Ludas Matyi, 1971 (27. évfolyam, 1-52. szám)

1971-02-25 / 8. szám

­ A komlói vasútállomáson évek óta minden vonat ér­kezésekor bejelentik, me­lyik irányból érkezik vo­nat. A vonat persze abból az egyetlen irányból érke­zik, amelyen kívül semmi­féle más irányból vonat erre az állomásra nem fut­hat be. Amikor a vonat megáll, felkérik az utazó­­közönséget, hogy az állo­más területét a kijáraton hagyják el. A felszólítás évek óta mindennap több­ször is megismétlődik, de a kedves utazóközönség még­sem az előírt, az ajánlott kijáratot használja. Min­denki arra megy, amerre lát. Miért? Mert a vonat jó messzire fut el az állo­másépülettől, és valahol tá­vol áll meg, olyannyira, hogy még az utolsó kocsi sem az épület, hanem a raktárak előtt vesztegel. Gondoltam, komlói szo­kás messze futtatni a vo­natot, később azonban megfigyeltem a sásdi, a bakócai, a dombóvári, majd a pécsi, távolabb a hatvan—debreceni, Bala­ton melletti és még isten tudja, hány állomás építési helyét, s arra a megálla­pításra jutottam, hogy ha­zánkban az állomások leg­nagyobb részét rossz hely­re építették. A pécsit pl. nyugatabbra vagy 300 mé­terrel, a komlóit, a sásdit, a bakócait keletebbre egy vonathosszal, a többit egy kicsit északabbra, egy ki­csit délebbre kellett volna. Így a kedves utazóközön­séget nem kellene felszólí­tani, hogy az állomás te­rületét a kijáraton hagyják el, és a kedves utazóközön­ségnek nem kellene rossz időben, a sáros sínközök­ben, a sötétben botorkálni, és sokszor fél kilométert gyalogolni, legtöbb esetben a tehervonatok közé szo­rítva. Kérdésem: nem lehetne megoldani, hogy a vonatok az állomásépület előtt áll­janak meg? A kérdést ezennel orszá­gos vitára bocsátom. K. A. Komló KI TUDJA, HOL ÁLL MEG... HAJNALI ÖNINDÍTÓT! Étkező Január 31-én este Győrből utaztam haza gyorsvonattal. A MÁV hivatalos menetrendkönyvének 158. oldalán azt ol­vastam, hogy az 5801-es gyorsvonat, amely Sopronból 18.41-kor indul, étkező­kocsit visz magával. Hittem a menet­rendnek, és egy ismerősömmel randevút beszéltem, meg az étkezőkocsiban, hogy ne kelljen az egész szerelvényt végigjár­nunk. Ám nemhogy étkezőkocsi, de még egy árva büfé sem volt az egész szerel­vényen! Vajon miért hanyagolja el ennyire az Utasellátó az utasok ellátását? NYÁVOG A MAGNÓM Crowncorder típusú, ja­pán gyártmányú magneto­fonom használat közben macskának képzelte ma­gát: egeret ugyan nem fo­gott, csak „nyávogni" kez­dett. Nyávogásának igen egyszerű oka volt: meg­nyúlt a meghajtógumi. Is­merőseim a RÁVISZ­KSZ 7. számú (Budapest VI., Nagymező u. 24.) fiókját ajánlották, mint az ilyen jellegű „elállatiasodás” megszüntetésének országo­san elismert, legavatottabb szakértőjét. A javításért 256 forintot fizettem, azonban a nyá­vogás nem szűnt meg, csak a ritmusa változott. Ter­mészetesen visszavittem, új javítólapot (1205. sz.) kapott a készülék 1970. május 26-án, és azt mond­ták, hogy majd érdeklőd­jem. Én azóta mást sem teszek, mint kéthetenként érdeklődöm, minden ered­mény nélkül, mert meg­hajtógumi azóta sincs. Ál­lítólag valamikor gyártotta egy kisiparos talán gyárt­ja is, de úgy látszik, pilla­natnyilag (1970 május óta!) nem lehet hozzájutni. Most mihez kezdjek a nyávogó magnómmal? Kaiser István Szekszárd, Bencze F. u. 4. MELEG VÁRÓTERMET! Többször utaztunk az esti órákban Soltról Kaposvárra,­­Dunaújvároson keresztül. Este 8 órakor érkeztünk Dunaúj­városba, s onnan csak 11-kor indult tovább a vonatunk. Az állomás nemcsak szemetes, de hideg is, ott három órát várakozni, egy négyéves gyerekkel, nagyon kényelmetlen volt. Próbáltunk a MÁVAUT-állomáson is várakozni már, de ott még rosszabb volt a helyzet. Legutóbb a közeli bisztróval kísérleteztünk. Onnan majdnem kitessékeltek bennünket, mert kisgyerek ott 8 óra után nem tartózkod­hat. Végül mégis megszántak bennünket, s azzal a fel­tétellel, hogy ott megvacsorázunk, beengedtek a jó meleg helyiségbe! Ez sem az igazi megoldás! Az igazi az volna, ha rend­ben tartanák és jól fűtenék a várótermet! Kis* Alajosáé _____________________________________" PN­ V":___ Örömmel olvasom, hogy négy magyar feltaláló megoldotta „az autóközle­kedés egyik vele született, régi problémáját”. Olyan „módosított akkumulá­tort szerkesztettek”, amely­nek segítségével „a motor első gyújtásra beindul" — akár negyvenfokos hideg­ben is, azaz a mirelite-pin­­cében sem akadályozza többé semmi az autók ön­indítását. Mondom, örülök a talál­mánynak, mert — mint a híradás közli — „máris je­lentős nemzetközi érdeklő­dést váltott ki”, és örülök neki, mert abban remény­kedem, hogy a négy kiváló feltaláló talán megoldja végre a hajnali önindítás problémáját is. Tudvalevő ugyanis, hogy az autóknak, de különösen a teherautóknak, hajnal­ban nem működik az ön­indítójuk. Egyesek ezt az­zal magyarázzák, hogy a hajnali fénynek, avagy fénytelenségnek — függet­lenül a hőmérséklettől — olyan sugárzása van, amely megbénítja az akkumulá­tort. Mások a hajnali har­matra gyanakszanak. Maguk a sofőrök csak vonják a vállukat, ők már beletörődtek az önindítók kifürkészhetetlen akaratos­ságába, és bár vérző szív­vel és folyamatos lelki válsággal küszködve, amiért legszebb álmukat alvó embertársaikat kény­telenek háborgatni, járat­ják a motort, mert külön­ben nem tudnának tovább­menni. Egyszer már megesett a szívem egy ilyen gyötrődő sofőrön, és próbáltam ne­ki kurblivasast szerezni, de sajnos ez az antik szer­szám csak a konvertábilis bizományiban kapható. Ezért kérem a kedves négy feltalálót, szívesked­jenek a hajnali önindító problémájával foglalkozni. Az isten fizesse meg szí­ves fáradozásukat! L. L. ZÚG AZ ÉJI BOGÁR... Tavalyelőtt, egy novemberi éjszakán, kellemetlen za­katolásra ébredtem. Hosszabb tűnődés után rájöttem, hogy a zörej az alattunk levő hentesüzletből jön, kissé „hangosan” dolgoznak ott a hűtőgépek. Sok utánjárással sikerült elérnem, hogy a Közért Vállalat az öreg hűtő­­masinákat megjavíttassa, s akkor, egy kis időre visszatért az éjszakai nyugodalmam. Ám két-három hétnél nem tar­tott tovább ez a paradicsomi állapot. Azóta ismét zúg­nak, zakatolnak a hűtőgépek, váltakozó időszakokban és váltakozó hangerővel. Nem mondom, hogy olyan erős a zaj, hogy még a padlót is megrezegteti, de ahhoz éppen elég kellemetlen, hogy az éjszakai nyugodalmunkat tönk­retegye. Nagyon jó volna, ha a Közért Vállalat találna végre valamilyen végleges megoldást! B. M. Bp. XI., Villányi u. 62'b EZ AZT­ÁN A DISZKRÉCIÓ! Elvált barátnőm újból férjhez szeretne menni, s mivel társasága nincs, az apróhirdetésektől viszont irtózik, úgy döntött, hogy ama híres-nevezetes „NÉGY ÉVSZAK” Házastárskereső Szolgálathoz fordul. Tavaly néhány folyóirat­ban hirdetett is a NÉGY ÉVSZAK. A hirdetés szép volt, ízléses, hívogató — csupán a címet és a tele­fonszámot nem tartalmaz­ta. Sebaj, gondoltuk nai­van, és feltárcsáztuk a 170 —170-et (gyengébbek ked­véért: a telefontudakozót). A hölgy azonban szíves tu­domásunkra hozta, misze­rint az iroda száma tit­kos, nem adhatja meg, továbbá a címet sem sza­bad elárulnia! Hát nem édes? Jó, jó, tudom én, hogy a házas­ságközvetítés alapeleme a diszkréció, de végered­ményben nem a leendő vő­legény, hanem az iroda te­lefonját kértem! Kedves Ludaskám! Nem tudsz véletlenül ajánlani nekünk egy inkognitóját felfedni hajlandó magán­­nyomozó céget, amely ki tudja nyomozni a NÉGY ÉVSZAK „lakcímét” és félfogadási idejét? Először Maigret felügyelőre gon­doltunk, de a tévé nem hajlandó megadni a tele­fonszámát. Jellemző i­ s. M. Budapest A CÍMZETT VÁLASZOL A „Képzőművészeti Odüsszeia” című cikk­ben foglaltakat meg­vizsgáltuk. A panasz helytálló. Intézkedtünk, hogy a díjakat a pa­nasztevők mielőbb meg­kapják. Azokat, akik ebben az ügyben mu­lasztást követtek el, fe­lelősségre fogjuk vonni. Gémes Károly a Nehézipari Műszaki Egyetem KIS­Z-bizottságának titkára * A „Forr a bor” című cikkükben közölteket kivizsgáltattam, és az árdrágítást elkövető fel­szolgáló munkaviszo­nyát megszüntettem. Kovács Ferenc ig-Turista Ellátó Vállalat * A Maros mozit a nagyfokú állagromlás miatt voltunk kénytele­ . y. nek bezárni. Különböző^* akadályok miatt azon­­y.­ban az átépítés hosszú­­ ideig szünetelt. A Fővá­­l­­rosi 3. sz. Építőipari Vállalaat most már fo­lyamatosan végzi a be­fejező munkálatokat. A Maros mozit a második félévben újból megnyit­juk. Müller Ferenc* főmérnök FÖMO

Next