Magazin Sălăjean, ianuarie 2011 (Anul 16, nr. 1-19)

2011-01-14 / nr. 8

Cotidian de informație, opinie și publicitate Nr. 8(3.408) Vineri, 14 ianuarie 2011 De frica sancțiunilor. Unitățile medicale ascund infecțiile intraspitalicești Peste 8.200 de români au luat boli din spitale în 2010, iar acesta este doar numărul infecțiilor arătat de statisticile Ministerului Sănătății (MS). în realitate, numărul pacienților care s-au internat cu o boală și au plecat acasă cu alta, după ce au contactat infecții în spitale este mult mai mare, dar ascuns sub preș, precum gunoiul pisicii, de medici și directori, preocupați în primul rând de imaginea lor și nu de starea de sănătate a celor care le ajung pe mână. pagina 3 Atin Zalău. Părinții se grăbesc să-și înscrie copiii în clasa întâi pagina 4 www.magazinsalajean.ro 12 pagini -1,5 lei Deocamdată, Gripa se ține departe de Sălaj Nu a început bine noul an, că mai multe cazuri de gripă au fost depistate pe teritoriul României, în ciuda campaniei de vaccinare desfășurate de Ministerul Sănătății. Astfel, au fost depistate trei persoane care au contactat virus AH1N1 și un alt bolnav care a contactat virusul gripal AH3N2. pagina 2 Cartofi infectați pe piața sălăjeană La producătorii agricoli din zona Crasna, Bănișor și Sâg s-au găsit cartofi infectați cu bacteriile "putregaiul brun" și "pătarea inelară". Boala afectează cartoful în întregime, acesta nemaiputând fi consumat. Mai mult, după cum a apreciat Nicolae Jugresian, șeful Unității Fitosanitare din Zalău, "fiind un organism de carantină, care se propagă foarte repede, cantitatea de cartofi infectată trebuie distrusă. pagina 2 Din acest an, primăriile nu mai plătesc asistații sociali începând cu acest an, beneficiarii Legii 416/2001 nu vor mai primi bani prin primării, ci prin Agențiile de Prestații Sociale. Edilii vor avea de întocmit doar dosarele asistaților sociali, îi vor repartiza la activitățile gospodărești din localitate și îi vor ponta. pagina 3 Pentru a treia oară, Chiș Filonaș revine la șefia Casei de Pensii Sălaj Fostul director al Casei Județene de Pensii Sălaj, Filonaș Chiș, destituit în octombrie 2009, și-a recâștigat pentru a doua oară postul în instanță, fiind repus în funcție începând cu data de 10 ianuarie, după ce mai ocupase funcția de șef al instituției, timp de trei zile, în lunna mai a anului trecut. Potrivit sentinței date în instanță, Filonaș Chiș urmează să primească despăgubiri privind veniturile de care a fost lipsit ca urmare a eliberării sale din funcție. "A fost un proces la înalta Curte de Casație și Justiție, pentru suspendarea ordinului de demitere și fondul procesului la Curtea de Apel Cluj și am câștigat ambele procese. In urma lor și a solicitării mele, am fost repus în funcția de director executiv al Casei Județene de Pensii Sălaj începând cu data de 10 ianuarie, conform ordinului", a declarat joi, Filonaș Chiș. Sentința Curții de Apel Cluj, din noiembrie 2010, anulează ordinul de demitere a lui Chiș și "dispune reintegrarea reclamantului în funcția de conducere deținută anterior". Același act obligă statul la plata către reclamant a despăgubirilor egale cu valoarea salariilor, indemnizațiilor și sporurilor de care acesta a fost lipsit, ca urmare a eliberării sale din funcție, până la data reintegrării în funcție a reclamantului, alături de plata a 10.000 de lei, cu titlu de daune morale. Funcția de director al CJP Sălaj fusese ocupată, până în prezent, de Luminița Nemeș. ■ M.OPREA 4