Magazin Sălăjean, ianuarie 2013 (Anul 18, nr. 1-19)

2013-01-17 / nr. 9

Q Joi, 17 Ianuarie 2013 Magazin Sălăjean .............. . ............................................................... ...........................................—— ii ......................................................................... Retrospectiva sportivă sălăjeană 2012 (IV) Pe parcursul a patru episoade, v-am prezentat retrospectiva sportivă a anului 2012, pe baza articolelor apărute în cotidianul "Magazin Sălăjean". In ultima parte apar cele mai importante evenimente din lunile octombrie - decembrie. Octombrie Rezultat mare pentru grupa de juniori republicani A de la Luceafărul Bălan. Gruparea condusă de Emil Ionaș a învins vicecampioana națională, Liberty Oradea, scor 2-1. Juniorii B au cedat însă cu 0 - 5. CS Barcău Nușfalău a înregistrat scorul etapei în Liga a IV, în cadrul rundei a V-a, 10-0 împotriva Gloriei Bobota. Centrul Rematului, Fabian Birău, vrea să câștige primul titlu național din carieră: "Am ales Remat Zalău pentru a deveni campion național". După ce a câștigat toate meciurile din cadrul turneului divizionar de la Brăila, echipa masculină de tenis de masă de la CSM Zalău devine lider în Divizia A. Sălajul, sub fileu după prima etapă. Ambele echipe au pierdut în runda inaugurală: SCM Craiova - Remat Zalău 3-1, Phoenix Șimleu - Dinamo București 0 - 3, FC Zalău, baraj prea slab în fața Jiului. Echipa antrenată de Marius Pașca a cedat la Petroșani cu scorul de 1 - 3. Călin Marincaș și Marc Crecan devin campioni mondiali la karate tradițional. Sălăjeanul Vlad Morar a adus prima victorie, în deplasare, pentru Petrolul Ploiești, care s-a impus cu 2 - 1 la Viitorul Constanța. Morar a marcat în minutul 27 golul de 2 - 1, la prima atingere de balon. Paula Todoran devine campioană națională la maraton. Sala Sporturilor a fost redată în folosință, primul meci oficial fiind Remat Zalău - UCM LPS Piatra Neamț 2-3. Crosul Rotary revine după o pauză de doi ani. FRH modifică datele ultimelor trei etape din 2012, din Liga Națională de handbal feminin. Liviu Ciupe neagă un eventual conflict cu autoritățile locale: "Nu există niciun conflict între mine și autoritățile locale". HC Zalău "sparge gheața" și în deplasare, învingând cu 35 - 22 HC Danubius Galați. FC Zalău învinge la scor FCMU Baia Mare: 8-2. Phoenix Șimleu s-a ales doar cu un punct din disputa cu Explorări Baia Mare: 2-3. Fostul fotbalist, Vaida Andrei, nu a fost uitat nici în acest an de colegii de la FC Armătura Zalău. Zălăuanul Adrian Gontariu a pierdut Supercupa Franței. Cei mai buni sportivi ai Sălajului, premiați la inaugurarea Sălii Sporturilor: Călin Marincaș, Iulia Clițan, Marc Crecan și Paula Todoran, Király Iris și Cristiana Petre, două eleve de la Școala Gimnazială "Gheorghe Lazăr" Zalău, alături de gloriile sportului românesc. Meseșul Treznea obține prima victorie a sezonului, după șase etape. Principalul obiectiv al managerului Gheorghe Tadici, după revenirea la națională este calificarea la Jocurile Olimpice din 2016: "Nu vom renunța la reconstrucția echipei pentru un rezultat bun la Europene". Număr redus de participanți la Crosul Rotary. Zălăuanca Andrada Vincze s-a calificat în 16-imile Campionatului European. Rematul s-a "tăiat" după primul set la Constanța: 1-3.O nouă înfrângere pentru Phoenix Șimleu: 1 - 3 cu Unirea Dej. FC Zalău este învinsă prin două penaltyuri de Olimpia Satu Mare, 1-2. Adversar din Islanda pentru HC Zalău, în 16-imile Cupei EHF Valur Reykjavik. Gloria Bobota obține prima victorie a sezonului, 3 - 2 cu Meseșul Treznea. HCM Baia Mare ne-a predat o secție de handbal. HC Zalău - HCM Baia Mare 24 - 30. Juniorii de la Luceafărul Bălan au produs surpriza etapei, la Satu Mare, câștigând cu 3 -1 meciul cu LPS din localitate. CSS Zalău, victorie în trei seturi în derby-ul cu CSS 2 Baia Mare. 80 de karateka s-au duelat la Cupa Zalăului, Remat Zalău, la un pas de a-i fura un set vicecampioanei Italiei. Ridicătorul Jonathan Winder s-a despărțit de Remat Zalău fără să fi jucat vreun meci oficial. Liviu Ciupe rupe tăcerea: "La câți bani am investit în acest club, cred că meritam măcar o invitație la meciurile din Liga Campionilor". Phoenix Șimleu Silvaniei a "spart gheața" cu o victorie nebună în fața Stelei: 2-3. Suprafața de joc din Sala Sporturilor trage handbalul sălăjean pe "linie moartă". FC Zalău se impune cu un categoric 5 -1 în fața formației arădene, Național Sebiș. Remat Zalău continuă să dezamăgească, pierzând cu 1 - 3, în deplasare, meciul cu Dinamo. Duelul sălăjean dintre Luceafărul Bălan și FC Zalău s-a încheiat cu câte o victorie pentru ambele formații sălăjene: 1 - 0,1 - 2. HC Zalău joacă în Islanda ambele manșe din 16-imile Cupei EHF. Nicio remiză în etapa a IX-a a Ligii a IV-a de fotbal. Noiembrie Juniorii echipei Phoenix Șimleu, peste cei ai Bihorului: LPS Bihorul Oradea - CS Phoenix Șimleu 0-3. Handbalistele junioare I de la CSȘ Zalău au răzbunat echipa de senioare, învingând cu 32 - 25 CSS 2 Baia Mare. Egal "in extremis" obținut de HC Zalău la Roman, scor 22 - 22. Remat Zalău rămâne fără set câștigat în Liga Campionilor, Asseco Resovia Rzeszow - Remat Zalău 3-0. Primul succes obținut în campiona de campioana Remat, 3 -0, pe teren propriu, cu CSM Agronomia București. Phoenix Șimleu, privată de două puncte la Craiova: 2 - 3 cu SCM Universitatea din localitate. Stelian Petroviță devine noul președinte al clubului Remat Zalău. FC Zalău a dansat pe terenul "lanternei roșii", câștigând cu 6 - 0 duelul cu FCM Turda. Remat Zalău, victorie în patru seturi în Cupa României, în fața celor de la CSM Agronomia București. Liga Campionilor la handbal îi mută la Zalău pe voleibaliștii de la Universitatea Cluj. Patru medalii pentru karateria de la CS Vidalis, la Cupa României, Crina Pintea, pivotul echipei HC Zalău, inclus de Gheorghe Tadici în lotul pentru Euro 2012. Faza județeană a Memorialului "Gheorghe Ene" s-a lăsat cu scandal. Zălăuanul Sergiu Druhora va reprezenta Europa la Cupa Mondială de karate kyokushin. Marcel Doru Țârle și Monel Sabou au fost invitați la centenarul Federației Române de Atletism. Phoenix Șimleu Silvaniei a pierdut cu 1 - 3 manșa tur din semifinalele Cupei României. HC Zalău obține o calificare de senzație în optimile Cupei EHF. Formația pregătită de Gheorghe Tadici pierde la limită primul meci din Islanda, 23 - 24 cu Valur, dar îl câștigă pe al doilea cu 22 - 21, calificându-se în urma golurilor mai multe înscrise în deplasare. Victorie la limită, pe teren propriu, pentru FC Zalău, 1 - 0 cu Europa Alba Iulia. A treia victorie consecutivă obținută de Remat Zalău, după 3 - 0 cu "U" Cluj. Phoenix Șimleu a zdrobit Piatra Neamț în trei seturi. Remat Zalău își prezintă noua conducere: președinte - Stelian Petroviță, vicepreședinte - Radu Nistorescu. Vitorul Zalău a câștigat fără emoții Memorialul "Gheorghe Ola" - faza județeană. Flacăra Halmășd arde pe fotoliul de lider până la primăvară, în Liga a IV-a Sălaj, echipa de lupte de la CSS CSM Zalău se întoarce fără medalie de la Campionatul Național de juniori I. Cupa Toamnei de la Baia Mare, o reușită pentru karatera de la CS Danian Zalău și CS Omega Șimleu Silvaniei. Ioan Morar lasă FC Zalău fără antrenor în ultimele două etape ale turului. HC Zalău câștigă ultimul meci de pe teren propriu, cu scorul de 25 - 22 în fața formației CSM București. După o discuție cu anumite persoane din conducerea clubului FC Zalău, Marius Pașca revine pe banca echipei pentru ultimele două etape ale turului. Phoenix Șimleu Silvaniei câștigă un punct important pe terenul vicecampioanei Tomis Constanța, pierzând cu scorul de 2 - 3. Remat Zalău este învinsă categoric în Franța, 0 - 3 cu Aragone Sette. FC Zalău este învinsă în ultima deplasare a turului, 0 -1 de CS Oșorhei. Ioan Morar cere de la bugetul local încă 60.000 de lei, în zadar însă. HC Zalău și Oltchim sunt singurele echipe care au rămas în cupele europene. Prima victorie a sezonului pentru voleibalistele de la LPS "Avram Iancu" Zalău, 3 - 0 cu CSS Sighetu Marmației. CSS Zalău a câștigat în patru seturi derby-ul cu Phoenix Șimleu, la juniori. Adversară din Portugalia pentru HC Zalău, în optimile Cupei EHF - Juvenis, cel mai ușor adversar posibil. In urma unei analize efectuate, Gheorghe Tadici pare mulțumit de evoluția echipei în prima parte a campionatului, CS Barcău Nușfalău - campioană de toamnă la juniori. FC Zalău termină pe locul trei faza zonală a Memorialului "Gheorghe Ene" de la Satu Mare. Rematul pierde cu 2 - 3 returul cu francezii de la Arago de Sette. "Ne bucurăm pentru primul punct, dar suntem dezamăgiți că am pierdut două", a precizat, la final meciului, antrenorul polonez, Mariusz Sordyl. Campioana Remat este îngenuncheată la poalele Măgurii, pierzând cu 0-3 meciul cu Phoenix Șimleu. FC Zalău a provocat liderului FC Hunedoara al doilea eșec al turului, 1 - 1 pe teren propriu. CSM Zalău a transferat-o pe vicecampioana națională, Daniela Cârlan. Galeriile Rematului și Phoenixului își dau mâna împotriva adversarilor. Conducerea Rematului ia decizii la relanii. Juniorii republicani de la FC Zalău au învins liderul Liberty Oradea. Phoenix Șimleu iese din Cupa României după ce pierde tot cu 1 - 3 și returul din Cupa României, în fața echipei Dinamo. Decembrie Remat Zalău uită repede înfrângerea de la Șimleu Silvaniei și învinge cu 3 - 0, pe teren propriu. Explorări Baia Mare. In cadrul aceleași etape, Phoenix Șimleu câștigă cu 0 - 3 meciul cu CSM Agronomia București. Cristian Man, portarul care a început fotbalul la Viitorul Zalău, este inclus în lotul echipei CFR Cluj, pentru partida din deplasare, cu Manchester United. HC Zalău joacă pe teren propriu "dubla" din optimile Cupei EHF, cu portughezele de la Juvenis, în 9 - 10 februarie. Conducerea clubului Remat stabilește ca obiectivul echipei să rămână câștigarea eventului. Király Iris se clasează pe locul doi la Turneul "Dacia Vrancart", de la Adjud. Elevii zălăuani au mutat regina la Cupa "Moș Nicolae". Viitorul Zalău ratează prezența între cele mai bune echipe din țară la Memorialul "Gheorghe Ene". Luptătorii de la CS Pro Gym Zalău, Kiss László, Marcel Porumb și Bogdan Ardelean, au câștigat primul meci de kickbox din carieră, în cadrul galei de la Salonta. Karateka de la CS Terra Kid, pe podium la Oradea. Moșul a venit mai devreme pentru karateka de CS Dani-San Zalău și CS Omega Șimleu Silvaniei. Rematul nu s-a ales cu nimic nici din returul cu polonezii de la Reșovia, pierzând cu 0 - 3 meciul de pe teren propriu. Vinde Andrada - triplă medaliată la naționale. Naționala lui Tadici debutează cu un egal la Campionatul European, 21 - 21 cu reprezentativa Rusiei. România obține prima victorie la Europene din Serbia, 22 -19 în fața Islandei. Rematul începe să arate, din nou, o campioană și câștigă cu 3 - 1 meciul susținut în deplasare, la Unirea Dej. Phoenix Șimleu încheie cu victorie un tur excepțional: 3 - 0, pe teren propriu, cu Universitatea Cluj. Sălăjenii Király Iris, Raul Crecan și Ioana Dan sunt premiați de Fundația pentru Comunitate. Leonard Doroftei și Titi Tudor, invitați speciali la Cupa "Mieșul". In cele din urmă nu mai vin. Momente cumplite pentru antrenorul juniorilor de la FC Zalău, Zoltan Ardelean, care în decurs de câteva zile își înmormântează atât mama, cât și cumnatul, în primul meci din grupa principală la Campionatul European, România a învins la pas Spania, 31 - 26. Profesorii, mai buni decât elevii, la tenis cu piciorul. Cuplul Florin Morar - Pavel Sabău câștigă ediția a II-a a turneului de tenis cu piciorul, "Licee Fair Play". Paula Todoran aleargă la Pisa pe banii Consiliului Local. România ratează semifinalele după înfrângerea în fața Ungariei. 19 25. Remat Zalău încheie în genunchi un sezon negru în Liga Campionilor, 1 - 3 în Italia, cu Lamutti Cuneo. Campioana României încheie turul printr-o victorie în fața Stelei, 3-0, dar pe un modest loc șase. România se întoarce acasă după doar două victorii obținute la Campionatul European. Király Iris a câștigat Cupa "Caraimanului" la tenis de câmp. Gala Campionilor la karting - eveniment organizat în premieră la Șimleu Silvaniei. Atletul Gal Tamaș este desemnat sportivul anului la CSS Zalău. Karateka de la CS Terra Kid Zalău, Călin Marincaș, își păstrează supremația în Sălaj, devenind, pentru a cincea oară în ultimii șase ani, sportivul anului în Sălaj. Campioana României la volei masculin rămâne fără sprijinul Rematinvest. Simona Maxim se claseaz pe primul loc la semimaratonul de la Pisa, în timp ce Paula Todoran se clasează doar pe poziția a patra în cursa de maraton. Copiii de la Viitorul, premiați de sălăjenii din Liga I, Andrada Vincze devine, pentru a doua oară, sportiva anului la CSM Zalău. La ediția a 38-a a Cupei "Meseșul", la box, este inaugurat noul ring achiziționat de Primăria Zalău, în valoare de 15.000 de euro. HC Zalău încheie anul printr-un turneu amical organizat chiar de clubul zălăuan, câștigat de handbalistele lui Tadici. Gala Sportului Sălăjean s-a transformat într-o simplă premiere. Mariusz Sordyl a fost demis cu patru zile înainte de Crăciun, prin e-mail. Remat Zalău rămâne fără secunzii brazilieni, Silmar Almeida și Robinson Dvoranen. ■ Marius Morar