Magazin Sălăjean, ianuarie 2010 (Anul 15, nr. 1-19)

2010-01-22 / nr. 14

6........................................................................................ Magazin Sălăjean Vineri, 22 ianuarie 2010 România, prezentă cu 26 de sportivi la Jocurile Olimpice de iarnă de la Vancouver Delegația României care va participa la Jocurile Olimpice de iarnă de la Vancouver va avea în componență 26 de sportivi, a stabilit CEx. al Comitetului Olimpic și Sportiv Român. Echipa ce va reprezenta România la Jocurile Olimpice de iarnă de la Vancouver are următoarea componență: biatlon - Réka Ferencz, Mihaela Sabina Purdea, Dana Elena Plotogea, Eva Tófalvi, Alexandra Raluca Stoian; schi alpin - Edit Miklós, Ioan Gabriel Nan, Dragoș Staicu; schi fond - Monika György, Petrică Hogiu, Paul Constantin Pepene; bob - Ioan Dănuț Covalciuc, Florin Crăciun, Nicolae Istrate, Ionuț Andrei, Alina Savin, Carmen Radenovic; sanie - Anghel Andrei, Cosmin Chetroiu, Paul Ifrim, Raluca Stramaturaru, Violeta Stamaturaru, Mihaela Chiras, Valentin Crețu, Ionuș Taran; patinaj - Zoltán Kelemen. Delegația României s-ar putea mări, deoarece unii sportivi sunt încă în cursa de calificare pentru această competiție. de Jocurile Olimpice de iarnă la Vancouver sunt programate în perioada 12-28 februarie. Belodedici, cel mai titrat fotbalist român? O nouă dilemă în fotbalul românesc! Cine este cel mai titrat fotbalist? Cu 17 trofee în vitrină, printre care două Cupe ale Campionilor, Miodrag Belodedici pare să fie în pole-position. Lăcătuș are patru trofee în plus, însă numai o singură Cupă a Campionilor. Fostul mare portar al Stelei, Helmuth Duckadam, înclină balanța spre Belodedici, pe care îl aseamănă cu legendarul Beckenbauer. Sunt foarte puțini jucători în lume care se pot lăuda cu o asemenea performanță. Din punctul meu de vedere, Belo a fost cel mai bun libero din lume. Un fel de Beckenbauer al României", a declarat Helmuth Duckadam pentru gsp.ro. "Sunt cel mai titrat fotbalist român pentru faptul că am cîștigat de două ori Cupa Campionilor. Anul viitor se împlinesc 20 de ani de la câștigarea trofeului cu Steaua Roșie. Nu vorbim aici de notorietate, ci doar de rezultate", a spus Miodrag Belodedici. Mutu, cel mai bun atacant din Europa! Mutu a înscris 7 goluri în 15 zile, iar reacția lui Răzvan Lucescu este așteptată de toți jucătorii naționalei. Colegul Marica speră ca selecționerul să revină la sentimente mai bune față de atacantul Florentinei. Mutu a înscris miercuri seara două goluri în victoria Fiorentinei, 3-2 în fața lui Lazio. Certat cu Răzvan Lucescu după aventurile nocturne din cantonamentele naționalei, Mutu așteaptă să fie convocat. Colegul Marica îl vrea în atac și spune că „Briliantul" nu ar trebui judecat pentru viața sa privată, ci doar în funcție de ce arată în teren. Hănescu, învins fără drept de apel de Federer Victor Hănescu, numărul 47 mondial, a pornit cu șansa parcului de Crăciun în duelul cu Federer, favoritul numărul unu al competiției de la Melbourne și a reușit doar rareori să-i pună probleme adversarului. La fel ca în precedentele trei întâlniri dintre cei doi, Roger Federer s-a impus fără a pierde vreun set în fața românului. încă din start, Federer a profitat de jocul "moale" al românului și a câștigat primele trei game-uri, arătând o formă mult mai bună decât în primul tur, când l-a învins chinuit pe Igor Andreev. Jocul destul de static al lui Hănescu, care preferă schimburile de pe fundul terenului, având în vedere că mobilitatea nu este deloc punctul său forte, i-a convenit de minune elvețianului, care s-a impus în primul set după ce a mai reușit încă un break. în al doilea set, Hănescu s-a simțit parcă ceva mai bine și a reușit săși fructifice mai bine punctele forte, schimbările dese de direcție și reverul în lung de linie. Fiecare jucător a reușit săși câștige serviciul până la 4-3, când Federer a reușit un nou break, pentru ca apoi să câștige setul pe propriul serviciu. Setul trei a început dezastruos pentru Victor, cu un break al lui Federer, care în câteva minute conducea deja cu 4-0. Hănescu a reușit apoi să câștige două game-uri pe propriul serviciu, însă i-a fost imposibil să revină, astfel că elvețianul s-a impus și de această dată. Kelemen, locul 18 la Campionatele europene de patinaj artistic Zoltán Kelemen (23 de ani) a ocupat locul 18 în finala de seniori a Campionatelor Europene care se desfășoară în Estonia. Pentru prima dată în ultimii patru ani, România urcă în clasamentul pe națiuni, datorită calificării aduse de Zoltán Kelemen. Acesta a reușit un triplu Axel, cel mai dificil element din gama celor șase sărituri. Niculescu și Olaru, calificate în turul 2 al probei de dublu de la Australian Open! Perechea Monica Niculescu (România)/Yung-Jan Chan (Taipei) s-a impus, joi, în fața cuplului australian Monique Adamczak/ Nicole Kriz, scor 6-3, 6-1, într-un meci din primul tur al turneului de Mare șlem Australian Open, informează site-ul oficial al competiției: în turul 2, cele două vor juca împotriva învingătoarei din partida Casey Dellacqua (Australia)/Marina Erakovic (Noua Zeelandă)- Alia Kudriareva/ Ekaterina Makareva (Rusia). Perechea Raluca Olaru (România)/Olga Savciuk (Ucraina) s-a calificat la rândul său în turul 2, după ce a trecut de cuplul Akgul Amanmuradova (Uzbekistan)/ Tamarine Tanasugarn (Thailanda), scor 4- 6, 6-1, 6-2. Olaru și Savciuk vor întâlni în următorul meci perechea formată de surorile Williams, cap de serie numărul 2. Cuplul Sorana Cârstea (România) /Anastasia Pavliucenkova (Rusia) a fost învins de perechea Maria Kirilenko (Rusia)/Agnieszka Radwanska (Polonia), scor 0-6, 7-6, 2-6. Singura pereche românească de la Australian Open, formată din Alexandra Dulgheru și Edina Gallovits a fost eliminată în primul tur, după ce a fost învinsă de cuplul Carly Gullickson (Statele Unite)/Vladimira Uhlizova (Cehia), scor 3- 6, 6-3, 3-6.