Magazin Sălăjean, ianuarie 2013 (Anul 18, nr. 1-19)

2013-01-08 / nr. 2

0 Marți, 8 Ianuarie 2013 Magazin Sălăjean Polonezul Máriusz Sordyl a părăsit, sâmbătă, Zalăul "Nu puteam fi de acord cu înjumătățirea salariului" Cu o zi înainte de a părăsi Zalăul și România, Mariusz Sordyl, polonezul care a pregătit Regatul timp de un sezon și jumătate, a dorit să aibă o întâlnire cu toți reprezentanții mass-mediei locale sportive. Nu a fost deloc acid în declarații, chiar dacă ar fi avut, probabil, motive, "în ultimul timp s-au întâmplat o serie de lucruri despre care aș vrea să discutăm pentru a fi totul lămurit. Pentru noi, turul de campionat a fost foarte greu pentru că nu l-am avut pe Jonathan Winder (al doilea ridicător, n.r.) și pe Peter Nagy. De cele mai multe ori am fost zece jucători care ne-am antrenat, iar în aceste condiții pregătirea a decurs foarte greu. Au intervenit și problemele financiare, ceea ce a fost destul de grav", consideră polonezul. Primele discuții pentru modificarea contractului au avut loc înainte de Crăciun, conducerea propunându-i înjumătățirea salariului: "înainte de Crăciun am fost invitat de Consiliul Director pentru a fi informat de problemele financiare și de faptul că nu mai putea fi posibilă păstrarea unor contracte atât de mari precum a fost al meu și ale celor doi brazilieni (Dvoranen și Almedia, n.r.). Propunerea mea a fost să renunț la ultimul salariu, ceea ce ar fi însemnat o diminuare a salariului cu 20 la sută pe ultimele cinci luni în care eu nu am fost plătit, dar să-mi fie achitate toate restanțele financiare până la data de 31 decembrie. Propunerea conducerii a fost de a-mi înjumătăți salariul, iar eu nu am putut fi de acord cu acest lucru. Am înțeles faptul că la acest club există probleme financiare, dar nu puteam să accept varianta conducerii. Clubul are în acest moment restanțe financiare față de mine, dar am avut o discuție cu domnul Potroviță și mi-a promis că toate datoriile vor fi achitate, astfel încât să putem încheia contractul pe cale amiabilă", a mai afirmat Lordul. Acesta a făcut și o mică paralelă între perioada cât a fost acționar și Liviu Ciupe și ceea ce a urmat după retragerea grupului de firme Rematinvest. "Nici modificările care au avut loc la nivelul conducerii nu au fost de bun augur pentru club. Chiar dacă rolul nostru a fost doar acela de a juca volei, mai mult sau mai puțin, jucătorii au fost afectați de schimbările la nivelul conducerii și de problemele financiare apărute. Au existat restanțe și anul trecut, dar ele nu au durat mai mult de o lună. In ciuda faptului că a fost obligat să-și încheie conturile cu echipa zălăuană, Máriusz Sordyl consideră că pentru el a fost o experiență plăcută "aventura" de un an și jumătate la Remat. "Toată lumea m-a întrebat în Polonia de ce antrenez în România. în Polonia însă simt cinci-șase echipe unde se poate munci în condiții normale și stabile. Pentru mine perioada de un an și jumătate petrecută în România și la Remat Zalău a fost una plăcută. Am descoperit un nou stil de viață. A fost o experiență plăcută care o adaug fără nicio reținere în CV-ul meu". Sportivii celor mai importante cluburi din Sălaj, premiați de Consiliul Județean Inițiativa avută în acest an de Consiliului Județean Sălaj, de a premia performanța sportivă, a fost considerată de toți sportivii una salutară. Dacă "Gala Sportului Sălăjean" s-a transformat în 2012 într-o simplă premiere, evenimentul desfășurat în cadrul turneului de handbal, la Sala Sporturilor din Zalău, a fost primit cu mult fast de publicul prezent într-un număr destul de mare. Sub egida "Pasiunea pentru performanță", Consiliul Județean Sălaj a acordat în acest an câte un premiu în valoare de 1.000 de lei sportivilor de la cele mai importante cluburi din Sălaj și celui mai bun antrenor. Nominalizările au fost făcute de către conducerile și antrenorii cluburilor, împreună cu reprezentanții mass-mediei locale. "Am dorit să lăsăm libertatea fiecărui club, dintre cele care apreciem noi că sunt reprezentative la nivelul județului, să-și desemenze cel mai bun sportiv. Cred că este o modalitate mai corectă decât altele care sunt făcute după criterii care mie nu îmi sunt foarte clare. Cluburile sunt cele mai îndreptățite să facă aceste aprecieri, iar nouă ne-a rămas inițiativa și contribuția materială. Au fost premii care nu cred că sunt deloc simbolice și care răsplătesc munca de un an de zile a fiecărui sportiv. Ne putem gândi la o astfel de premiere, probabil puțin schimbată, și în anii următori. Vom lansa de la începutul anului câteva criterii, în așa fel încât acest slogan sub care încercăm să promovăm sportul - Pasiunea pentru performanță - să fie un deziderat pentru toți care fac sport de performanță și reprezintă Sălajul prin rezultatele obținute", a declarat Tiberiu Marc, președintele Consiliului Județean Sălaj. Au fost premiați nouă sportivi: Ana Maria Șomoi (HC Zalău), Peter Nagy (CS Remat Zalău), Cristian Pop (CS Phoenix Șimleu Silvaniei), Călin Marincaș (CS Terra Kid Zalău), Sergiu Druhora (CS Vidalis Zalău), Andrada Vincze (CSM Zalău), Gal Tamaș (CSS Zalău), Vlad Lung (FC Zalău), Alexandru Neagotă (CS Viitorul Zalău). Considerat antrenorul anului în Sălaj, managerul echipei HC Zalău, Gheorghe Tadici, este de părere că Direcția Județeană pentru Sport și Tineret (DJST) Sălaj ar trebui să întocmească un clasament al celor mai buni sportivi după alte criterii decât cele folosite până acum. "Este o premiere a sportivilor care au adus rezultate bune pentru Sălaj. Este o acțiunea lăudabilă și sper ca ea să se permanentizeze, deoarece, din punctul meu de vedere, cei de la DJST Sălaj fac un clasament după niște reguli foarte rigide, care nu au nimic a face cu impactul sportului și cu performanța. Mi se pare normal ca de la o echipă campioană să premiezi un sportiv, la fel cum este normal să premiezi și de la o echipă care participă în cupele europene. Nu multe județe se pot mândri cu două astfel de echipe cum sunt Remat Zalău și HC Zalău. De exemplu, la Vâlcea, pe primele două locuri în clasament au fost nominalizate două handbaliste care nici măcar nu sunt românce. Și în alte județe, DJST-urile includ sportivi de la sporturile de echipă, iar la noi clasamentul se face după astfel de criterii. într-adevăr, sunt niște criterii stabilite de ANST, dar pot avea și DJST- urile niște principii după care să-și promoveze performanța din județul pe care-l reprezintă". Premierea sportivilor și a antrenorului Gheorghe Tadici a fost făcută de președintele Consiliului Județean Sălaj, Tiberiu Marc și vicepreședintele Csóka Tiberiu. Florin Prunea, despre fotbalul zălăuan: "Păcat că la FC Zalău se bat pașii pe loc de patru ani" Revenit în Sălaj pentru a-și petrece sărbătorile de iarnă alături de familia soției sale, Lidia, năcută în satul Sântămărie, fostul component al Generației de Aur, Florin Prunea, nu a ratat nici în acest an ocazia de a juca o partidă amicală de fotbal la Compexul Sportiv "Divina". Dacă în partida de anul trecut a evoluat și administratorul bazei sportive, Vasile Jula, fostul fundaș din Liga I a privit de pe margine partida din acest an, din cauza unei accidentări. A fost o partidă în care au evoluat foști și actuali juniori ai echipei FC Zalău, foști juniori ai clubului Viitorul, arbitri, profesori și polițiști, dar și câteva rude ale fostului portar din "Generația de Aur". "Am mulți prieteni aici și în fiecare an îmi petrec sărbătorile în Sălaj. E bine că ne întâlnim și la o miuță, pentru a mai da jos din kilograme înainte de sărbători", ne-a declarat Prunea, care și-a petrecut Crăciunul la Sântămărie, iar Revelionul la o pensiune din Zalău. Președinte executiv la CSMS Iași de aproape un an, fostul portar al echipei naționale consideră că gruparea ieșeană putea avea un parcurs mai bun în Liga I. "La Iași este loc și de mai bine. S-a simțit impactul cu Liga I, mai ales că noi nu am reușit să facem niciun transfer. La început am avut și un program foarte încărcat dar, avansând în competiție, jucătorii au văzut că nu este o diferență atât de mare între Liga a II-a și Liga I". Florin Prunea a vorbit și despre fotbalul din Zalău: "îmi pare rău că se bat pașii pe loc de patru ani. Am citit prin ziarele locale că s-a dorit la un moment dat aducerea lui Ionel Ganea la Zalău. Ganea este un om care respiră pentru fotbal și ar fi atras probabil și alți oameni de afaceri lângă echipă. Eu sunt prieten și cu Marius Pașca. Ei a lucrat foarte bine și cred că o face la fel de bine în continuare, dar cred că venirea lui Ganea la Zalău ar fi fost un imbold pentru toată lumea". de Florin Prunea a strâns 40 selecții pentru prima reprezentativă a României, alaturi de care a jucat la două Campionate Mondiale (1994 și 1998) și două Campionate Europene (1996 și 2000). In țară a jucat pentru Dinamo București, Universitatea Cluj și Universitatea Craiova, iar în străinătate a evoluat la Erzurumspor (Turcia), Litex Loveci (Bulgaria) și Skoda Xanthi (Grecia). Rubrică realizată de Marius Morar