Magyar Pedagógia 34. (1925)

Tartalomjegyzék

TARTALOM, TANULMÁNYOK. Lap Ember István : Újabb történetdidaktikai irodalom............................. 115 Kisparti János : A piaristák törekvései a reális irányú oktatás terén a Ratio Educationis előtt ...................................................................... 104 Kornis Gyula: Az 1825/27-ik évi országgyűlés és a magyar köz­oktatásügy .................................................................................................... 81 Kornis Gyula: Társaságunk feladatai és a pedagógiai pacifizmus­­ Kundt Ernő : A Nevelésügyi Társaságok Világszövetségének kon­gresszusa Edinburghban.......................................................................... 96 Lux Gyula: A nyelvtanítás lélektani vonatkozásai ......................... 11 Seidl Sándor: Okviszony és célszerűség. (Adatok a modern termé­szetrajzi tanításhoz.) ........................................................ 21 KISEBB KÖZLEMÉNYEK: Barankay Lajos: A tanulás pszichológiája ........................................ 29 Kállai Ernő : Német és japán gyermekrajzok.................................... 37 Wadapfel János : Kleist a pedagógia ellen .................................. 122 IRODALOM. HAZAI IRODALOM. Bardócz Pál: Dr. Montessori nevelési rendszere és módszere. Ism. Éltes Mátyás............................................................................................. 134 Bognár Cecil: Értékelmélet. Ism. Frank Alttal.................................... 53^" Bognár Cecil: Tanulmányok a gyermeki lélekről. Ism. Kenyeres E­emér......................................................................................................... 136 Fináczy Ernő: Világnézet és nevelés. Ism. Friml Aladár................. 130 Frank Antal: Lelki megújhodás. Ism. Quint József........................... 52 Horváth Ödön: Bredeczky Sámuel élete. Ism. Szelényi Ödön .... 135 Kornis Gyula: Történetfilozófia. Ism. Prohászka Lajos ................. 47 Körösi Henrik — Bernardszky Kálmán — Moravitz Lajos: Tanítók tanácsadója. Ism. Quint József.................................... 132 Lux Gyula : A modern nyelvek tanulása és tanítása. Ism. Kemény Ferenc................................................................................... 133 Pauler Ákos: Logika. Ism. Rácz Lajos ........................................... 45 Pintér Jenő : A budapesti tankerület 6. számú értesítője. Ism. Arday Pál .................................................................................................. 135 Ranschburg Pál: Az emberi elme. Ism. Székely György................. 49 Schuschny Henrik: Mit kell a fiatal leánynak tudnia? Ism.Kemény.. 137 A testi fogyatékosságok okai és megelőzése. Ism. Éltes Mátyás . . 136 Természethistória. Ism. .............................................................................. 137 Új magyar könyvek, füzetek és lapok.......................................... 60, 145 KÜLFÖLDI IRODALOM. Camerlynck, Mme et G. Camerlynck : France (2e année de fran­çais.) Ism. K. F. ...................................................................................... 59 Comenius, J A.: Ausgewählte Schriften zur Reform in Wissen­schaft, Religion und Politik. Ism. Kenyeres Elemér..................... 56 Gourio, F.: La classe en Français. Ism. K. F..................................... 58 Jacoby, Felix : Die Universitätsausbildung der klassischen Philo­logen. Ism. Kerényi Károly.................................................................... 141 Krieck, Ernst : Philosophie der Erziehung. Ism. Prohászka Lajos 137

Next