Magyar Pedagógia 77. (1977)

1977 / 1. szám

--------------­TARTALOM 1977/1. TANULMÁNYOK Mezei Gyula : A közoktatási irányítás.................................................................................................... 3 Alekszander Le­nin : A nevelési mikrorendszerek kialakulása, fejlődése és működésük folyama­tának elemzése.................................................................................................................................... 16 Kéri Henrik : A mennyiségi módszerek alkalmazásának egyes kérdései a pedagógiai kutatásban ... 24 Xantus Gyuláné: Egy team-jellegű kísérlet néhány tapasztalata ........................................................ 30 Horváth Lajos: Az önkormányzó tevékenység tudatosságának vizsgálata egy kísérlet keretében ... 40 Bánfalvi József: Az iskolai pályapedagógiai munka továbbfejlesztésének lehetősége a fakultatív tantárgyblokkos oktatási struktúrában ............................................. 58 Müller Sándor : Shakespeare - angolul ................................................................................................. 75 KÖRKÉP A didaktika korszerűsége. Megjegyzések Wincenty Okon könyvéhez (Nagy Sándor) ...................... 80 A neveléselméleti kutatások hazai és nemzetközi törekvéseiről, feladatairól, távlatairól (Horváth Lajos, Petrikás Árpád)....................................................................................................................... 90 A permanens képzés-nevelés törekvései a fejlett tőkés országokban (Széchy Éva)......................... 96 A francia alap- és középfokú oktatás reformja (Halász Gábor)..........................................................105­­ FOLYÓIRATSZEMLE International Review of Education. 1975. évf. (Kozma Tamás)........................................................ 109 Pedagógiai folyóiratok Franciaországban (Baracs Ágnes) .................................................................... 112 Az iskoláskor előtti nevelés világhelyzete (Szabó Márta) ................................................................... 116 KÖNYVEKRŐL Ágoston György: A pedagógia alapfogalmai és a nevelési célrendszer (Szarka József)...................... 119 Tóth Lajos: Tessedik Sámuel (Bajkó Mátyás)....................................................................................... 121 Feige Zsuzsa: Az iskolarendszer és az iskolai tudás társadalmi meghatározottsága/A­mzrián Béla) . 123 Gyógypedagógiai alapismeretek. Szerk. Illyés Sándor. (Karlovitz János) ......................................... 124 * NAPLÓ.................................................................................................................................................. 127 English Summary.................................................................................................................................. 129 Содержание........................................................................................................................................... 132 Inhalt...........................................................................................................................................................133 E szám szerkesztési munkálatai 1976. október 8-án fejeződtek be. 710716 1 Magyar Pedagógia 1

Next