Magyar Pedagógia 93. (1993)

1993 / 3-4. szám - INFORMÁCIÓK - A neveléstudomány kandidátusai

A neveléstudomány kandidátusai Várnagy Marianne (Szokolszky Istvánná) (1925/1970) [A tanulás-tanítás hatékonyabbá tétele a Dolgozók iskoláiban] Egyetem: Közgazdasági Egyetem, közg. tanár, 1949. ELTE, magyar­ politikai gazdaságtan, 1953. Munkahely: nyugdíjas. Lakcím: 1015 Budapest, Csalogány u. 6-10. Tel.: 2010-139. Kutatási terület: andragógia; távoktatás; vezetéselmélet; munkahelyi képzés. Publikációk: (1) Áttekintés a nyolcvanas évek hazai távoktatásáról, (szerk.és bevezető tanulmány) Felsőoktatási Koordinációs Iroda 1992. (2) Andragógia. Távoktatási jegyzet vállalati oktatásvezetők részére. 1989. (3) A munkahelyi szakmai képzés mesterségbeli alap­jai. Jegyzet. (4) Az emberi tényezőkkel kapcso­latos vezetési-andragógiai problémák a képzés tükrében. 1990. (5) Távoktatás Magyarországon a 80-as években. A felsőoktatás fejlesztését szol­gáló kutatások, Felsőoktatási Koordinációs Iroda, Budapest, 1992. Tudományos közéleti tevékenység: MTA Felnőttoktatási munkabi­zottságának tagja; Pedagógiai Társaság vezetőségi tagja; Távoktatási Szakértői Kollégium tagja. Veczkó József (1926/1993) [A gyermekvédelem pszichológiai és pedagógiai alapjai] Egyetem: ELTE, pedagógiai szak, 1956. Munkahely: nyu­galmazott egyetemi docens. Lakcím: 6726 Szeged, Blaha L. u. 7. Kutatási terület: a tanulók iskolához való viszonyának alakulása; a gyer­mekvédelem alapkérdései. Publikációk: (1) Gyerekek, tanárok, iskolák. Tankönyvkiadó, 1986. (2) A gyermekvédelem pszichológiai és pedagógiai alapjai. Tankönyvkiadó, 1990. (3) A pszichés trauma és a testi-szociális érintés. In: Gácsér József (szerk.): A gyermekvédelem szol­gálatában. Juhász Gyula Tanárképző Főiskola, 1992. (4) A gyermek- és ifjúságvédelem alapjai. In: Orbán István (szerk.): Gondolatok a család, a gyermek és az ifjúságvédelem és a szociálpoli­tikáról. Jogar Kiadó, 1991. (5) A gyer­mekvédelem szemléletét meghatározó néhány tényező értelmezése. Acta Universitadi Sectio Paedagogica et Psychologica, 29. sz. 1987. Vendégh Sándor (1927/1971) [Az általános és szakmai művelődési anyag korszerű tartalma, aránya, kapcsolata a szakközépiskola tanter­vében] Egyetem: Pedagógiai Főiskola, magyar­történelem szak, Budapest, 1952. ELTE Lenin Intézet, történelem szak, 1956. Munkahely: Gödöllői Agrártudományi Egyetem Tanárképző Intézet, 2103 Gödöllő, Páter K. u.­. tan­székvezető egyetemi tanár. Kutatási terület: az iskolarendszerű szakképzés átalakulásának és fejlődésének fő vonulatai; a munkaműveletek és gyakorlati cselekvések tanulásának pedagógiai kérdései; szakképzés és nevelés; a mezőgaz­dasági szakmunkássá válás pedagógiai tényezői. Publikációk: (1) Általános képzés és szakosodás. Tankönyvkiadó, Budapest, 1973. (2) A didaktika alapjai szakmai képzést nyújtó iskolák oktatói számára. Tankönyvkiadó, Budapest, 1979. (3) Gyakorlati oktatási kézikönyv szakoktatók számára. MOM SZTI, 1980. (4) A szakképzés a közoktatás rendszerében. Tankönyvkiadó, Budapest, 1984. (5) A szakképzési rendszer fejlődésének történeti tendenciái. In: Szakképzés és nevelés. Tankönyvkiadó, Budapest, 1986. Didaktika agrárpedagógusok számára. GATE, 1990. Tudományos közéleti tevékenység. Magyar Pedagógiai Társaság tagja, 1991-ig a Szakképzési Szakosztály elnöke. Nemzetközi tapasztalat: Anglia, Belgium, Németország, Olaszország, Szovjetunió. Ösztöndíj, kutatómunka, meghívott előadó. Venter György (1951/1991) [Formirovanije obsesztvennoj aktivnoszti sztudentov pedvuzov. (Pedagógusjelöltek társadalmi aktivitásának for­málása)] Egyetem: KLTE, pedagógia szak, 1978. Munkahely: Bessenyei György Tanárképző Főiskola Pedagógiai Tanszéke 4400 Nyíregyháza, Sóstói út 31/b. Tel.: (42) 41- 222/115, főiskolai tanár. Lakcím: 4400 Nyíregyháza, Rózsa u. 40. Kutatási terület: fel­sőoktatáspedagógiai kutatások: a tanárképzés tartalmi és strukturális átalakítása Publikációk: (1) Főiskolai hallgatók közéleti tevékenységének motívumai. Felsőoktatási Szemle, 1985. 7-8. sz. (2) Tanárképző főiskolai hallgatók tevékenység­­rendszerének elemzése egy empirikus vizsgálat tükrében. In: A nevelőmunka időszerű kérdései a felsőoktatási intézmények kollégiumaiban. MM. Budapest, 1986. (3) Főiskolai hallgatók közéletiségének vizsgálata főiskolánkon. Acta Academiae Pedagogicae Nyíregyháziensis ТОМ II/C Nyíregyháza, 1987. (4) A pedagógusképzés és az intézményi struktúra néhány összefüggése Nyíregyházán In: Egyféle elképzelés a pedagó­gusképzésről. Nyíregyháza, 1991. Tudományos

Next