Kornis Gyula: Upoznavane duševnog života s obzirom na vaspitni rad za učenike očiteskih škola (Budapest, 1914)
Előszó a szerb for- Предговор уз српdításhoz. сни превод. Nagy készséggel és hazafias örömmel teljesítettem a fordító úrnak azon engedélyért való kérelmét, hogy e könyvecske, melynek célja a lelki élet rövid, főkép pedagogiai vonatkozású ismertetése, a hazai szerb tanítóképző intézetek számára szerb nyelven is megjelenjék. Sajnos, hogy a szerb nyelv ismeretének hiányában magam a fordítást nem nézhettem át; a fordító úr szakismerete és buzgósága azonban garanciának tűnik fel előttem arra, hogy a fordítás az eredetinek lehetőleg hű mása. Minthogy a tanítóképzőintézet .szakiskola, melynek feladata művelt, hivatásukat értő és szerető tanítók kibocsátása, a tanítóképző intézeti pszihológia tanításának célja is különbözik a közműveltségi iskolákétól (pl. a középiskolákétól), mert főkép azon szellemi jelenségekkel foglalkozik, melyeken Ca roTOBomhy и домољубивом радошћу сам испунио молбу г. преводиоца, да му дозволим, да ову књижицу — којој je сврха прегледно упознавање душевнога живота, поглавито са педагошког гледишта — на српски преведе, те да ce употреби насрпским учитељским школама y домовини. На жалост, због незнања српскога језика не могу прегледати српски превод, али стручност и марљивост г. преводиоца даје ми јемства, да he превод бити верна копија оригиналу. Учитељска школа je стручна школа, којој je сврха, да образује интелигентне учитеље, који he свој позив разумети и заволети. Са тога разлога и учење психологије y учитељској школи мора ce разликовати од обрађивања исте y опћеобразовним школама (н. пр. y средњим школама). У учи-