Magyar Pszichológiai Szemle 42. (1985)

1985 / 1. szám

MAGYAR PSZICHOLÓGIAI SZEMLE Tartalomjegyzék 1985/1—6. Bárkány György: A pszichológia szerepe a századelő magyar társadalomtudományi megújulásában.............................................................................................................................. 471 Csapó Benő: A struktúra és a tartalom szerepének vizsgálata izomorf kombinatori­kai feladatokban.......................................................................................................................... 19 Eckardt, Georg: Preyer útja a gyermekpszichológiához..................................................... 35 Kardos Lajos : Bühler „sikertelen” elmélete a színkonstanciáról...................................... 372 Kónya Anikó—Pintér Gábor : Kategória norma a verbális emlékezet vizsgálatához ... 93 Kozéki Béla: A különböző nyelvterületeken alkalmazható verbális vizsgáló eszkö­zökről .............................................................................................................................................. 288 Láng György: A gyanúsított igaz vallomásának pszichológiai komponensei............. 300 Perczel Tamás: A pszichológia és munkatudományok kapcsolatai............................... 3 Pléh Csaba—Wolfgang Dressier—Ruth Wodak: Afáziás betegek elbeszélő szövegeinek néhány jellegzetessége.............................................................................................................. 196 Salamon Jenő: Különböző visszajelzések hatása a divergens és a részben divergens figurális (rajzos) feladat megoldására 1—8. osztályos tanulóknál............................ 275 Salvendy, John T. : A bevándorlók mentális egészsége: a fogalmak átértékelése .... 399 Szabó Csaba: A szerepjáték hatása az attitűdváltozásra................................................. 495 Tiba János—Fráter Judit—Balogh Ilona—Bognárné Várfalvi Marianna: Pszicho­terápiás eljárások kombinálása a szülésre való felkészítésben................................... 223 Túras Tamás : A társadalmi tulajdon elleni bűncselekmények egy pszichológiai vizsgá­lat tükrében ................................................................................................................................. 112 Ungárné Komoly Judit: A pszichológia és a pedagógia kapcsolatrendszere............... 185 Virág Teréz : „Beszélgető­ lapok.” A pszichotrauma megjelenítése írással és rajzolással 381 ESETTANULMÁNY Marcsekné Klaniczay Sára: Gyógyult dadogok katamnesztikus vizsgálata............. 45 Süle F­erem: A pszichoterápiás módszerválasztás problémái: egy sportoló esetismer­tetése ................................................................................................................................................ 311 Vikár György—Virág Teréz : Pszichotrauma elaborációja a gyermekpszichoterápiában 128 VITA A kreativitás fogalmáról (Lénárd Ferenc)............................................................................. 152 A pszichoterápia stratégiai szemlélete,­­ és a nem specifikus tényezők problémája (Buda Béla) ................................................................................................................................. 508 Az iskolapszichológusi hálózat kialakításáról (Rugán Antal).......................................... 56 Hozzászólás Buda Béla előadásához (Füredi János)........................................................... 522 Hozzászólás Buda Béla előadásához (Nemes Lívia)............................................................. 519 Javaslat egy meglevő intzményrendszer megújítására (Szili József )............................. 333 Konvergens—divergens—kreatív (fogalmak nyomában) (Klein Sándor)...................... 140 Rendszerszemlélet és családterápia. Hozzászólás Buda Béla előadásához (Telkes J­ózsef) ............................................................. 523 Válasz Osmánné Sági Judit és Verseghi Anna megjegyzéseire (Csillag Mária)......... 412

Next