Magyar Pedagógia 72. (1972)

1972 / 1. szám

TARTALOM Új távlatok előtt a neveléstudomány.................................................................................................. 403 TANULMÁNYOK Abrudbányay János: Az osztályban és a napköziben folyó oktató-nevelő munka összhangja 32 Bán Ervin: A tagozatos általános iskolai nyelvtanítás előnyei és vitás kérdéeei................... 334 Balázs Béla: A modellprogramozási rendszer jellemzői.................................................................. 45 Bernolák Éva: Egy vallásszociológiai vizsgálat anyagából........................................................... 443 Csorna Gyula : A szabadidő szerkezete és a felnőttoktatás............................................................. 143 Féjja Sándor: Filmismeretterjesztés visszacsatolással................................................................... 172 Józsa Ödön, Szabolcsi Szabolcs : Oktatási rendszerünk területi különbségei és a továbbtanulási arányok alakulása ................................................................................................................................ 15 Kiss Tihamér : Mit olvasnak szabadidejükben a gimnazisták?.................................................... 323 Lőrincz Gyuláné: Tanulóink közösségi eszményéről........................................................................ 23 Mihály Ottó : A marxista nevelésfilozófiáról....................................................................................... 275 Nagy Istvánná: A munkalap az oktatás korszerű eszközeinek rendszerében.......................... 423 Rózsa Éva: Az oktatás korszerűsítésének lehetőségei az iskola­otth­onban................................ 432 Szepes Lajos: A nevelői gondolkodás fejlesztése a pedagógiaoktatásban................................ 297 Takács Etel: Nyelvtani munkafüzet az általános iskolában......................................................... 414 Veszprémi Lászó: Tanulói vélemények az iskolai értékelésről.................................................... 309 Jaki László: Adalékok a Magyar Paedagogia (1892—1947) történetéhez.............................. 54 Mészáros István: Comenius és a sárospataki kollégium anyanyelvi osztálya............................ 185 Nagy Sándor: Időszerű gondolatok Nagy László pedagógiájában............................................. 40.) PolÜenskÿ, Josef: Comenius, Magyarország és az európai politika a 17. században................ 179 Vaskó László: A középiskolai diákbizottságok történetéhez (1945—1948).............................. 64 KÖRKÉP Ágoston György : Az „optimista” technicizmus jelentkezése a pedagógiai filozófiában......... 204 Arató Endre: A nemzeti hovatartozás problémája a művelődéstörténetben............................ 363 Arszenyev, A. M., Koroljov, E. F. : A marxista-leninista pedagógia metodológiai problémái (Részletek) ................. 198 Bolyai Imréné: A marxista nevelés története — olasz szerzőtől............................................... 81 Curie, Radoslav: Pedagógiai könyvkiadás Jugoszláviában ......................................................... 75 Földes Éva: Kommunista tudós a francia Panthéonban ............................................................. 258 Illés Lajosné : A szocialista országok oktatásügyének közös vonásai......................................... 84 Jam­atovszkaja, V. E., Grigorjev, V. K. : Pedagógusképzés a szovjet pedagógiai főiskolákon 353 Karsai, Front­­ick, Nezdobová, Папа, Bacová Márta: Neveléstörténeti kutatások Szlo­vákiában...................................................................................................................................................... 223 K­isségi Nagy Dénes: Két Durkheim-műről....................................................................................... 341 Kozma Tamás: Az oktatáspolitika és a neveléstudomány viszonya Svédországban ............. 210 Makaren­eo-bibliográfia ............................................................................................................................. 92 Náhlik­ Zoltán: Romániai neveléstörténeti kutatások...................................................................... 78 Pușcac, Petre: Romániai kutatások és eredmények ........................................................................ 352

Next