Magazin Sălăjean, august 2017 (Anul 22, nr. 136-154)

2017-08-02 / nr. 137

2 Miercuri 2 August 2017 Editorial Daniel Săuca Bravo? Felicitări? Lasă că știm noi De la o vreme, constat că nu se mai poartă aproape deloc gesturile firești, normale. De pildă, să recunoști când un om face un lucru bun și să-i transmiți felicitări. Sau, și dacă nu îi transmiți felicitări, cel puțin să accepți acest lucru și să nu-i bagi strâmbe ori să îl lași în pace. Pentru alte lucruri care, poate, nu au ieșit la fel de bine. Am ajuns, pare-se, la un soi de individualism feroce, fără urme sesizabile de învățături creștine, spirituale. Mulți, prea mulți nu se mai pot bucura de lucrurile bune făcute de semenii lor. Au ajuns să le pară rău, să moară de ciudă când un om, ca și ei, a reușit ceva. Przma, invidia, răutatea au ajuns un fel de determinantă evoluționistă a speciei umane post-moderne (oricum se va numi, la un moment dat, perioada aceasta, de început de mileniu). Mizeria e și mai cumplită, chiar dacă se transmit felicitări, aprecieri, de prea multe ori acestea sunt doar așa, de ochii lumii. „Dă bine", de exemplu, să-l felicit pe cutare, chiar dacă eu, de fapt, urăsc acea persoană. Ori îmi pasă doar pentru „împlinirea" individualismului meu. Nu cred că sărăcia (ce înseamnă astăzi pare sărăcie față de mijlocul secolului 20, de pildă?) ori capitalismul (liberalismul?) sunt cauzele principale pentru această (destul de probabil) stare de fapt. Așa cum au scris destui gânditori importanți până acum, cauza principală, esențială pentru care am ajuns în acest har este pierderea legăturii cu Dumnezeu, cu sacrul, în ciuda prosperității evidente a actualei specii humanoide. Vorbim în draci despre Dumnezeu fără să aplicăm strict mai nimic din învățăturile creștine. Poruncile au devenit, pare-se, de o acută neseriozitate chiar și pentru cei care-și declamă iubirea față de Dumnezeu pe ecranele patriei globale, în vreme ce Fericirile au ajuns producții hollywoodiene, iar aruncatul cu pietre (rahat) sport național. Nu visez la o societate „de călugări", nu mă încântă, de altfel, niciun „extremism". Constat doar, oarecum de pe margine, aproape de „centru", oricum pe cărări știute, că și ipocriziei i se pot da noi, „spectaculoase" valențe.Text mai vechi, din 2010, din păcate actual. Și în această perioadă, de „căldură mare", chiar dacă pare imposibil, merită să ne mai aducem aminte și de lucrurile serioase. Scena politică și administrativă aproape sigur nu intră într-un asemenea scenariu.) Atac$1$m Sălăjean fondat 1997 www.magazinsalajean.ro e-mail: redactie@magazinsalajean.ro; publicitate@magazinsalajean.ro; marketing@magazinsalajean.ro Adresa redacției: str. Nicolae Titulescu nr.ltel/fax: 0260 611364; 0360 566067; 0360 566076 Potrivit art. 205 și 206 C.P., responsabilitatea juridica pentru conținutul articolului aparține autorului. De asemenea, în cazul unor agenții de presă și personalități citate, responsabilitatea juridcă le aparține. Colectivul redacțional: Director: Daniel Mureșan Consiliere juridică: Jr. Cornel Merișan Redactor-șef: ^ . . , Secretariat Olivian Vădan Anca Bartha Redactori: Tehnoredactare: Andreea Vilcovschi Silviu Mocan Daniel Săuca Distribuție: Marius Morar Ștefan Bordeianu Florin Negoiță Editor: s.c. SIMAR S.R.L. ZALĂU ISSN 1453-1283 Tiparul executat la Tipografia “Garamond” Cluj Napoca Magazin Sălăjean Mircea Martin revine la conducerea DSVSA Sălaj Florin Negoiță Mircea Martin a revenit la conducerea Direcției Sanitare Veterinare și Pentru Siguranța Alimentelor (DSVSA Sălaj) începând de luni, 31 iulie, în urma Hotărârii Curții de Apel Cluj. Deși Mircea Martin fusese condamnat anterior la un an și șase luni cu suspendare, în soluția magistraților de la Curtea de Apel Cluj se arată că Mircea Martin se poate întoarce pe postul pe care l-a ocupat la DSVSR Sălaj și, mai mult decât atât, a stabilit ca el să primească și drepturile salariale pe care nu le-a încasat pe perioada în care nu și-a exercitat această funcție. Nu este pentru prima dată când medicul Mircea Martin revine pe cea mai înaltă funcție din DSVSA Sălaj, pentru că instanța a decis anterior, în alte două rânduri, că acesta poate reveni pe funcția de director executive al DSVSA. Sosirea Ordinului de revocare din funcție a directorului Petre Firicel, și de numire în funcție a lui Mircea Martin, ordin emis de emis de Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor nu a fost, deocamdată, confirmată de reprezentanții DSVSA. Avansări în grad la Inspectoratul Județean de Jandarmi Sălaj și ISU „Porolissum” Florin Negoiță Mai multe cadre militare din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi "Menumorut Voievod" Sălaj și ale Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) "Porolissum" Sălaj, au fost avansate în grad în prima zi a lunii august. Astfel, cinci militari de la Jandarmi și nouă de la ISU au fost avansați în grad cu ocazia împlinirii stagiului minim în grad. De la Inspectoratul de Jandarmi, au fost avansați următorii: în gradul de plutonier-adjutant-șef, plutonieradjutant Sălăjan Marius-Vasile; în gradul de plutonier-major, plutonier Mureșan Marcel-Nicolae; în gradul de plutonier-major, plutonier Sabou Cristian-Andrei; în gradul de plutonier, sergent-major Crișan Paul-Ionuț; în gradul de plutonier, sergentmajor Gal Radu-Cristian, în gradul de plutonier, sergent-major Groza Cosmin-Dan. De la Inspectoratul pentru Situații de Urgență Sălaj, au fost avansați de la gradul de căpitan la gradul de maior, Istvan Marcel Traian, Mălan loan, Sabou Silviu Ioan, Pădurean Cristian Viorel; de la gradul de sublocotenent la gradul de locotenent Lazăr Dan Paul, de la gradul de maistru militar clasa a III- a la gradul de maistru militar clasa a II-a - Deac Adrian Mircea, iar de la gradul de plutonier la gradul de plutonier major Horați Ovidiu Vasile, Pintea Viorel și Știrb Dan Sabin, înaintarea în grad s-a efectuat în conformitate cu prevederile art. 45 lit „e", art. 46 alin. (1), art. 53 și art. 54 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare. Sălăjenii se vor obișnui cu exercițiile de alarmare Olivian Vădan începând cu luna august, în prima zi de miercuri a fiecărei luni, în intervalul orar 10-11, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență va organiza și desfășura antrenamente/exerciții pentru verificarea funcționării sistemelor de alarmare publică, prin acționarea acestora în zona de competență a Inspectoratului pentru Situații de Urgentă "Porolissum" Sălaj, se arată într-o informare făcută de reprezentanții ISU. Potrivit aceleiași surse, exercițiile amintite au ca scop obținerea unor date reale privind starea de operativitate a echipamentelor dedicate și gradul de acoperire acustică, precum și pentru antrenarea autorităților publice locale și pregătirea populației prin cunoașterea semnificației semnalelor de alarmare.