Magazin Sălăjean, ianuarie 2013 (Anul 18, nr. 1-19)

2013-01-10 / nr. 4

0 Joi, 10 ianuarie 2013 Magazin Sălăjean ... Evenimentele sportive ale anului 2012 . Anul 2012 a fost cel mai bun pentru HC Zalău după revenirea antrenorului Gheorghe Tadici de la campioana Oltchim. Gruparea de la poalele Meseșului a reușit să obțină medaliile de bronz în Liga Națională, la finele sezonului 2011 - 2012, iar în cupele europene a ajuns până în finala Cupei EHF, pe care a pierdut-o în fața rusoaicelor de la Lada Togliatti, antrenate de Evgheni Trefilov. După un sezon aproape perfect în Divizia A2 la volei masculin și după turneul de promovare organizat în linia mai la poalele Măgurii, Phoenix Șimleu Silvaniei a reușit să revină pe prima scenă a voleiului românesc și să aibă o evoluție foarte bună în jurul Diviziei A1. ^ După îndelungi așteptări și multiple modificări ale proiectului, reabilitarea Sălii Sporturilor din Zalău a fost finalizată, recepția fiind efectuată la începutul lunii octombrie. Din păcate, calitatea lucrărilor lasă de dorit, iar acest lucru s-a putut observa la scurt timp de la finalizare, când o mare parte din tencuiala de pe pereți a început să cadă. La începutul lunii aprilie, a avut loc, la Zalău, Ziua Sportului Tenaris Silcotub, eveniment la care fostul baschetbalist, Ghiță Mureșan și fostul gimnast, Marius Urzică, au fost invitații speciali. Managerul echipei HC Zalău, Gheorghe Tadici, a fost numit selecționerul României în luna iunie a anului trecut, revenind astfel la reprezentativa cu care a câștigat argintul monial în 2005, în Rusia, locul patru la Campionatul Mondial din 2007, din Franța și a obținut calificarea la Jocurile Olimpice de la Beijing, fiind a doua prezență a României la o astfel de competiție în ultimii 32 de ani. Polonezul care a antrenat echipa Remat Zalău un an și jumătate, câștigând eventul în sezonul trecut, a părăsit clubul zălăuan la finalul anului trecut, nefiind de acord cu înjumătățirea salariului. în locul său a fost numit zălăuanul Aurel Vlaicu. Flacăra Halmășd ^ devine campioană județeană și câștigătoarea Cupei României (faza județeană). La meciul de baraj pentru promovarea în Liga a III-a este învinsă, însă, cu scorul de 1 - 2, de formația maramureșeană, Plimule Sighetu Marmației. Marius Morar  Călin Marincaș a devenit pentru a cincea oară cel mai bun sportiv din Sălaj, festivitatea de premiere a celor mai buni sportivi având loc, însă, într-un cadru extrem de restrâns, în sala de ședințe a Direcției Județene pentru Sport și Tineret (DJST) Sălaj. După ce a reușit, de două ori consecutiv, să câștige titlul de campioană a României, echipa masculină de volei, Remat Zalău, a reușit să obțină eventul în 2012. Pentru a treia oară consecutiv, formația zălăuană obținea dreptul de a evolua în Champions League, evoluția echipei nemaifiind însă la fel de bună ca în anii anteriori. " Tenismena Andrada Vincze a obținut în luna iunie a anului trecut prima medalie la categoria senioare, fiind medaliată cu bronz la Openul Croației, medalie ce a propulsat-o 50 de locuri în clasamentul mondial.