Magazin Sălăjean, octombrie 2014 (Anul 19, nr. 183-205)

2014-10-23 / nr. 199

2 Joi, 23 Octombrie 2014 Magazin Sălăjean Editorial Augusta Teșinschi România de după alegeri Citeam, virtual ce-i drept, mai multe pagini despre "bunăstarea" României văzută de străini. Faptul că țara noastră este amenințată de sărăcie nu este o noutate: în cursul acestui an, România a intrat în atenția Parlamentului European, din cauza sărăciei și românii se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană (UE) la nivelul de trai al populației, în curând vin alegerile. Oare în urma lor se va schimba ceva? Toți cei care promit "mare cu sarea", acum, vor reuși, oare, să îmbunătățească traiul românilor sau din contră, românul va trage mult mai mult să-și asigure traiul de zi cu zi? Inclusiv presa internațională, vuiește despre faptul că românii activi muncesc mult, dar câștigă prost. Salariul lunar al unui român de rând îi ajunge pentru achiziționarea a zece coșuri de cumpărături cu alimente. Asta dacă se ia în calcul faptul că își cheltuiește tot venitul pe hrană, fără a mai pune la socoteală alte cheltuieli. Un neamț de rând, tot european, care plătește mult mai puține taxe comparativ cu românul, își permite dintr-o leafă minimă de aproximativ cinci ori mai mult. Pentru pâine, lapte, carne, fructe și alte alimente, un român plătește, în medie, 24 de euro. Dacă analizăm prețurile la alimentele de bază din România cu cele din alte țări europene, raportate la venituri ce-i drept, se observă clar că în România prețurile sunt mult mai mari. Un român plătește, aproximativ, pentru un litru de lapte circa 88 de cenți și 4,11 euro pentru carnea de pui, mult mai mult față de un polonez care pentru aceleași produse menționate plătește 61 de euro cenți, respectiv 3,84 de euro, în timp ce un român câștigă, în medie circa 360 de euro lunar, salariul unui neamț ajunge la 2.000 de euro lunar, în România ultimilor ani s-au promis locuri de muncă și s-au dat șomeri pe capete, s-a promis bunăstare și s-a ajuns la sărăcie. Mai nou a început să plouă cu pomeni electorale, nu pentru toată lumea ci numai pentru anumite categorii de persoane. Copiii din familiile sărace vor primi bani în plus, pensionarii au fost amnistiați de datorii, mămicile iertate de obligațiile bănești și lista poate continua. Oare după alegeri, cum vor fi recuperate toate aceste pomeni? De pe spatele românului de rând? Oare ce minune ar putea salva țara de pe mâna celor care au prădat-o? România de după alegeri, cu oricare, va fi la fel. Un an, doi, trei, patru, cinci. Poate după un deceniu de guvernare se va vedea ceva! Avigazin Salajenu fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail. redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr. 1 tel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Colectivul redacțional. Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridică pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridică le aparține. Director: Daniel Mureșan Redactor-șef: Olivian Vădan Redactori: Flavia Pintea Daniel Săuca Marius Morar Augustă Teșinschi Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Financiar-contabil: Cleopatra Morar Potroviță Tehnoredactare: Silviu Mocan Distribuție: Ștefan Bordeianu Editor: s.c. SIMAJR. S.R.L. ZALĂU ISSN 1453-1283 Tiparul executat la Tipografia “Garamond" Cluj Napoca Se anunță o ședință cu scântei! Doi consilieri municipali, propuși pentru excludere din Consiliul Local Augusta Teșinschi Doi consilieri locali, foști membri ai Partidului Național Liberal (PNL), actualmente membri ai Partidului Liberal Reformator (PLR), urmează să fie revocați din funcțiile de consilieri. Revocarea va fi supusă la vot în cadrul ședinței ordinare de Consiliul Local (CL) în baza a două proiecte de hotărâre aflate pe ordinea de zi. Este vorba despre consilierii Rodica Maria Mureșan și Dragoș Raul Bogdan. Chiar dacă cei doi consilieri au trecut la un alt partid în baza Ordonanței 55/2014 pentru reglementarea unor măsuri privind administrația publică locală, poltița legislativă care permite migrarea politică cu păstrarea mandatului, Rodica Mureșan și Raul Dragoș nu își vor putea păstra funcțiile din cauza faptului că partidul la care au aderat - PLR - nu are o dovadă de înființare și înregistrare, respectiv o hotărâre judecătorească de admitere a cererii de înființare. Cel puțin asta se precizează și în referatul constatator a celor două proiecte de hotărâre, privind încetarea de drept a mandatului de consilieri locali al Rodicăi Mureșan și al lui Dragoș Raul Bogdan, precum și declararea lor ca fiind vacante, aflate pe ordinea de zi a ședinței ordinare de CL. Anunțul privind pierderea funcțiilor de consilieri a celor doi a fost făcut public, în cadrul ultimei ședințe de CL din data de 6 octombrie 2014, când secretarul Primăriei Zalău, Stelian Petroviță, a dat citire unei informări a PNL filiala Sălaj în care se menționa faptul că "Mureșan Rodica Maria și Dragoș Raul Bogdan nu mai fac parte din PNL filiala Sălaj și conform statutului PNL, articolul 16, alineatul c, ca urmare își pierd calitatea de consilieri locali". Buletinele de vot pentru prezidențiale au ajuns în Sălaj Flavia Pintea pentru alegerea președintelui României. De asemenea, au mai fost primite 192.415 de timbre autocolante și 1.560 de ștampile cu mențiunea «Votat»", au precizat reprezentanții biroului de presă al Instituției Prefectului Sălaj. Aceștia au mai adăugat că, odată cu buletinele de vot, au ajuns în Sălaj și 3.120 de tabele electorale pentru secțiile electorale, din care 624 sunt pentru urnele speciale. Buletinele de vot vor fi distribuite cu câteva zile cu câteva zile înainte de scrutinul din 2 noiembrie, după un grafic stabilit în perioada următoare. La nivelul județului există 312 secții de votare. Sălajul se numără printre cele zece județe care au primit luni, 20 octombrie, buletinele de vot, urmând ca în această săptămână să ajungă și în celelalte județe, iar în 27 octombrie, ultimele care vor prelua materialele necesare votării vor fi prefecturile din București și Ilfov, potrivit anunțului făcut de ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea. Oficialul a precizat că în cursul zilei de luni au primit buletinele de vot și tabelele electorale prefecturile județelor: Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Caraș-Severin, Iași, Maramureș, Satu Mare, Sălaj și Suceava. Oprea a mai spus că, până la sfârșitul săptămânii, materialele pentru alegerile prezidențiale din 2 noiembrie vor ajunge în aproape toată țara. Pentru alegerile prezidențiale, care vor avea loc în 18.550 de secții de votare din țară și 294 în străinătate, au fost tipărite 20.745.068 de buletine de vot și au fost pregătite 94.220 de ștampile cu mențiunea "Votat". Sala "Porolissum" a Consiliului Județean Sălaj este deja plină cu buletine de vot. Acolo au fost depozitate, sub paza jandarmilor, cele 220.813 de buletine de vot, care urmează să fie utilizate la alegerile prezidențiale.Luni seara au fost primite buletinele de vot Vineri - 24 octombrie, Biroul "Apostilă" de la Prefectură întrerupe activitatea cu publicul Activitatea cu publicul la biroul "Apostilă" din cadrul Instituției Prefectului Sălaj va fi întreruptă vineri, 24 octombrie 2014. Potrivit unui comunicat de presă remis de Instituția Prefectului, suspendarea activității cu publicul în ziua precizată este cauzată de participarea personalului instituției, resposabil cu activitatea de apostilare a documentelor, la o instruire organizată de Ministerul Afacerilor Interne, pe aceeași temă, care se va desfășura la Cluj-Napoca. ■ A. T.