Magyar Pszichológiai Szemle 27. (1970)

1970 / 1. szám

TARTALOMJEGYZÉK az 1970. évi kötethez Abaffy Márta és Takács Judít : Pszichológiai megfigyelések és tapasztalatok egy gyermekosztályon ...................................................................................................................... 415 Barkóczi Ilona: A kognitív motiváció néhány problémája az élet korai szaka­szában ............................................................................................................................................... 199 Bergmann Erzsébet : Pubertáskorú tanulók személyiségképe Lakóhely Konstrukciós Próba és Rorschach-jegyzőkönyv összehasonlítása alapján.......................................... 72 Buday József : Összehasonlító fáradékonysági vizsgálatok Down-beteg gyermekek­nél ózontartalmú levegő hatására............................................................................................ 293 Gzigler István, Strasszer Judit, Nagy Csilla Lídia és Barkóczi Ilona: A komplexitás preferencia és az aktivációs alapszint összefüggéseinek vizsgálata.................... 2 Hi­béry Ajándék, Kuzmann Ernő és Ádám György: Bőrellenállás-viszonyok egzakt fel­­térképezése az egyidejűleg ható befolyásoló tényezők együttes figyelembevételével 514 Fonyó Ilona: Társaskapcsolatok elemzése kontaktometriai módszerrel..................... 422 Geréb György : Műanyagipari modellen végzett vizsgálatok az egyhangú tevékenység tanulmányozására................................................................................................................... 003 G­erő Zsuzsa: Sűrítés és kettős tudat különbségének feloldása mint az esztétikum forrása............................................................................................................................................... Hajtman Béla: Egy diagnosztikai skála konstrukciójáról................................................. 285 Halász László: A versélmény időbeli szerveződése.............................................................. 543 Hódos Tibor : Az emberi munkatevékenység gyorsaságának, pontosságának és meg­bízhatóságának modellvizsgálata............................................................................................ 612 Kardos Lajos: A tanulás összehasonlító­ lélektani vizsgálatának néhány problémája 173 Kardos Lajos és Ida de Rénoche : Lokomóciós tanulás és téri orientáció III. A látómező totális eltolásával kapcsolatos tapasztalatok hatása a lokomóciós tanulásra......... 497 Királyné Dévai Margit : A társadalmi környezet szerepe a 3—6 évesek verbális erköl­csi ítéleteinek kialakulásában és fejlődésében................................................................... 43 Kiss-Vámosi József : Pszichiátriai osztály struktúrájának kialakítása........................ 98 Kleininger Ottó: Parkinson-szindrómás betegek Rorschach-vizsgálata...................... 90 Kürti Jarmila: Az optimális stratégia alakulásának vizsgálata kísérleti modell­helyzetben ...................................................................................................................................... 224 Lipák János és Váczi Péter: A hangreakcióidő vizsgálata................................................... 211 Marton L. Magda: Tanulás, vizuális-poszturális testmodell és a tudat kialakulása . . . 182 Mezei Árpád és Levendel László: Rorschach-próbával diagnosztizált testvázlat-zavar prognosztikai értéke krónikus betegeknél............................................................................ 78 P. Mirtse Márta, Kassay Stefánia, Szinetár Zsuzsa, Szegő Lívia és Székács Judit : A cse­csemőkori sorvadás késői hatása a gyermekek személyiségfejlődésére...................... 624 Mónus András és Kokas Klára: Ének-zenei hatások tanulmányozása 3—8 éves gyer­mekeknél mozgásvizsgálatok alapján................................................................................... 58 Nagy György : Férfi ifjúsági kosárlabdázók pszichológiai vizsgálata különös tekintettel a személyiségvonások, teljesítmény és motiváció kapcsolatára............................... 370 Orbán György és Szőnyi Magda: A szokványos vetélések pszichoszomatikus vizs­gálata ............................................................................................................................................. 383 Padi Ákos: A gyermekrajzok fejlődésének motivációi a 6—10. év között.................. 573 Pethő Bertalan: Kórforma, emberkép és tesztmódszerek................................................... 256 Pléh Csaba: A szorongás, a siker és a kudarc hatása a kreatív gondolkodás néhány faktorára ............................ 242 Salamon Jenő : Kísérleti módszer a cselekvésben megnyilvánuló alkotó képzelet és gon­dolkodás tanulmányozásához................................................................................................... 337

Next