Magazin Sălăjean, aprilie 2014 (Anul 19, nr. 61-80)

2014-04-08 / nr. 66

2 Marți, 8 Aprilie 2014 Magazin Sălăjean Editorial _____ Olivian Vădan Prăpastia dintre noi și ei începutul ăsta de an ne-a tras și mai mult "obloanele" peste ochi, iar primăvara a adus cu ea situații deloc digerabile. Anotimpul renașterii la viață a venit cu scumpiri, economia deduse la propriu, în timp ce europarlamentarele cele mai nepopulare alegeri - bat la ușă. Doar politicienii, bieții, se mai agită în penibilul situației, fără vreun scop ce-i drept, de parcă ar mai interesa pe cineva declarațiile lor searbede, în rest, letargia-i la ea acasă. Pentru Victor Ponta, atunci când omul mai apare învăluit în aura de premier, totul se reduce la arta de a face oamenii să creadă că noile taxe sau majorările de prețuri ar fi în beneficiul nostru, când de fapt realitatea e taman pe dos. Ce nu a înțeles însă Ponta, dar și ceilalți politruci, este că toate calculele politice pe care și le-au făcut în perspectiva alegerilor pentru Parlamentul European pot fi date peste cap. Fie din cauza celor peste 24 de ani de minciună, fie din cauza unei scântei care să aprindă birul suplimentar impus, de curând, pe combustibili. Sunt gata să pariez că, deși calculele PSD arată că social-democrații vor atinge procentul de 40 la sută la europarlamentare, acest lucru este imposibil, indiferent de eforturile tandemului Ponta - Dragnea. Cât privește optimismul PNL, care speră să treacă de pragul celor 20 de procente, mă abțin. Și-mi vine să râd... Dincolo de speranțe însă există o realitate cinică: pentru majoritatea românilor, politica nu mai este altceva decât o mare mizerie. O târfă îmbătrânită de timp, obosită și sleită de puteri din cauza numărului prea mare de clienți, însă o târfă cu mintea ageră, abilă, dispusă oricând să-ți satisfacă orice poftă, dacă și tu ești gata să-i vinzi sufletul. Dezamăgirea e cu atât mai tăioasă cu cât indiferent de regimuri, anotimpuri, nume sau partide, noi, talpa țării, am rămas pentru ei, politicienii, un mare nimic. Cu excepția momentelor în care ultimii amintiți au nevoie de voturile noastre. Aroganța, minciuna, lașitatea, lipsa de respect, hoția sunt deja atributele politicianului român, fie el - din punct de vedere doctrinar - de stânga, mjjloc sau de dreapta. Nici nu mai contează cine ce "curent” reprezintă, pentru că aproape toți politrucii sunt la fel. Și atunci, dacă noi contăm doar în campaniile electorale, ei de ce ar mai conta în speranțele noastre? Aiatia^in Salajenu fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Colectivul redacțional: Editor: s.c. SIMAR S.R.L. 7AI.AU Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Director: Daniel Mureșan Redactor-șef: Olivian Vădan Redactori: Andreea Vilcovichi Flavia Pintea Daniel Săuca Marius Morar Paul Gorgan Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Financiar-contabil: Cleopatra Morar Potroviță Tehnoredactare: Silviu Mocan ISSN 1453-1283 Tiparul executat la Tipografia “Garamond" Cluj Napoca Distribuție: Ștefan Bordeianu Elena Udrea nu știe dacă va candida la prezidențiale Paul Gorgan Aflată într-un tur al României cu scopul de a lansa candidați și a inaugura sedii, Elena Udrea a poposit luni la Zalău pentru a le transmite membrilor Mișcării Populare obiectivul partidului pentru alegerile europarlamentare și prezidențiale de anul acesta. "Nu puteam să nu vin și în Sălaj să văd organizația de aici și ce se mai întâmplă pe la Băile Boghiș", a precizat fostul ministru al Dezvoltării și Turismului. Principalul obiectiv politic al Partidului Mișcarea Populară este câștigarea funcției de președinte al României. "PMP vrea să câștige încrederea românilor și să-i convingem că suntem oameni politici diferiți. 2014 vrem să fie un an bun pentru români deoarece este un an de cotitură. Din păcate, Constituția nu-i mai permite lui Traian Băsescu să mai candideze. Ce se va întâmpla cu România după noiembrie 2014? Va continua pe drumul reformei și al modernizării sau se va întoarce pe vremea lui Iliescu și Năstase? Eu cred că nu avem voie să riscăm soarta României", a declarat Elena Udrea în fața unei săli pline de simpatizanți ai PMP. Potrivit acesteia, "Mișcarea Populară își propune să promoveze un candidat care să învingă Partidul Social Democrat". "Dacă PSD câștigă, România va fi zece ani sub dominația acestui partid. Este important să-i convingem pe alegători că mai sunt politicieni cu bună-credință față de țară și care mai presus de interesul propriu au interesul față de popor", a subliniat Udirea. Primul test pentru partidul președintelui Băsescu îl reprezintă alegerile europarlamentare din 25 mai. "Ne propunem un scor cu două cifre la alegerile europarlamentare și trebuie să avem un scor bun pentru a conta la prezidențiale și pentru a convinge forțele de dreapta să mergem cu un candidat comun care să-l învingă pe Victor Ponta", a mai spus Elena Udrea, întrebată dacă va candida la prezidențiale, fostul ministru a afirmat că nu și-a pus încă această problemă, însă crede că Emil Boc ar fi un candidat potrivit din partea dreptei și corespunde descrierii făcute de Traian Băsescu candidatului "ideal". Elena Udrea a vorbit și despre foștii săi colegi de partid, actuali lideri ai PDL Sălaj - deputatul Lucian Bode și primarul Septimiu Țurcaș. "Am rămas în relații bune cu foștii colegi din PDL. Dar avem altă viziune despre politică și despre actuala conducere a PDL, care s-a dezis de propria guvernare și președintele Traian Băsescu", a mărturisit actualul lider al PMP. Vrea să redeschidă Băile Boghiș în luna mai Profitând de vizita sa în Sălaj, Elena Udrea va vizita și Băile Boghiș, acolo unde va investi în modernizarea stațiunii balneare. "Dezvoltarea stațiunii se va face prin fonduri europene. Deocamdată o modernizăm și sperăm să redeschidem în mai. Cu toate că mulți îmi spun să nu recunosc asta, mă mai dor genunchii, umerii. Dar de acum înainte, când o să mă doară ceva o să vin la Boghiș, mai ales că drumul către stațiune a fost reabilitat în vremea în care eram ministru al Dezvoltării", a concus Udrea. Pe lista priorităților stă extinderea spațiilor de cazare și a bazinelor exterioare existente la Băile Boghiș. Beneficiarii cotei de lapte, așteptați la APIA Sălaj Andreea Vilcovschi Peste 3.300 de producători de lapte din județul Sălaj, deținători de cotă pentru vânzări directe, sunt așteptați, până cel târziu în 14 mai, să-și depună la Centrul Județean al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) declarațiile anuale privind vânzările directe, efectuate în anul de cotă 2013/2014. Potrivit informațiilor furnizate de către reprezentanții APIA Sălaj, obligația completării acestor declarații anuale le revine și producătorilor care dețin cotă pentru vânzări directe, dar care nu au comercializat lapte sau produse lactate în cursul anului de cotă. Oficialii Centrului Județean avertizează că fermierilor care nu depun în termenul legal li se aplică penalitatea de retragere a cotei individuale de lapte la rezerva națională. Cotele individuale nu vor fi retrase dacă producătorii deținători de cotă vor transmite, până în 21 iulie 2014, împreună cu declarația anuală și o justificare scrisă, datată și semnată, asupra imposibilității transmiterii acestei declarații în termenul legal. Documente similare trebuie să depună și operatorii care achiziționează fapte de la producători. Și pentru aceștia, termenul de depunere a declarației anuale expiră tot pe 14 mai 2014. Pentru cei care nu respectă această regulă sunt calculate penalități pentru fiecare zi calendaristică de întârziere, începând cu data de 15 mai. Penalitatea reprezintă suma corespunzătoare taxei datorate pentru o depășire de 0,01 la sută din cantitățile de lapte care i-au fost livrate de producători pentru fiecare zi calendaristică de întârziere. Această sumă poate să fie cuprinsă între 100 și 100.000 de euro, în final se poate ajunge la retragerea aprobării în baza căreia titularii pot achiziționa lapte de la deținători de cotă.