Ludas Matyi, 1954 (10. évfolyam, 1-53. szám)

1954-10-28 / 44. szám

Mérés, szépítés nélkül­ ­— Na, itt egy forint, mérjen meg . .. .— Nyolcvanöt kiló! *— Micsoda? Akkor adjon vissza nyolcvan fillért! Majd legközelebb — Nincs öt fillérje? — Miért csodálkozik? Múltkor a KÖZÉRT-nek sem volt! . . . Aprópénz — tekercsben $­­— Lemérem, lelkem, a hosszát, mert a fene se tud ennyi aprót megszámolni:», Pót-túra — Nem tud visszaadni? Sebaj! A négyhatvanat túráz­­­zák le a ház körül, ELŐADÁS ELŐTT Várunk. A nők, mint mindig és mindenütt, most is késnek. Tíz ■perc múlva­­kezdődik az előadás, ■járkálunk fel s alá, öt ismeretlen férfi, öt kenyerespajtás és megér­­tő, bánatos pillantásokkal mére­getjük egymást. Cseperészni­­kezd az eső, a mel­lettem­ álló szélesvállú fiatalember mozog magában, valami olyasmit, hogy az ördög vigye el, ahány nő csak van a világon, talán valami férfiforradalomra gondol a nők ellen, akik ilyen istentelenül ki­babrálnak velünk a világ terem­tése óta, aztán megigazítja nyak­kendőjét, látszólag önfeledt moz­dulattal, elmélyü­lten szemlélni kezdi a szemközti neonreklámo­kat, nehogy az érkező lány eset­leg úgy vélje, hogy az ő két sze­méért ázik, a bejárat előtt. Ördö­göt, csak azért álldogált itt, hogy alaposan szemügyre vegye a vilá­gítás technikájának eme neon­csodáit. S mivel ő a legtetszető­sebb közöttünk , az övé érkezik meg a leghamarább, kipirulva, futva, bocsánatkérően. A lány be­lekarol a szélesvállúba, irigyked­ve elfordulunk. Hamarosan újabb renegát akad köztünk, újabb lány érkezik­. Hárman maradunk. Egyi­künk a hirdetőoszlop mögé áll, minden pillanatban kidugja az or­rát, kémlel, nem jött-e meg a drá­ga. És a drága meg is jön, ijedten körülnéz, a taktikus fiú tíz má­sodpercet vár, majd magabiztos léptekkel előlép, s mintha ebben a pillanatban érkezett volna, meg­kérdi: „Régen vársz rám, Rózsi?“ És ők is eltűnnek a színház bejá­ratán. Egyetlen sorstársam marad, egy vékony dongátét kamasz, pattaná­sos­­Z arca, csüggedten rámszegezi méla szemeit, amiből ilyeneket le­het, kiolvasni: „Ugye csúnya va­gyok nagyon, a képem is pattaná­sos, negyvenhetes cipőben járok, csoda, hogy nem jön el? Nem ér semmit az élet!“ Elbúsulök én is, egy perc múlva már kezdődik az előadás, a vasfüggöny már rég fenn van és arra gondolok, hogy ha Romeo és Julia randevúzott, biztos mindketten már félórával előbb elmentek a találkára. Ebben a pillanatban megérkezik e­z én fehérnépem is, egy utolsó pillan­tást vetek a kamaszra, aki mé­lyen lesüti a szemét, majd beme­gyünk a­ színházba. Szünetben sétálunk a folyosón, érzem, hogy valaki egyre tolak­szik a hátam mögött. Bosszúsan hátranézek és megpillantom a­­ka­maszt, akit már semmiféle világ­fájdalom nem gyötör, ahelyett egy sudár gimnazistalány derekát igazgatja. Mikor odaér hozzám, büszkén rám emeli a szemet, amelyben ez csillog: „Idesüss­eim­------megjött az enyém is, hej, de szép az élet“. Aztán tovább sodró­dik a büfé felé. Csanádi Ákos Nem valami megnyugtató VV Edén: Ne félj, kislány, én garantálom, hogy nem bánt a bácsi... Közös óhaj — Színültig a sajtárt, Riska! — De a silót is, gazdáram! Hóbortos ötletek Őszi légy Az utolsó start, NIOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOBDOOOOOOCOBOOOOCOOOOOOOOOOOCOOOOOOOOOOOOOOOCOI^ I A vízfejű. (Kaján Tibor rajza.) 1 xxx)000000000000000000000000000cxx)00c)00000000000000000000000000ocxx*30000ű0000<x ;

Next