Magazin Sălăjean, august 2010 (Anul 15, nr. 146-167)

2010-08-02 / nr. 146

Zile de criză Zilele Zalăului au fost anul acesta doar una. Sâmbătă. Din cauza crizei economice, manifestările au fost mai puține, fără anvergura anilor trecuți, cel puțin în ceea ce privește „capurile de afiș", accentul fiind pus pe „oferta" locală, în primul rând a ansamblurilor folclorice „Porolissum" și „Columna", ansambluri sărbătorite la împlinirea a 15 ani de activitate. Oficial, Zilele 2010 au avut loc în primul rând datorită sprijinului primit de Primărie din partea unor sponsori, cei mai importanți fiind Tenaris Silcotub și BRD. paginile 2-3 Barajul Vârșolț, la cel mai mare volum de apă din istorie Acumularea de la Vârșolț a atins, săptămâna trecută, cel mai mare volum de apă înmagazinat în ultimii 31 de ani, când a fost pus în funcțiune. Potrivit unui comunicat de presă al Sistemului de Gospodărire a Apelor (SGA) Sălaj, în intervalul 24-29 iulie, viiturile formate pe râul Crasna au fost atenuate în totalitate în barajul de la Vârșolț, volumul de apă reținut astfel fiind de 10,5 milioane de metri cubi. wmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm pagina 12 Pamfil Vlaicu, directorul Ansamblului artistic „Porolissum”. „Folclorul românesc este inepuizabil” Pamfil Vlaicu s-a născut în 3 mai 1950 în satul Răstolțu Deșert, comuna Agrij, județul Sălaj. A absolvit Liceul Teoretic Zalău, promoția 1969 și Facultatea de Biologie - Geografie - secția Pedagogie, 1974. Din 1976 până în 2008 a fost director la Casa Municipală de Cultură Zalău, iar din 18 decembrie 2008 în prezent director al Ansamblului artistic „Porolissum" și referent la Casa Municipală de Cultură. Și în contextul împlinirii a 15 de activitate a ansamblurilor „Porolissum" și „Columna", a Zilelor Zalăului, vă oferim materialul de față. pagina 4 Trei angajați "zboară" din Consiliul Județean Sălaj Cei 133 de angajați ai aparatului de specialitate al Consiliului Județean (CJ) Sălaj pot răsufla ușurați, după ce au scăpat de disponibilizări. Tiberiu Marc, președintele instituției, susține că nu s-au impus reduceri de personal, întrucât aparatul nu depășea normative impuse recent de către Guvern. Au fost ocoliți de disponibilizări angajații de la Muzeul Județean de Istorie și Artă Zalău, cei de la Biblioteca Județeană "Ioniță Scipione Bădescu", Ansamblul Folcloric "Meseșul", Școala Populară de Arte și Meserii, Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale, dar și salariații Direcției de Pază, Protocol și Administrativ. pagina 5 Reguli noi privind operațiunile intracomunitare Direcția Generală a Finanțelor Publice (DGFP) Sălaj face cunoscut contribuabililor, persoanelor impozabile și persoanelor juridice neimpozabile înregistrate în scopuri de TVA, care intenționează să desfășoare după data de 1 august 2010 operațiuni intracomunitare că trebuie să solicite organelor fiscale competente înscrierea în Registrul operatorilor intracomunitari, înainte de efectuarea respectivelor operațiuni. pagina 5 ZONĂ REZIDENȚIALA Brădet, str. Pariului Nr. 2 (lângă lac) disponibil și prin prograil „PRIMA CASA* Tel. 0260 616222,0742137200,0734 771174