az edzésekre motor­ral járok. Ez pedig a legjobb edzés, hiszen a Duna-part közismerten hepehupás. Így lehet hasznosan össze­kapcsolni a két szenve­délyt. A 125 köbcentiméteres kategória győztesnek, Schenk Józsefnek — társai szerint — egyik jó tulaj­donsága a feledékenység. A verseny előtt elvesztette a szemüvegét, a sisakját, s a többiek attól tartottak, hogy a motorja is erre a sorsra jut. A startra sze­rencsére minden előkerült! Egy valami azonban némi­leg „homályos”: miért tart­ják jó tulajdonságának a feledékenységet? — Egyszerű a felelet — magyarázza Szőke Pál. — Vidám és kedves epizódok egész sora fűződik ehhez a feledékenységhez. Ha Bú­vár leszokna róla, talán bo­rosabb lenne a csapatunk hangulata. A Művész... Kresnyavi János motor­művész. Vasparipájával könnyedén körbetáncol egy rudat és minden verseny után­­— közkívánatra — bemutatót kell tartania. Verseny után bemutató, s a verseny előtt? Komótos készülődés és egy jóindulatú figyelmez­tetés : — Jancsi indulj és nyerd meg a versenyt! — Művész — szófogadó sportolóként — egymás­után diadalmaskodik a kü­lönböző versenyeken, így az ÖHV-n is. — A motorozással nem volt baj, a lövészettel azon­ban annál több — meséli Jancsi. — Eddig mindig el­sőre eltaláltam a célt, most azonban csak ötödikre. A lemaradást azonban sike­rült behoznom. Társai most — tudtán kí­vül — hadicselre készülőd­nek. Búvár suttogva mesé­li: — Jancsi nemsokára megnősül. Elhatároztuk, hogy motoros esküvőt ren­dezünk, s a jegyes párnak az alkalomhoz illő ünnepé­lyes ruhában, motorral kell az anyakönyvvezető elé mennie. — Te Jancsi! — szólal meg hangosan Spéci. — A menyasszonyod tud moto­rozni? — Nem — hangzik a vá­lasz. — Akkor tanítsd meg! Különben nem lesz esküvő. A Vadember... Ne gondoljon senki a re­gények rémeire, a szóban­forgó Vadember ugyancsak szelíd. Társaságban alig le­het a szavát hallani, csen­des, megfontolt. Olyan em­ber benyomását kelti, aki mindig tudja, hogy mit csi­nál. Akkor is, ha felül a motorra, de... — A Vadember még a Dunán is átrobog — jegyzi meg magabiztosan Búvár. — Persze, amilyen előrelá­tó még vizes sem lenne! Kiss Jánost talán azért keresztelték el Vadember­nek, mert ő versenyez a leghangosabb motoron, a­­háromszázötvenesen. Egy­két alkalommal átrándult más géposztályba is. Egy ilyen „kirándulásra” külö­nös szeretettel emlékezik: — Versenyeztem Mű­vésszel és én nyertem. Ezt nem felejtem el! Kiss János az ÖHV-n ötödik lett! Az eredmény­­hirdetésben azonban nem szerepelt az, hogy Jancsi egy bukás után megsérült és fájó kézzel szerelt, veze­tett, hogy csapata meg­nyerje a versenyt. Íme rövid portré a győz­tes négyesfogatról. Hát nem meglepetés lett volna, ha nem ők nyerik az összetett Honvédelmi Ver­seny motoros csapatverse­nyét?! ANDRÁS EMIL A négyesfogat Szőke Pál edzővel ötösfogattá változott Egy nehéz feladat a sok közül az ÖHV döntőn NAGY Z. IMRE felvételei (Schenk, Csábi, Szőke, Kresnyavi, Kiss) Kiss János (9) nagyszerűen rajtol az ÖHV döntőn A győztes csapatnak Bálint Gyula, az MHSZ Pest megyei Vezetőségének titkára gratulál Az október 10-i filmbemutatókból: Farkasvisszhang Kaland! Feszültség! Színes, szélesvásznú lengyel film Kazakevics emlékezetes regénye filmen: Tavasz az Oderán Magyarul beszélő, szélesvásznú szovjet film

Next