Magyar Pedagógia 25. (1916)

TARTALOM. I. Tanulmányok. Lap------Benisch Arthur : Ausztria közoktatásügye... ........... __ _ ... 8 ^— Gsengeri János: A humanisztikus gimnázium és a németek 463 Dékány István : A történelemtanítás új rendje Poroszországban .... 305 Éltes Mátyás : A gyermeki intelligencia vizsgálatának részletes eredményei­. _ ... — — — — — — — ... „. ... . .. _ 315 ^ Haináczy Ernő: Eszmények és valóságok— — — — — — — 1. — Szakoktatásunkról — — — — — _ — _ _ — — — 449 -— Kármán Mórról I., II. — — ... _ — _ „ . .. — 513, 542 -K­ármán Mór" hagyatékából : Bevezetés az erkölcsi nevelés elmé­letébe— ................... _ — — ................ _ — — ._ 543 Görögné Веке Margit : A gyermeklélek szubjektivizmusáról — 332 Kemény Ferenc : A háború és a nyelvek „ — _ _ 227, 343 Ki­hammer József: A felső leányiskola negyven éve — .... „ — 182 Luk­ács György : Közegészség és iskola — — — 167 Nagy József Béla: A Poehlmann-féle nyelvtanító módszer — — 32 Pécsi Aladár: A középiskolai reform és a reáliskola— — — _ 246 Schmidt Márton : Érettségi vizsgálati tapasztalatok és reformjavas­latok — — — — — — — — — — — — — — — — 408 Szász Károly : Közművelődési kérdésekről .......... — ............ — 97 Székely István : Gimnáziumi latin tanításunk — — .. — 394 Szelényi Ödön : Hartmann Ede pedagógiai nézetei _ _ — — 225 Szilády Zoltán : Természetrajzi gyakorlatok ... — — — — — 479 Vadász M. Elemér : Egyetemi nevelés és egyetemi pálya _ — 23 Vida Sándor: Világnézet tanítása középiskolában — — _ —385, 455-" Waldapfel János : A közoktatásügy decentralizációja ... — 225 ------Weszely Ödön : Emlékbeszéd Kármán Mórról........... — — — — 514 II. Kisebb közlemények. Acsay István : Tankönyvbiráló bizottság és pályázat _ — — 2­54 Arató Frigyes : A felső leányiskola (L Krammer J. tanulmányát) 357 Benisch Arthur: A koedukáció Horvátországban ... — — — — 192 — A magyar nyelv tanítása Horvátországban és Boszniában „ — 493 Geréb József : Kármán gimnáziumi munkája — — — — — — 581 Heinrich János : Kármán véleménye a kereskedelmi iskolai tanár­képzésről — — — — — — — — — — — — — — __ 582 Kállai Ernő : A tehetséges tanulók kiválasztása _ — — — .... 2702 Kemény Ferenc: Az «Einheitsschule» német és magyar megvilá­gításban — — — — — — — — — — — — — — — 420 Kovács János : Az intuíció szerepe a növendékek megítélésében — 489­'' . Kováts Alajos : A népiskolai osztályismétlés. . _ — — — — 275 Körösi Henrik : Kármán a minisztériumban — — — — — — 572 K­rammer József : A felső leányiskola (válasz Arató F. és Vajda Gy. felszólalására).... — — _ — — — — — — — — — 363

Next