Magyar Pszichológiai Szemle 38. (1981)

1981 / 1. szám

TARTALOMJEGYZÉK „Pszichológia”..................................................................................................................................... 3 Kürti Jarmila: Folyamatosság és szakaszosság az értelmi fejlődésben......................... 5 B. Kakas Gizella: Az alkotóképesség és a frusztráció-tolerancia kapcsolatának vizs­gálata .............................................................................................................................................. 23 Szegál Borisz: Az agresszív viselkedés fejlődése a korai gyermekkorban II................ 30 Vékássy László: Az autogén-tréning a dadogó komplex kezelésében............................. 43 Hajnal Ágnes—Váczi Péter—Várady Géza—Udvarhelyi Pál: MMPI vizsgálatok összehasonlító elemzése normál, neurotikus és skizofrén csoportokban.................... 57 Bolla István Károly: Kezdeti tapasztalataink az „Imitatív attitűd skála” alkal­mazásában ..................................................................................................................................... 71 SZEMLE Vészi János: Nevelési központ, komplex művelődési intézmény, „Alfa”.................. 80 FÓRUM Beszélgetés Jan de Witt-tel (Szegál Borisz).......................................................................... 88 [Jean Piaget 1896— Г980] (Mérei Ferenc) .............................................................................. 91 I Justné, Kéri Hedvig 1896—1980 | (Murányi Kovács Endréné) .................................... 94 KÖNYV Az intelligencia alapjai (csecsemő- és korai gyermekkor) (Szerk.: Michael Lewis) (Dobay Dezső—Szegál Borisz)............................................................................................... 97 A környezetpszichológia legújabb eredményei. A városi környezet (Szerk.: Baum, A., Singer, J. E., Valvis, S.) (Fülöp Márta)................................................................... 101 FOLYÓIRAT Cognitive Psychology, 1978 — 79. 10—11. (Síklaki István)................................................ 104 1 Magyar Pszichológiai Szemle 1

Next