Magazin Sălăjean, ianuarie 2009 (Anul 14, nr. 1-19)

2009-01-14 / nr. 7

Explozie de viroze și pneumonii Săptămâna trecută, sălăjenii nu au stat prea bine la capitolul sănătate, în perioada 5-11 ianuarie 2009 au fost înregistrate la Autoritatea de Sănătate Publică (ASP) Sălaj 342 de cazuri de viroze respiratorii, în creștere cu 643 la sută față de săptămâna anterioară, și 185 de cazuri de pneumonii acute, în creștere cu 143 la sută față de intervalul anterior. Astfel, dintr-un total de 527 de bolnavi, 54 au necesitat tratament în regim de spitalizare. "Patru dintre cei internați au fost diagnosticați cu viroze respiratorii, iar 50 cu pneumonie. Persoanele cele mai afectate aparțin grupei de vârstă 15 - 44 ani, la care au fost depistate 217 cazuri, în rândul copiilor sub cinci ani s-au înregistrat 113 cazuri, cu 29 de spitalizări, iar la grupa de vârstă 5-14 ani au fost 98 de îmbolnăviri", ne-a comunicat Mihai Cheșel, purtătorul de cuvânt al ASP Sălaj. în perioada sărbătorilor de iarnă, numărul celor care s-au adresat medicului pentru tratarea virozelor sau pneumoniilor a fost redus, prezentându-se doar cei cu afecțiuni mai severe, însă, după încheierea sărbătorilor, se constată creșteri semnificative ale numărului de persoane care apelează la serviciile medicale. Așadar, cu toate că procentul de creștere poate părea foarte mare, numărul îmbolnăvirilor se încadrează în media anilor anteriori, în 2008, în intervalul similar, s-au înregistrat 210 cazuri de viroze respiratorii și 202 cazuri de pneumonii. Din fericire, până în prezent, nu sa înregistrat niciun caz de îmbolnăvire cu virusul gripal. Campania de vaccinare gratuită a populației împotriva gripei, demarată la 8 octombrie 2008, va continua și pe parcursul lunii ianuarie. Au fost vaccinate 46.100 persoane, existând în stocurile din teritoriu încă 800 de doze de vaccin antigripal. în aceasta săptămână, s-au primit de la Ministerul Sănătății încă 500 de doze de vaccin antigripal, ce va trebui administrat pe parcursul lunii în curs. ■ Mihaela OPREA Fumatul interzis în cluburi și discoteci De la 1 ianuarie 2009, în restaurante și baruri, spațiile pentru fumat trebuie să reprezinte maxim 50 la sută din suprafața spațiului alocat clienților și este obligatoriu să se asigure ventilarea și izolarea lor de spațiile pentru nefumători. pagina 5 Dorel Oros a revenit în funcția de director al Direcției Silvice Zalău . Cum era de așteptat, după demiterea sa din fruntea Regiei Naționale a Pădurilor (RNP) Romsilva, Dorel Oros s-a întors în Sălaj, mai precis a revenit în biroul său de director al Direcției Silvice Zalău. pagina 2 Sanitar revine la proteste dacă noul guvern nu aprobă majorările salariate Potrivit acordului, în cursul anului 2009, angajații din sistemul sanitar vor primi trei prime de stabilitate (față de două primite anul trecut), vor primi o primă de vacanță și un spor de prevenție sanitară care va crește de la 11 la 15 la sută. pagina 3 Trecea fanfara militară! Ordonanța de Guvern care interzice cumulul pensiei cu al salariului în sistemul bugetar are efecte nebănuite. Astfel, dacă despre situația pensionarilor medici, actori sau profesori s-au scris și s-au spus deja destule, cine și-ar fi putut închipui că noile modificări legislative ar putea lăsa Zalăul fără fanfara aflată în subordinea Primăriei. pagina 4 Spectacol Eminescu la Consiliul Județean Consiliul Județean Sălaj, Biblioteca Județeană „Ioniță Scipione Bădescu" și Liceul de Artă „Ioan Sima" din Zalău vă invită joi, 15 ianuarie, la spectacolul aniversar „Trebuiau să poarte un nume... Eminescu". Spectacolul, care va cuprinde recitaluri de poezie și de muzică, se va desfășura în sala de ședințe a Consiliului Județean începând cu ora 14. ■ D. S. Cabinet Avocat Hîrza Radu Călin angajăm secretară CV-urile se depun cu poză, la sediul din str. T. Vladimirescu, dl. Flora, ap. 5. Relații suplimentare la sediul nostru sau la telefon 0260662911, între orele 8.00 - 15.00 4