Pszichológia 20. (2000)

2000 / 4. szám - TANULMÁNYOK - LÁSZLÓ JÁNOS - EHMANN BEA - PÉLEY BERNADETTE - PÓLYA TIBOR: A narratív pszichológiai tartalomelemzés: elméleti alapvetés és első eredmények

HAYDEN WHITE, 1973, Metahistory, The Historical Imagination in Nineteenth-Century Europe, The Johns Hopkins University Press, Baltimore. JOVCHELOVICH, S. 1995, Social representations and narrative: Stories of public life in Brazil, Paper presented at the Small Meeting of the EAESP on The Narrative Organization of Social Representations, 6-10 September, 1995, Budapest, Hungary. KÉZDI, B., 1995, A negatív kód, Pannon Kiadó, Pécs. KINTSCH, W., 1974, The representation of meaning in memory, Hillsdale, N.J. Erlbaum. KOHUT, H. M. D. 1971, The Analysis of the Self Madison, International University Press. LABOV, W. 1967, Narrative Analysis: Oral Version of Personal Experience, In: HELM, J., (ed.), Essays on the Verbal and Visual Arts, American Ethnological Society, Seattle, 12-44. LABOV, W. 1972, Language in the inner city, Pennsylvania University press, Philadelphia. LÁSZLÓ, J. 1986, A társas cselekvés megértése, Filozófiai Figyelő, 8, 3—4, 37-54. LÁSZLÓ, J. 1991, Azonos történet különböző nézőpontokból, Magyar Pszichológiai Szemle, 1,3-17. LÁSZLÓ, J. (szerk.) 1997, Élettörténet és megismerés, Tanulmányok Pataki Ferenc tiszteletére, Scientia Humana, Budapest. LÁSZLÓ, J. 1998, Szerep, forgatókönyv, narratívum, Scientia Humana, Budapest. LÁSZLÓ, J. 1997, Narrative organisation of social representations, Papers on Social Representations, 6, 2, 155-172. LÁSZLÓ, J. 1999, Társas tudás, elbeszélés, identitás, A társas tudás modern szociálpszichológiai elméletei, Kairosz-Scientia Humana, Budapest. LÁSZLÓ, J., CUPCHIK, G. C. 1995, The role of affective processes in understanding literary narratives, Empirical Studies of the Arts, 13, 25-37. LÁSZLÓ, J., EHMANN, B. and IMRE, O., 1999, Social representations of history and national identity, XIL, General meeting of the EAESP, Oxford. LÁSZLÓ, J., KISS, Gy., KOVÁCS, A., SALLAY H„ EHMANN, B. ( 1998), A családi szocializáció szerepe a fiatalkori munkanélküliség helyzetéhez való alkalmazkodásban, Scientia Humana, Budapest. LÁSZLÓ, J. és PÓLYA, T. 1997, A narratív perspektíva szerepe kognitív- kulturális kontextusban, In: LÁSZLÓ, J. (szerk.), Élettörténet és megismerés, Tanulmányok Pataki Ferenc tiszteletére, Scientia Humana, Budapest. LEE, B. 1997, Talking Heads, Language, Metalanguage and the Semiotics of Subjectivity, Duke University Press. LESLIE, A. M. 1991, The theory of mind impairment in autism: Evidence for a modular mechanism of development, In: A. WHITEN (ed.), Natural theories of mind: evolution, development, and simulation of everyday mindreading, Blackwell, Oxford, 63-78. LYONS, J. 1995, Linguistic Semantics, Cambridge University Press, New York MARCIA, J. 1988, Common Processes Underlying Ego Identity, Cognitive/Moral Development, and Individuation, In: D. LAPSLEY, C. POWER (eds.), Self, Ego, and Identity, Springer Verlag, New York, 211-226. McADAMS, D. P. 1988, Power, intimacy and the life story: Personological inquiries into identity, Guilford, New York. MEREI, F. 1984, Lélektani Napló /., Az utalás lélektana, Művelődé skutató Intézet, Budapest. MOSCOVICI, S., 1988, Notes towards a description of Social Representations, European Journal of Social Psychology, 18, 211-250. PATAKI, F. 1997, Az önéletírás dramaturgiája: az élettörténeti forgatókönyvek, Pszichológia, 17, 4, 339-389. PÉLEY, B. 1999, Beavatás és tárgykapcsolat. Deviáns és normális életvezetésű fiatalok identitás­alakulásának vizsgálata, PhD értekezés, Pécs. PENNEBAKER, J. W. 1993, Putting Stress into Words: Health, Linguistic, and Therapeutic Implications, Behav. Res. Ther. 31, 539-548.

Next