Ludas Matyi, 1970 (26. évfolyam, 1-53. szám)
1970-01-08 / 2. szám
Már éppen harmadszor rebegem el, hogy egy szürke kalapot szeretnék, mikor az eladó végre hajlandó észrevenni. Épp csak egy futó pillantást vet rám, találomra benyúl a kalapok közé, egyet kivesz és a kezembe nyomja. Milyen szerencsém van: éppen egy szürke kalap akadt a kezébe. A mérettel már kevésbé vagyok szerencsés, csak a fejem búbját lepi be, ha egy vékony gumit varrnék rá, farsangi kalapkának talán elmenne, igaz, hogy ahhoz meg a fazonja nem jó. Kénytelen vagyok egymásikat kérni, bár nem szívesen zaklatom ilyesmivel az eladót, látom ,nagyon el van foglalva. Nem a munkájával, hiszen rajtam kívül nincs vevő a szemhatáron, nem is a kollégákkal folytatott frivol beszélgetésekkel, hanem a gondolataival. Tekintetét merően előre szegezve, karba tett kézzel álldogál, s talán éppen azon tűnődik, hogyan kellene megjavítani a kiszolgálás kulturáltságát kereskedelmünkben. Kizökkentem a gondolataiból, háromszor egymás után ezt a félmondatot ismételgetve: FINTOR-CSEKK — Kérem, ha lehetne valamivel nagyobb számot ... Újfent benyúl a kalapok közé, találomra kivesz egyet, kezembe nyomja, s már fordítja is el a fejét, mint aki látni se bírja azokat a szerencsétlen tökfödőket, amelyeknek eladásával kell lemorzsolgatnia napjait. A kalap egyébként elég szürke, elég nagy, már csak azt kellene megtudnom, menynyi az ára. Harmadszori kérdésemre azt is elárulja, s miután elfogadhatónak találom az árat is, az eladó erőt vesz magán, s közli: — Hát akkor én megcsinálom a fazonját. De nem csinálja, csupán puhán megnyomja a kalap elejét négy ujja hegyével, máris beleteszi egy zacskóba, s átnyújtja. Enyhe kis fintorral szeretném a tudomására hozni, hogy nem vagyok elragadtatva a kiszolgálástól, de sajnos, nem veszi észre, mert ismét visszamerevedett az előbbi pózába. Ha történetesen udvarias, kellemes modorával derűt csalt volna az arcomra, most itt hagyhatnék neki egy mosolycsekket. De fintor csekk, sajnos, nincs... Ám miért ne lehetne?! Az elégedetlen vásárlók miért neküldhetnének alkalmanként egy-egy fintorcsekket a figyelmetlen, udvariatlan, a vevőket elriasztó kereskedelmi alkalmazottak címére, a Ludas Matyin keresztül?! Az 1. számú fintorcsekket ezennel ki is állítom annak a középkorú férfinak a címére, aki a Rákóczi út 11. szám alatti divdúrú bátban a kalapot eladásával foglalatoskodik.. Railványi Barna A BKV VÁLASZOL „HÉV-fogyatkozás” címmel megjelent cikkük nyomán intézkedtünk, hogy az 1317. számú szerelvény újból öt kocsival közlekedjék. Egyetértünk a „Tábla nélkül" címmel megjelent közleményükkel. Az utasok jobb tájékoztatása érdekében több intézkedést kívánunk tenni. Hamarosan több új megállóhelytáblát helyezünk el, az útirányt jelző homloktáblákat is fokozatosan visszaszereljük. „Büntet a kalauz” című írásukban szereplő alkalmazottunk ellen, mivel modortalan magatartása és egyéb szabálytalanságok miatt több panasz is érkezett ellene, fegyelmi eljárást indítottunk. Pásztor Lajosné panasziroda-vezető Budapesti Közlekedési Vállalat Siófoknak nincs autóbusz-pályaudvara és utasváróterme. Van ugyan egy szabad térség, ahová befutnak a környékről és messze vidékekről is az autóbuszok, de a környékre utazó több ezer embernek nincs egyetlen fedett váróhelyisége. Hóban, sárban, latyakban kell a szabad ég alatt a beérkező autóbuszokra várniuk, s a legtöbben itt „szerzik be” influenzájukat vagy náthájukat! Dr. T. Gy. Siófok BUSZOS BOSSZÚSÁGOK A Városmajor és az Alma utca sarkán levő autóbuszmegállónál volt egy pad, amit ismeretlen oknál fogva leszereltek. Kérjük a pad visszaállítását, mivel a környéken levő óvodának, kórháznak és szeretetháznak ez a megállója. Itt várják a nagymamák az unokákat, a szeretetházi ápoltak a látogatókat, a kórházból jövő betegek és látogatók az autóbuszt. A 28-as busz nem kimondottan sűrű járat, a várakozási időt állva eltölteni elég kellemetlen. Legyenek tekintettel arra, hogy a várakozók nagy része idős, illetve beteg ember! K. L. Budapest községünket két autóbusz köti össze Bajával. Mindkettő régi, kiszolgált jószág, de ez még a kisebbik baj. Nagyobb baj az, hogy csak 60 személyre méretezték, ám többnyire 100—110 ember zsúfolódik bele. Nagyon hálásak lennénk, ha nagyobb befogadóképességű farmotoros autóbuszokat kaphatnánk végre! Hercegszántói utasok FOTÓZZON A LUDASNAK! Ebben a Fehérvári úti bódéban, mint a képen is jól látható, könyvet árulnak. Ezért meglepő a bódé felirata. Mert az még rendjén van, ha gyümölcsnek titulálnak egy könyvet, de ha zöldségnek . . . (Beküldte: Gruber Péter, Budapest) MIRE JÓ EGY KABÁT? A Debreceni Tanács Ruhaipari Vállalata által készített angol műszőrme kabátot vásároltam magamnak. Találtam benne egy használati utasítást, amelyből kitűnik, hogy I. osztályú áru, melynek túlzott igénybevétele nem célszerű, csapadékos időjárás esetén óvjuk a nedves behatolástól, vegyileg nem tisztítható. Az ára mindezért „csak” 5360 Ft. Azt nem írja elő a használati utasítás, hogy a nap mennyire árt neki, így még az sem biztos, hogy nyáron, strandon hordható! K. S. Budapest CSAK RÖVIDEN! A Nyugati Főpostánál reggel hét órakor szerettem volna feladni a karácsonyi lapokat. A bélyegek ára 15 forint, én százast adtam, de a főpostán egyik ablaknál sem tudták felváltani, mert nem volt váltópénzük. Azt kérdezték, hogy „ilyenkor?” Azt el tudom képzelni, hogy más üzletben esetleg nincs .korán reggel váltópénz, de hogy egy ilyen nagy forgalmú postahivatalban sincs, az nagyon meglepő! A. H. Budapest A Szent István körúti Tanács moziban akartam jegyet váltani nemrég. A pénztár (előadás előtt öt perccel) zárva volt, és egy jegyszedő figyelmeztetett, hogy várjak egy kicsit. Vártam, de mivel közben megkezdődött az előadás, türelmetlenkedni kezdtem, és az üzemvezetőtől kértem a panaszkönyvet. A vezető arra hivatkozott, hogy a pénztárban ellenőrzés folyik („és tetszik tudni, abba nem lehet beleszólni”), legyek türelemmel, a híradót legfeljebb a következő előadáson fogom végignézni. Nem értem, az ellenőr miért nem várhatott addig, ameddig a pénztárnál időközben összegyűlt nyolc-tíz ember jegyigényét kielégítik? Hiszen azután a két és fél óráig tartó előadás alatt nyugodtan folytathatta volna a munkáját! Dr. B. I. Budapest VÉNZTA.& f.WWW Hónapok óta hiába járom a budapesti üzleteket, gömbölyű mosógép fedelére való gumit még véletlenül sem találok. De még csak nem isbiztatnak sehol azzal, hogy a közeljövőben majd lesz. Dobjam el emiatt az egyébként még használható gépemet? Dr. J. L.-né Budapest SZENZÁCIÓS MEGOLDÁS A Ludas Matyi tudósítója jelenti: Nagy horderejű megegyezés született a söripar vezetői, valamint a Köztisztasági Hivatal illetékesei között. A tárgyaló felek megállapodtak egy-egy szó cseréjében. Ennélfogva 1970-ben már ily módon hangzik majd a söripar tavaszi, illetve a Köztisztasági Hivatal őszi nyilatkozata: „A söripar megnyugtathatja a lakosságot, hogy teljes mértékben fölkészült a nagy nyári havazásra, s gondoskodott az annak megfelelő sörmennyiségről.” „A Köztisztasági Hivatal megnyugtathatja a lakosságot, hogy teljes mértékben fölkészült a várható nagy téli kánikulára, s gondoskodott az annak megfelelő számú hókotró kocsi munkába állításáról." A megállapodás aláírása után mindkét fél elégedetten jelentette ki, hogy e lépéssel végre sikerül majd elejét venni a sorozatos reklamációknak. Legalábbis valószínűleg. (Bár)