Szépművészet 3. (1942)

1942 / 1. szám

Kolozsvár: A szenterzsébeti oltár, A székelyderzsi oltár(?), Patócsy Zsófia síremléke, Sükösd György síremlékének részlete, Haller Gábor szarkofágja, Nagyszebeni juharfa-asztal (1597), Magyar­­ötvös házának ajtaja (1586), Sipos Dávid: Ablak .......................................................................... 102—103 — főtere a középkorban.............................................. N­O — A Szent Mihály-templom, a Farkas-utcai ref. templom külső és belső részletek....................... no__m — A Farkas-utcai templom alaprajza....................... 116 — A Ferencrendi zárda alaprajza........................... 113 — A Szent Mihály-templom alaprajza ........... 112 — A Szent Mihály-templom sekrestyeajtaja, a Farkas­utcai templom, szószéke, stallumának díszítése, a Szent Mihály-templom szószéke....................... 118—119 — A Ferencrendi, egykor Dominikánus kolostor refektóriuma és kerengője .................................. 118—119 — Régi és mai városképek, az unitárius kollégium és templom, a Magyar­ utcai ref. templom, a minorita templom, a Toldalagi-Korda-Bánffy­­palota, a ref. kollégium udvara, a Mikes-ház udvara ........................................................................ 118—119 — Építészeti Kiállítás ................................................. 140—141 Kolozsvári Márton és György: Szent György............. 102—103 Komáromi Kacz Endre: Körmenet ......................... 32—33 Kontuly Béla: Csendélet ............................................ 140—141 — Boldog Margit ........................................................ 278—279 Kós András: Képmás.................................................. 140—141 Könyvtábladíszítmények................................................. 52—55 Kraljevic Miroslav: önarckép.................................... 222—223 Krusnyák Károly: Asszonyok.................................... 176—177 Dr. Lechner Jenő és ifj. Lechner Jenő: Az albertfalvai Szent Mihály-templom ........................................ 8—9 Lehoczky György: Falusi háztípusok....................... 37—38 Libera Adalberto: A római „Littorio-palota" terve 8—9 Lőcsei Pál: Pásztor, Apostol ...................................... 200—201 Löffler Béla: Madonna, Munkás..............................238—239 Madarassy Walter: Boldog Margit ................. 278—279 Maggi Cesare: Pietà ..................................................... 220—221 Magyar Mester (XV. sz.): Árpádházi Boldog Margit 278 Manajló Fedor: Templom.......................................... 14°—X4X Marosán Gyula: Szántás ............................................ 32—33 Marosán László: Kútfigurák...................................... 40—43 Mattyasovszky-Zsolnay László: Önarckép, Kettős leányarckép, Csendélet kalitkával, gróf Benyovszky Móric, Erdőtanulmány .................. 32—33 Márffy Ödön: Vázlat a nápolyi halászokhoz, Vörös­hajú nő ..................................................................... 9° 91 Mátyás király nagy címere az Aragóniai címerrel ... 98 — hidegkúti kastályának töredékei ........................... 102—103 Medgyessy Ferenc: Női akt, Szüreti menet, Török-kút 62—63 Megyer-Meyer Antal: Betlehem................................. 284 285 Messina Francesco: Ildefonso Schuster bíboros érsek, Férfi arckép, Ülő nő, Bianca ............................ 220 221 Mestrovic Iván: János evangélista, Pietá, Lázár feltámasztása.............................................................. 222 222 Mezey Artúr: Kékruhás nő ...................................... *4° X4X — Betlehem...................................................... 2®4 Mészöly Géza: Szigetvár, Felhős hegyi táj, Balatoni táj, Hazafelé, Lidó, Szénaboglyák, Szántódi halásztanya .............................................................. 168—169 Mihalovits Miklós: Kékruhás leány ......................... 260—261 Mikus Sándor: Mezítlábas nő..................................... 40—41 Via** Milano: „Fabio Falzi" lakótelep. (Albini, Camus, Palanti építészek)................................................... 8­9 Miskolczy Ferenc: Boldog Margit ........................... 278—279 Molnár C. Pál: Assisi................................................ x5°—*5* — Angyali üdvözlet................................................... 216—217 — Szent Imre születése............................................. 254—255 — Szent Ferenc .......................................................... 259 — Betlehem .............................................................. 284—285 Munkácsy Mihály: Milton: Tanulmány Miltonhoz 240—241 M. Haltenberger Anna: Pihenés ............................... 239 Nagy Imre: Krumpliszedés...................................... 14°—*4* Nagyvárad látképe. XVI. század ............................. 102—103 Nervi Pier Luigi: Stadion .......................................... 8—9 N. Kovács Mária: Tavasz..................................... 150—151 Ohmann Béla : Szent Gellért...................................... 62—63 — A Kormányzó úr ő Főméltósága, A keresztény hadak győzelmét hirdető budavári angyal eredeti mintája, Árpád, Ozorai Pipó, Szent István, Klebelsberg-síremlék, Az Ybl-család síremléke 234—235 — Páduai Szent Antal............................................... 254—255 — Boldog Margit ........................................................ 278—279 Olgyay Ferenc: Alföld ................................................ 230—231 Orsós Ferenc: A hortobágyi csárda előtt, Vihar előtt 142—143 Pátzay Pál: Nővérek.................................................. 62—63 — Férfi alak, Nyár, Fürdés után, Tóth Zoltán arc­képe, Bernáth Aurél arcképe, Tégladombormű, Zsigmond­ király relief ............................................ 168—169 — Apostolok, Pietá .................................................... 254—255 Pausz Ilona művei........................................................ 238—239 Pettenkofen August: Vándorló cigányok ..................... 230—231 Pica Agnoldomenico: Kiállítási torony..................... 8—9 Pomi Alessandro: Anya................................................ 220—221 Ponti­nio: Palazzo Montecatini. Milano................. 8—9 Pontinia: Vízvezeték .................................................... 8—9 Piccolo: Szálloda, Seb­ren, Líbia ............................. 8—9 Quaglino Aurelio: Fegyveres Victoria ............. 220—221 Rácz György—Zárai Lukács: Az ONCSA nagytétényi mintaháza ............................................................... 8—9 Rippl-Rónai József: Tollrajzok ................................. 49—50 — Somogyi parasztok a görgetegi csárdában, Kugli­zók, Öreg hölgy, Kalitkás nő, Karácsony ..... 62—63 Róma. A Fasiszta Párt Kiállítási Csarnoka. (Libera, De Rienzi, Guerini építészek) ............................. 8—9 — „Foro Mussolini" .................................................. 62—63 Római Egyházművészeti Kiállítás 1934. Magyar terem ........................................................................ 62—63 Római Világkiállítás „Civiltà Italiana" pavilonjának modellje .................................................................. 8—9 — Kongresszusi palotájának modellje..................... 8—9 Rubino Edoardo: Anya, Éva ..................................... 220—221 Rudnay Gyula: Családi kör ............................... 140—14X — Krisztus Pilátus előtt, Völgyben, Kurucok, Tájkép szekérrel, Szegénylegény, Mulatozó társaság, Tájkép, Madárdal, Jászberényi táj, Erdő széle, Bábonyi táj.............................. *88 189 — Vidám társaság........................................................ 216 217 Ruttkay György: Csodaszarvas................................. 238—239 R. Nyiry Lili: Csipkerózsa....................................... 238—239 Sabaudia látképe............................................................ 8­9 Salietti Alberto: Nő vörösben és kékben................ 220—221 Santagata Antonio Giuseppe: Repülő.......................... 220—221 Lauter Wilhelm: Nyugati front................................. 222 223 Sárkány Gyula: Páholyban .......................................260—261

Next