Ludas Matyi, 1983 (39. évfolyam, 1-52. szám)

1983-04-28 / 17. szám

Lehoczki István: Szilágyi György: Legyen Pesten megint lófogató jármű, nem lesz egy lónak sem gondja a zabára, mert Allahnak hála, fütyül rá az OPEC, hogy mennyi a „pipec" hazai zab­ára...! — A zebrán a tanulóvezető is legyen védett. Bornjitó László: Új táblákat helyeznék a főútvona­lakra: rendőrök­nek fényképezni tilos. A­rkus József: Ittas vezetésért ne csak az autósoktól vonják be a jogosítványt. ITTAS VEZETŐ - Forgalmas helyeken csak az kelhetne át a zebrán, aki igazolja, hogy 15 másodperc alatt futja a száz métert. — Bevezetném az általános betűjelzést. Az úttesten meg a gyalogosok parkolhatnának. tom*: ■BBBBBOnn Ladvánszky Károly­­ altábornagy, belügyminiszter-helyettes kérdezi: HOGYAN MÓDOSÍTANÁK A KRESZ-T? Galambos Szilveszter: Kötelezzék az­ autóvezető­ket, hogyha karamboloznak, legalább a szemtanút ne gá­zolják el. Somogyi Pál: Annak a külkereskedőnek vonják be a jogosítványát, aki a behozott autókhoz nem hoz be autóalkatrészt. Szűr-Szabó József: Föld S. Péter: Úgy, hogy ne mindig a He­gyeshalom felől jövőnek le­gyen elsőbbsége. Peterdi Pál: » Előírnám, hogy csökkente­ni kell a követési távolságot köztünk és a fejlett ipari országok között. Radványi Barna:­­Minden vezető számára kö­telezővé tenném a visszapillantó tükör használatát. Hogy ne fe­lejtse el, honnan jött. Mikes György: A rendőrök URH-rádióján le­hessen rendőrvicceket is hall­gatni. Krenner István: — Egyes pesti kereszteződéseknél kitenném a „Vadve* c7Ólu".f iplrn tnhlnt ic. — Hatásosabb rendőrlámpákat rendszeresítenék.­­ (Háromévenként műszaki vizsgába köteleznék minden közutat. Fülöp György: A gyalogosoknak maximális biztonságot nyújtanék. -Az attól függ, hogy éppen autós vagyok-e, vagy gyalogos. 1 Dallos Jenő: tgy/- k25 * _ új figyelmeztető táblákat állítanék fel. Papp Józsefné, siófoki olvasónk két kérdéssel fordult hozzánk: 1. Mikor létesül olyan üzlet, ahol minden hiánycikk kapható lesz? 2. Mikor lesz olyan talált tárgyak osztálya, ahol az elveszett házastársat is meg lehet ta­lálni? Válaszaink sorrendben: „ 1. Már létesült, csak nem lehet kinyitni, mert a hozzá való kulcs hiánycikk. 2. Ilyen osztályra nincs szükség. Ha egy elve­szett házastársat joggal tekinthetünk tárgynak, akkor azt a házastársat jobb meg sem találni. Bognár Sándor, kenderesi olvasónk ősi prob­lémát feszeget: „Hogyan tudnak önök kijönni a 31 forintos napidíjból? De őszintén .. Itt az ideje, hogy végre helyére tegyük ezt a kérdést. Maximális őszinteséggel állítjuk, hogy 0 , 31 forintos napidíjjal a zsebben nyugodtan ki lehet jönni. Bárhonnan. Csak bemenni nem sza­bad sehová. Bárdos Attila, keszthelyi olvasónk kérdése: „Mennyi az a pénz, ami Magyarországon ma elég az induláshoz?” Magyarországon ma az induláshoz elvileg egy huncut fillér sem kell, hiszen valamennyi szü­lészet elvileg ingyen működik. Ha pedig az em­bernek sikerül ötösikerként indulnia, még keres­­het is valamit az ügyön. Darai Attila, debreceni olvasónk izgalmas kér­dését a végére hagytuk: „Mikor gyárt a magyar ipar olyan cipőt, amelyben egyetlen nő sem lép félre?” Nagyon reméljük és hittel hisszük, hogy már ma is kizárólag olyan cipőt gyárt. Tudniillik cipőben félrelépni kényelmetlen és nem is higié­nikus. Bízunk tehát abban, hogy már előzőleg minden nő leveti... (peterdi) . .| . . . • • ifi1| : y. HA LASSAN IS, DE HAJTS! Ludas Fórum Május elsején 15 órakor, olvasóink kérdé­sei alapján, aktuális bel- és külpolitikai kér­désekre válaszol az Asztalos János Parkban: Árkus József, Mikes György, Somogyi Pál, Peterdi Pál, Endrődi István, Tormai László. Közreműködik: Bay Éva.

Next