Magazin Sălăjean, ianuarie 2013 (Anul 18, nr. 1-19)

2013-01-30 / nr. 18

Magazin Sălăjean Miercuri, 30 ianuarie 20137 Noua echipă de baschet a Zalăului a învins campioana României "U" Mobitelco BT Cluj - Asestar BD Zalău 58 - 64 Marius Morar înființată în luna aprilie a anului trecut, la inițiativa tânărului zălăuan Mihai Mărieș, echipa masculină de baschet, Asestar BD Zalău, a reușit să susțină, în ultima perioadă, primele meciuri amicale. Ultimul și cel mai important a avut loc vineri, la Cluj, în compania juniorilor născuți în 1997, de la Universitatea Mobitelco Cluj, în ciuda faptului că evoluau pe terenul campioanei ultimelor două ediții ale Campionatului Național de baschet(Under 16), zălăuanii coordonați de Mihai Mărieș au avut o evoluție foarte bună, impresionând publicul prezent la sală. Asestar BC Zalău a reușit să se impună la final la o diferență de șase puncte, 64 - 58, după ce a fost condusă la finalul primelor trei sferturi. "A fost un meci greu, mai ales că o parte din jucători au acuzat la ora meciului anumite probleme de sănătate. A fost o partidă spectaculoasă în adevăratul sens al cuvântului, în condițiile în care am fost conduși trei reprize. îmi felicit jucătorii pentru tăria și abnegația de care au dat dovadă în abordarea acestui meci, reușind să revină de două ori și să învingă la final la o diferență de șase puncte. Sigur că această victorie este doar una de moral, fiind vorba doar de un meci amical. Ne face însă să fim mult mai ambițioși pe viitor, mai ales că, după acest meci, am realizat că, într-adevăr, putem obține ceea ce ne dorim cu această echipă. Dorim ca această victorie să fie în memoria domnului profesor Bumbaș Dan Cristian", ne-a declarat Mihai Mărieș. Asestat BC Zalău, Dan Hășmășan, Gabriel Brusturean, Horațiu Hudin, Horia Margin, Pusok Gellert, Andrei Opriș, Andrei Petrean, Andrei Mănăilă, Cristian Cozma, Alin Ardelean, George Hudula, Bogdan Fodoca și István Piros. Antrenor: Mihai Mărieș. Măști, dans și cântec, la Balul Fărșangului Copiii și tinerii din Cehu Silvaniei vor alunga iarna sâmbătă, 2 februarie, de la ora 18, în cadrul tradiționalului Bal al Fărșangului, ce va avea loc la Casa de Cultură Orășenească din Cehu Silvaniei. Evenimentul este organizat de către Centrul de Cultură și Artă al Județului Sălaj, Primăria Cehu Silvaniei și Casa de Cultură din localitate. Fărșangul este un vechi obicei maghiar, de alungare a iernii. Cu această ocazie, copiii și tinerii se maschează, balul fiind un prilej de dans, de cântec și voie bună. ■ A.V. Elevii din Sărmășag - preocupați de reciclarea deșeurilor Mihaela Moldovan O campanie de conștientizare pe tema reciclării deșeurilor va fi desfășurată, mâine, la Școala Gimnazială din Sărmășag, activitatea ecologică urmând să fie înscrisă în competiția națională Ecoprovocarea. Pentru sublinierea importanței reciclării materialelor deja folosite, copiii vor organiza și un Târg de resurse, organizatorul evenimentului fiind echipa de ecoambasadori formată din elevi și profesori de la Colegiul Național "Silvania" (CNS) din Zalău, de la Școala Gimnazială Mirșid și Școala Gimnazială Crișeni. Coordonatorul acestei echipe (numită echipa CNS, n.r.), prof. Ioana Iepure, a declarat că "ecoambasadorii CNS au pornit în acest proiect cu multe idei pozitive, obiectivele principale fiind dezvoltarea spiritului de echipă în rândul colegilor și implicarea acestora în toate proiectele Ecoprovocarea". Acțiuni de genul celei de astăzi vor fi desfășurate mâine și la Școlile Gimnaziale „Mihai Eminescu" și „Corneliu Coposu" din municipiu. De altfel, ecoambasadorii CNS au derulat activități ecologice și lunile trecute, concursul național pe teme ecologice luând startul în 15 noiembrie. Astfel, primul pas în acest domeniu verde fost organizarea campaniei de conștientizare pe tema voluntariatului „Alătură-te nouă, fii voluntar!", care a a avut ca rezultat participarea elevilor, profesorilor și a personalului administrativ la acțiunea de igienizare și îngrijire a grădinii CNS. A doua campanie de conștientizare, numită „Și deșeurile au valoare", a constat în reciclarea deșeurilor, rezultatul fiind colectarea unei cantități semnificative de sticlă, PET-uri, hârtie, etc. „De asemenea, ecoambasadorii CNS au considerat că este necesar să realizeze o activitate de educație ecologică al cărei obiectiv principal a fost educarea elevilor în scopul colectării selective a deșeurilor. La activitate au participat mai mult de jumătate din elevii colegiului. Nu în ultimul rând, în spiritul sărbătorilor de iarnă, ecoambasadorii CNS au organizat un târg expozițional cu ornamente realizate din materiale reciclabile, dar și ornamente specifice Crăciunului furnizate de Centrul de Integrare prin Terapie Ocupațională din Zalău", a explicat Ioana Iepure. Ecoprovocarea este o competiție națională pe teme de mediu, organizată de Asociația Viitor Plus, având ca sponsor principal compania Tenaris Silcotub. La concurs participă patru echipe - două din Sălaj și două din Călărași, acestea fiind județele în care multinaționala are deschise fabrici. Competiția începută în toamna anului trecut se va încheia în 15 mai anul curent. Toate activitățile care se desfășoară în cadrul acestui concurs au ca tema mediul înconjurător și protejarea lui, fiind pe bază de voluntariat. TRANsilvi-dul Mihai Viteazu nr. 100/i tel. 0732156001