Magyar Pedagógia 29. (1920)

Tartalomjegyzék

TARTALOM. I. Tanulmányok. kap Agár­di László: Eszmény és valóság az iskolában _ _ _ _­­ _ 65 Czakó Elemér : A tanító múzeum ________ 9 Imites Mátyás : A gyengeelméjű gyermekek iskolái _____ 13 Fináczy Ernő: A tanügyi közigazgatás kellékeiT_ _ _ _ _ 1 Kemény Ferenc: A középiskola újjászervezésének előkészítése _ 97 II. Kise­bb közlemények. Gabányi János : A történelmi oktatás a nemzetek szövetsége szol­gálatábanTM _______________ 25 Hubán Mihály: A mennyiségtani dolgozatok pedagógiai értékeTM 29 Kemény Ferenc : Német etnika _________ 20 Láczer István : A modern nyelvek felső kereskedelmi és közép­iskoláinkban _______________ 75 Suszter Oszkár: A középiskolai reform és a latin nyelv _ _ 71 HI. Irodalom. Hazai irodalom.ч Avary Károly : Hogyan tanulok teljes sikerrel idegen nyelvet ? Ism. : Nagy József Béla_ ____________ 38 Bodó János : Erősödjünk ! Ism. : kr._ ________ 37 Imre Sándor: A magyar nevelés körvonalai. Ism.: Ilajdy János— 121 Jancsó Benedek : Defensio Nationie Hungaricæ. Ism. : Benisch Artúr 76 Iloffrnis Gyula : A lelki élet. II. és HL kötet. Ism. : Rucz Lajos_ 33 Uj magyar könyvek és lapok __________ 16, 124 Külföldi irodalom, a) A kisebb közlemények sorában. Bein Vilmos: Grundriss der Ethik. 5. kiadásTM ______ 20 b) Az Irodalom-rovatban. Frankfurter, Dr. S. : Die Heranbildung der Mittelschullehrer. Ism. : Kemény Ferenc ____________ _ 40

Next