Tanulmányok a neveléstudomány köréből 1965
TANULMÁNYOK A NEVELÉSTUDOMÁNY KÖRÉBŐL 1965 A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottsága nyolcadik gyűjteményébe felvett tanulmányok egy része meggyőzően bizonyítja a nevelés növekvő szerepét, a tudományos tervezés szükségességét, az iskola jó pedagógiai vezetésének, a tanulói aktivitás fokozásának és a módszertani szemlélet megújulásának fontosságát. Más szerzők az elmúlt húsz év eredményeit értékelik a fizika tanításában, a napközi otthoni nevelésben, a főiskolai pszichológiai és pedagógiai oktatásban, a neveléstörténeti kutatásban és az iskolarendszerű felnőttnevelésben. A tanulmányokat eredeti dokumentumok egészítik ki a felszabadulás évének köznevelési törekvéseiről. Az eddigiekhez hasonlóan az írások egyaránt szólnak a pedagógia tudományos művelőihez, a gyakorló pedagógusokhoz és a pedagógia iránt érdeklődő minden olvasóhoz. AKADÉMIAI KIADÓ BUDAPEST