Magyar Pedagógia 67. (1967)

1967 / 1. szám

Stsz: 358 TARTALOM Kodály Zoltán 1882—1967 Dr. Révész Imre 1889—1967 A pedagógusi hivatás és a pedagógusképzés................................................................................. Kyöstiö, O. K. (Oulu, Finnország): A tanító szerepe ................................................................ 1 Xantus Gyula: Az ifjúság képzőművészeti nevelése.................................................................... 22 Pásztor Emil: Egy falusi gimnáziumi reál osztály magyar érettségi dolgozatainak hibái és az irodalmi és nyelvi nevelés .......................................................................................... 34 Hárs László: A nevelő film irodalmi—művészeti problémáiról.................................................. 46 Kokas Klára: A relatív szolmizációs módszer hatása 3—8 éves gyermekek személyiségének formálására .................................................................................................................................. 63 Talizm­a, N. F. (Moszkva): A programozott tanítás pszichológiai,pedagógiai problémái az irányítás általános elméletének megvilágításában...................................................... 77 Váradi Tibor: A követelményrendszer, a szakmai elméleti és gyakorlati tananyag meg­határozásának egyes kérdései a középfokú szakoktatásban ........................................ 90 Tóth Lajos: Diesterweg nevelőképzési és óvodapedagógiai nézetei.......................................... 101 Balogh László, Felkai László, Görög Imre, Krisztinkön­ich Béla: Emlékezés Waldapfel Jánosra 114 SZEMLE Domokos Lászlóné, 1885—1966. (Simon Gyula) ......................................................................... 141 Blaskovich Edit, 1895—1966. (Simon Gyula)............................................................................... 142 Köte Sándor (szerk.): Kemény Gábor válogatott pedagógiai tanulmányai (Faluss­ Sziláud) 142 Paedagogica Historice, Acta Paedagogica Fennica (Kiss Árpád) .......................................... 144 Romániai jegyzetek (Egy tanulmányút beszámolójából) (Csoknyay Jószef)........................... 145 Analitikus neveléselmélet: Új irányzat az angol—amerikai pedagógiában (Kozma Tamás) 148 Az MTA Pedagógiai Bizottsága ........................................................................................................ 160 Beküldött könyvek és folyóiratok.................................................................................................... 160 A kiadvány előfizethető a POSTA KÖZPONTI N­ÍRLAPIRODÁNÁL, Budapest V., József nádor tér 1. és bármely postahivatalban. Csekkszámlaszám egyéni: 61.257, közületi 61.066. MNB egyszámlaszám: 8. Előfizethető és példányonként megvásárolható az AKADÉMIAI KIADÓNÁL, Budapest V., Alkotmány utca 21. Telefon: 111.010. Csekkbefizetési számla: 05.915.111.46., MNB egy­számlaszám: 46. az AKADÉMIAI KÖNYVESBOLTBAN, Budapest V., Váci utca 22. Telefon: 185—612. Előfizetési díj egy évre 36.— Ft MAGYAR PEDAGÓGIA A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottságának negyedéves folyóirata LXVII. évfolyam — Új folyam, VII. kötet, 1. szám A szerkesztő bizottság tagjai: Ágoston György, Faludi Szilárd, Földes Éva, Jausz Béla, Kiss Árpád, Köte Sándor, Nagy Sándor,Révész Imre akadémikus. Szarka József Főszerkesztő NAGY SÁNDOR vl* Ю

Next