MŰVÉSZETTÖRTÉNETI ÉRTESÍTŐ 45. ÉVFOLYAM (1996)

1996 / 1-2. sz. - TARTALOMJEGYZÉK

TARTALOMJEGYZÉK Balogh Ilona Klára: Wasser und Wein. Zwei Dinge des Lebens. Krems, Kunsthalle, 1995. május 20.-október 9 308-309 Beke László „Művészet/Elmélet" című kandidátusi értekezésének vitája 320-325 Berecz Ágnes: „A vászonfalba ablakot vájtam..." Hantai Simon festészetéről 35-46 Boda Zsuzsanna: Egységes hármasság - 18. századi trifrons Szentháromság-szobor a Magyar Nemzeti Ga­lériában 274-276 Buzási Enikő „Egy arcképfestő pálya keresztmetszete: Mányoki Ádám (1673-1757)" című kandidátusi értekezésének vitája 331-340 Cabello, Juan, valamint Dávid Ferenc, Wehli Tünde, Derdák Éva, Bérci László, Sedlmayr János, Szekér György: A tari Szent Mihály-templom és udvarház. Tanulmányok. Művészettörténeti Füzetek 22. Buda­pest 1993. Ism. Papp Szilárd 143-151 Cennerné Wilhelm­ Gizella (1921-1995). Galavics Géza megemlékezése 297-301 Cifka Brigitta: Wilhelm von Kaulbach magyar tanítványa, báró Prónay István 294-296 Eörsi Anna: Egy ritka ikonográfiai típus: Krisztus létrán a keresztre megy 47-60 Fábr\/ Eszter: Petrus Christus. The Renaissance Master of Bruges. New York, The Metropolitan Museum of Art, 1994. április 11-július 31 302-303 Ferkai András: Buda építészete a két világháború között. Művészeti emlékek. Az MTA Művészettörténeti Kutatóintézetének kiadványa. Budapest 1995. Ism. Végh János 154-156 Fodor Zita: Képzőművészet és mozgásművészet kapcsolata. Palasovszky Ödön: A Lényegretörő Színház 1-33 Galavics Géza: Cennerné Wilhelm­ Gizella (1921-1995) 297-301 Grotte András: Kísérlet néhány magyarországi ötvösjegy feloldására IV. Pécsi ötvösök 245-265 Gulyás Gizella: Nagybecskerek Nagybánya bűvöletében. A Délvidék művésztelepi mozgalmai az I. világ­háborúig 69-82 Horváth Hilda: Radisics Jenő és Samuel Bing levélváltása (1888). Adalékok a hazai japanizmus történetéhez.. 123-129 Kelényi György/ „Melchior Hefele (1716-1794) életműve" című kandidátusi értekezésének vitája 326-330 Kemény János: Adalékok a kecskeméti művésztelep megalakításához 131-142 Koppány Tibor: Franz Zinner, az Esterházy-hercegek kertépítő mérnöke 283-288 Kovács Zoltán: Antropomorf Szentháromság-ábrázolások a középkori Magyarországon. Újabb adatok a típus ikonográfiájához 187-202 Kuczinska, Jadviga: A besztercebányai keresztelőmedencéről és mesteréről 61-68 Mikó Árpád: Bornemisza (Abstemius) Pál végrendelete 1577-ből. Adatok a nyitrai, az óbudai, a veszprémi és a gyulafehérvári egyház középkori kincseinek sorsához 203-221 Mojzer Anna: II. Rudolf magyar király cseh királlyá koronázása. Kéziratos követjelentés a portugál királyi ház iratai között 100-106 Németh István: 18. századi antwerpeni kismesterek életképei Magyarországon 223-233 Németh István: Johannes Vermeer. Washington, National Gallery of Art; Hága, Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis, 1995-1996; Delftse Meesters, tijdgenoten van Vermeer. Delft, Stedelijk Museum Het Prinsenhof, 1996 306-307 Papi, Gianni: Antiveduto Gramatica. Soncino, 1995. Ism. Szigethi Ágnes 151-154 Papp Szilárd, Juan Cabello, valamint Dávid Ferenc, Wehli Tünde, Derdák Éva, Bérci László, Sedlmayr János, Szekér György: A tari Szent Mihály-templom és udvarház. Tanulmányok. Művészettörténeti Füzetek 22. Budapest 1993 143-151 Passuth Krisztina „Közép-európai avantgarde 1907-1927" című doktori téziseinek vitája 313-319 Pötzl, Karl M.: 18. századi osztrák fémszobrok ötvözeteiről 289-293 Rozsondai Marianne: A könyvkötőművész Hunyady József (1907-1983) 83-88 Schemper-Sparholz, Ingeborg: Lovasszobor az oltáron. Georg Raphael Donner pozsonyi főoltáráról, Joseph Thaddäus Stammel gráci Szent Márton-oltárával összehasonlítva 157-168 Sevciková, Zuzana: 13. századi trónoló Madonna-szobor Dunajská Luznán: A „misérdi Madonna" újra­felfedezése 267-273 Sisa József: Az 1994-es Opus mirable-díj 156 Sisa József: Magyar építészek külföldi tanulmányai a 19. század második felében 169-186 Sugár István: Gróf Barkóczy Ferenc egri püspök Felsőtárkányban építtetett Fuorcontrasti kastélya és annak 1761. július 17-i leltára 107-121 Szigethi Ágnes: Gianni Papi: Antiveduto Gramatica. Soncino, 1995 151-154 Szilárdfy Zoltán: A királyhelmeci Szentlélek-templom főoltárképének ikonográfiája 277-282 Tátrai Vilmos: Tiziano: Amor Sacro e Amor profano. Róma, Palazzo delle Esposizioni, 1995. március 22.­május 22 304-305 Tímár Árpád: Aranyérmek, ezüstkoszorúk. Művészetkultusz és műpártolás Magyarországon a 19. század­ban. Magyar Nemzeti Galéria, 1995. június-november 310-312 Turai Hedvig: Az önarckép Anna Margit korai munkáiban (1930-1944) 89-99 Végh János: Ferkai András: Buda építészete a két világháború között. Művészeti emlékek. Az MTA Mű­vészettörténeti Kutatóintézetének kiadványa, Budapest 1995 154-156 Zlinszkyné Sternegg Mária: Remekbe készült debreceni almáriomos asztalok 235-243 2

Next