Magyar Pedagógia 11. (1902)

Tartalomjegyzék

TARTALOM. I. Értekezések. Lap Agathon. Max Stirner mint dagogus .­­• _ ISO Albert József, Még egyszer a tanulmányi kirándulásokról _ _ 108­ Barcsa János. A történettanítás módszere az új tanterv alapján _ _ 209 _ Becker llugó, Új módszertani észrevételek a német főnevek ragozásához 22 Bódiss Jusztin, Viszonválasz Molnár István urnak... 36 • — A föltételes mondatok megvilágítása a görög és latin nyelvben _ _ _ _ _ _ _ 273 Buday József, A felső kereskedelmi iskolák szervezetének revisiója 348 Csengeri János, Molière Szeleburdija _ _ 401 Csernátoni Gyula, A szakfelügyeletről ............. _ _ ... 166 Cs. Pap­­ József, Dante az iskolában _______ 359 Czeizel János, Dayka Gábor, mint a magyar nyelv s irodalom tanára 488 Endrey Ákos, Kazinczy Ferencz levele a jászberényi ev. ref. eklézsiához 373 Horvay Szóbert, Testnevelési ügyek _. _ _ .... _ _ 337 Imre Sándor, A porosz középiskolák 1901 -i tanterve _ _ 321, 440 — — A nemzet és az iskola _ .... ._ _ ._. .... _465 — — Széchenyi felfogása a nevelés gyakorlati irányáról 593 Janicsek József, A klasszikus reáliák tanításának módszeréhez 306, 406, 637 Kemény Ferencz, A franczia helyesírás és syntaxis reformja _ ._. 227 — — Goöthe és a testi nevelés... ._ _ _ _ _ ._. 461 — — Ambidextria _________ ___ 529, 612 Körösi Sándor, Iskolai fegyelmezésünk ______ 294 Kovács János, Megjegyzések Buday J. czikkére ______ 353 Nagy László, Schwarcz Gyula mint kulturpolitikus _ _ _ _ 65, 145 Pauler Ákos, A positiv pedagogia alapelveiről... _ _ _ _ 1, 100 Petites János, A gyermek-psychologusok III-ik gyűlése Jénában _ ._ 249 Pirchala Imre, Középiskoláink adminisztrácziója és felügyelete _ 84 Rakodczay Pál, A magyar nyelv tanításának új módszere a nemzetiségi iskolákban ___________ 548 Schön József, A tanítóképzésről .... _______ 476 Somogyi Géza, Zürich Kanton közoktatásügyi szervezete _ _ _ 623 Tévész Mihály, A német nyelv tanításának új módszere _ 185

Next