Magazin Sălăjean, noiembrie 2012 (Anul 17, nr. 208-228)

2012-11-27 / nr. 226

^ Marți, 27 Noiembrie 2012 Magazin Sălăjean CSM Zalău a transferat o vicecampioană europeană într-o perioadă în care atletismul sălăjean trece prin momente destul de delicate la nivel de seniori. Clubul Sportiv Municipal Zalău a reușit să transfere o vicecampioană europeană și o triplă campioană națională. După trei ani în care a reperezentat Clubul Sportiv Municipal Onești, Daniela Cârlan, atletă în vârstă de 32 de ani, a ales să se transfere la CSM Zalău. "Eu am purtat o discuție cu CSM Zalău și în urmă cu trei ani, dar am ales în cele din urmă CSM Onești, pentru că acolo era o echipă mai bună. La fel și acum, am ales CSM Zalău pentru a alcătui o echipă competitivă", spune sportiva de 32 de ani, care a semnat ieri un contract valabil pe o perioadă de un an cu CSM Zalău. Daniela Cârlan se va pregăti la Sibiu orașul său natal, primul concurs oficial la care va concura pentru CSM Zalău fiind programat în vara anului viitor Campionatul Național, proba de 10.000 de metri. "Obiectivul stabilit pentru acest concurs este clasarea pe unul din primele trei locuri", ne-a dezvăluit atleta antrenată de Lorena Boberschi. Proaspăta atletă a CSM Zalău a cunoscut gustul succesului încă de pe vremea junioratului, când a devenit vicecampioană europeană în proba de 5.000 de metri. A mai obținut un loc cinci la Campionatul Mondial, tot pe vremea când alerga la junioare, iar la nivel național, cele mai bune rezultate sunt trei titluri de campioană națională în proba de maraton, obținute în 2009, 2010 și 2011. Daniela Cârlan alergat și la Jocurile Olimpice de la Atena, din 2004, clasându-se pe locul 37 în proba de 20 de kilometri marș. în proba pe echipe, sportiva va alerga alături de Alin Nițuleasa, sportivă antrenată tot de Lorena Boberschi și Paula Torodan, atletă pregătită de Mirel Seișanu. Galeriile Rematului și Phoenixului își dau mâna împotriva adversarilor O parte dintre suporterii Rematului se vor afla miercuri în galeria echipei Phoenix, la meciul de pe teren propriu cu Dinamo București Derby-ul sălăjean de sâmbătă seara, dintre campioana Remat Zalău și nou-promovata Phoenix Șimleu Silvaniei, încheiat cu victoria în trei seturi a formației de sub Măgura, a fost o dispută doar pe teren, nu și în tribună. Galeriile celor două echipe s-au întâlnit înaintea partidei, șefii de galerie, Călin Lucaci (Remat Zalău) și Dobai Zoltán (Phoenix Șimleu) stabilind ca fiecare să-și susțină propria echipă, fără a scanda împotriva adversarilor. Zis și făcut! Ba mai mult, la un moment dat, galeria Rematului a început să scandeze "Șimleul bate Dinamo", făcând referire la partida retur din sferturile de finală ale Cupei României, programată miercuri, la Șimleu Silvaniei. Cei doi lideri de galerie s-au întâlnit și la finalul meciului. "I-am felicitat pentru victorie și am ajuns la o înțelegere, să ne ajutăm în partidele următoare. Ei au avut inițiativa, spunând că vor veni să ne susțină în ultimul meci din Liga Campionilor, iar în cazul acesta am convenit să îi ajutăm și noi la meciul de miercuri cu Dinamo", ne-a declarat liderul de galerie al Regatului. "încă dinaintea partidei le-am spus celor de la Zalău că între noi, galeriile, nu are de ce să existe niciun fel de rivalitate. Fiecare ne-am susținut propria echipă pe tot parcursul jocului, iar la final am stabilit să ne ajutăm reciproc la următoarele meciuri", a afirmat Dobai Zoltán - șeful galeriei șimleuane. Titlul de campioană, doar un vis frumos pentru Remat Zalău Chiar dacă totul se va decide în partea a doua a campionatului, ceea ce înseamnă că Remat Zalău poate deveni campioană și dacă încheie sezonul regulat pe poziția a VIII-a, titlul cu numărul patru începe să devină doar un vis frumos pentru formația de la poalele Meseșului. Cu trei etape înainte de finalul turului Diviziei A1, campioana ultimelor trei sezoane se situează pe cm rușinos loc opt, la zece puncte în spatele liderului Unirea Dej - o poziție și un parcurs al primelor opt etape ce demonstrează că la echipa zălăuană lucrurile nu merg deloc bine, în ciuda bugetului de 2,3 milioane, asigurat în mare parte de la bugetul local. Numit președinte al clubului în urmă cu mai bine de două săptămâni, Stelian Petroviță nu a dorit să comenteze evoluția echipei din partida de sâmbătă, cu toate că a fost prezent la meci. "Nu pot trage nicio concluzie până nu stăm de vorbă cu toți cei implicați. Azi (ieri, n.r.) nu am putut să ne întâlnim, fiindcă antrenorul le-a dat liber jucătorilor. Vom avea mâine o ședință, pentru că trebuie să ascultăm părerea fiecăruia, după care vom lua măsurile care se impun", a declarat secretarul Primăriei Zalău. La prima vedere pare foarte simplu schimbarea antrenorului și înlocuirea a trei jucători, pe posturile de extremă, fals și coordonator. Pe postul de extremă, brazilianul Robinson Dvoranen a dezamăgit aproape în toate partidele, cu toate că are un venit lunar de aproximativ 6.000 de euro și a fost adus cu surle și trâmbițe de fostul team-manager Cristian Ciobănescu. Nici ridicătorul Andrei Stoian și falsul Șerban Pașcan nu au rupt gura târgului, iar în aceste condiții este cât se poate de simplu de înțeles parcursul jenant al Rematului din primele opt etape. Ceea ce urmează în ultimele trei etape pentru echipa zălăuană nu pare deloc mai simplu decât ceea ce a fost în primele opt runde. Remat Zalău urmează să primească sâmbătă vizita ocupantei locului secund. Explorări Baia Mare, iar în penultima etapă, campioana va juca pe terenul liderului, Unirea Dej, unde s-a impus foarte greu și în sezonul trecut. Turul se va încheia pe teren propriu pentru echipa zălăuană, care va primi vizita Stelei. Rubrică realizată de Marius Morar