Magyar Pedagógia 89. (1989)

1989 / 1. szám

TARTALOM TANULMÁNYOK Vaskó László: A debreceni kollégium és egyetem jubileumára ................... 3 Kalapács János: Egyén és közösség a pedagógiai célrendszerekben .......... 16 Bognár László: Három gimnázium tanulóinak összehasonlító szociológiai vizsgálata 1920—1948 között ...................................................... 31 KÖRKÉP Henk Van Daele: Emberi törekvések, etikai értékek és a nevelés céljai. 55 Szabolcs Éva: A pedagógushivatás történeti megközelítése — egy konfe­rencia dolgozatainak tükrében .................................................................. 67 Trencsényi László: Új irányzat a francia nevelésszociológiában: az "is­kolaantropológia" .................................................... 72 Karlovitz János: Tankönyvelméleti műhelyek és eredmények külföldön ... 75 KÖNYVEKRŐL, FOLYÓIRATOKRÓL Nagy Sándor: Mába nyúló történelem: a harmincas évek pedagógiai irá­nyai (Köte Sándor) ....................................................................................... 91 Pedagógusképzés, továbbképzés, "pedagóguskutatás" Nyugat-Európában. Összeállította és szerkesztette: Vajó Péter (Budai István) ............ 95 Hegedűs J. András: A nevelővé válás (Horváth-Szabó Katalin) ................. 98 Sarkadi László: Beszélgetés Zibolen Endrével (Mészáros István) ............ 99 Tallózás "A TANÍTÓ" című folyóiratban (Petriné Feyér Judit) ................. 102 Die Schulen der Reformpädagogik heute. Hrsg.: Hermann Rohrs (M. Nádasi Mária) ................................................................................................................. 107 Erik Adam—Primus Heinz Kucher—Eva Reitmann—Josef Weidenholzer: Oie Schul- und Bildungspolitik dér österreichischen Socialdemokratie in der ersten Republik (Tőkéczki László) ................................................ Ill . 1 -96

Next